Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

verschil in 930 ventielkop

28 dec 2013 13:06

Ik zit met een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden. Bij de 3.3 turbo zitten tot bj. 87 koppen met nummer 930.104.043.09. Dan voor de modellen van 1987,1988,1989 koppen met nummer 930.104.043.10. Het grote verschil is de prijs. de eerdere rond de €2000 de latere rond de €1000. Waar zit dit prijsverschil in? (de latere worden niet genoemd als alternatief vervanging voor de eerdere koppen, dus er zit technisch denk ik ook een verschil). Is er misschien ander materiaal gebruikt als RR350? :scratch:

Re: verschil in 930 ventielkop

28 dec 2013 21:30

Het is maar een idee , maar zou het niet kunnen zijn dat de 930.104.043.10. koppen geschikt zijn voor loodvrije benzine

Re: verschil in 930 ventielkop

28 dec 2013 23:15

De gedachte is goed, maar de USA turbo van bijvoorbeeld 1986 moet loodvrij hebben, maar heeft ook de 09 kop.

Re: verschil in 930 ventielkop

28 dec 2013 23:36

maar levert weer minder vermogen dan de europeese turbo`s
Plaats een reactie