Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
12 jan 2014 22:59
Hallo Allen,
Kan iemand mij een beetje op weg helpen? Mijn 964 lekt de laatste tijd best wel wat olie thv de rechterdorpel en zeg maar thv het rechter achterzitje (grofweg geschat) Gezien de aantal ML wat eruit lekt in 24 uur schat ik in dat er een leiding/koppeling problemen geeft.
Aan de linker en rechter zijde lopen de leidingen langs de dorpel naar de oliekoeler voor in de auto. Is dit een circulatiesysteem vergelijkbaar met een CV Ketel in huis? De leidingen thv het achterwiel zitten onder de olie en viezigheid dus vermoed dat het daar ergens gezocht moet worden....
Iemand hier op het forum een aantal tips?
JD
12 jan 2014 23:08
Kan van alles zijn. Lekke slang,lekke koppeling, lekke olietank, lekke leiding, thermostaat.
Thermostaat ( ook in rechts achter wielkasten)regelt bij bepaalde temperatuur dat de olie via de leidingen die vanuit je wielkasten rechts achter naar voorste koeler komt.
Heb het ook eens gehad. Bij mij was het de pakking van olievlotter die lekte.
12 jan 2014 23:30
Vorig jaar ook gehad. Bij de rechterdorpel zit de olietank. Was bij mij koppeling en slangen naar olietank vervangen. Geen goedkope reparatie. Maar ik zou met de reparatie niet te lang wachten. Als de leiding of de koppeling knapt dan heb je kans op behoorlijke motorschade.
13 jan 2014 1:03
JD 911 schreef:
Aan de linker en rechter zijde lopen de leidingen langs de dorpel naar de oliekoeler voor in de auto.
Links zijn airco-leidingen
Rechts zijn olie-leidingen
Lijkt inderdaad op het thermostaathuis of 1 van de koppelingen van de leidingen ....
13 jan 2014 7:17
Daar zit ook een aftap punt,
Contoleer even of die wel goed vast zit.
Zoals eerder gezegd zitten er verschillende leidingen, thermostaat en olie tankje en aansluitingen, zelf denk ik de rubber slangen die achterop hetbtankje aansluiten.
Dan zou de reparatie meevallen.
En idd niet te lang mee door rijden op sommige staat best druk
13 jan 2014 10:31
Bedankt voor de reacties! Staat er ook druk op het systeem wanneer de motor niet loopt?
Goed om te weten dat links airco is. Ik begreep dat de koppelingen ook zelf te persen vallen (althans via een bedrijf)
Ik hou jullie op de hoogte.....
13 jan 2014 14:31
Foto......?!
13 jan 2014 17:28
Onderdorpel weghalen en met de hogedrukspuit alle blubber e.d. wegspuiten.
Laten drogen en dan kan je precies zien waar de olie vandaan komt.
Succes
14 jan 2014 14:17
Ook gehad bij mijn 964, waren toen de korte slangen tussen de tank en het thermostaat huis.
14 jan 2014 15:22
Bedankt voor alle informatie. Ik hoop dat het mee gaat vallen.
15 jan 2014 0:12
Weer een hoop olie en een stapje verder:
Kunnen jullie mij helpen welke leiding, slang dit is? Hij loopt vanaf hier naar het blok (bovenlangs zover ik het kan beoordelen) en lekt. Ik heb nu echter geen idee welke ik moet bestellen. De slang zit thv de rode cirkel met een slangklem vast.
En nog 1:
15 jan 2014 0:49
Zo te zien is het slang 21 (partnr 964 207 241 01) of 22 (partnr 964 207 241 04)
15 jan 2014 10:32
Het is nog niet helemaal helder
Het eerste gedeelte is een dikke rubberen slang met klemmen (nr 21 + 23 2x) die overloopt in volgens mij staal richting het blok maar deze zie ik niet op de exploded tekening. Kan het dat deze leiding juist op de motor tekening staat?
15 jan 2014 11:28
Hallo JD,
De slang die jij hebt omcirkelt, loopt naar boven en is aangesloten op de olietank (en niet op het motorblok).
Nummer 22 dus op de tekening.
Die is ca. 14 cm lang, is voorgevormd met bochtjes erin en kost niet zoveel. Olie aftappen, goed schoonmaken en monteren. Slangklemmen niet te vast draaien want dan loop je de kans scheurtjes aan de binnenzijde van de slang te veroorzaken; vast is vast...
Succes,
Dick
15 jan 2014 12:19
Dan heb ik het mis denk ik. De slang die lekt loopt vanaf het motorblok richting (vermoeden wij naar deze plek op de foto)
Zou het deze kunnen zijn?
Laatst bijgewerkt door
JD 911 op 15 jan 2014 12:42, in totaal 1 keer bewerkt.
15 jan 2014 12:27
Het is slang nr 22, deze komt uit bij de aftapplug zie tekening en foto. Kijk maar eens goed en zie dat de andere kant op de olietank zit. (misschien e.e.a. eens schoonspuiten
)
15 jan 2014 12:55
Nee die bedoel ik niet (maar preventief ook vervangen). Deze zwarte..... als die naar het blok loopt zie ook de foto hierboven dat is dezelfde of toch niet?..
15 jan 2014 13:09
Vlgs mij is dat slang 46, degene die naar je oliefilter gaat.
15 jan 2014 23:50
Ja, dat is niet slang 22 waar de rode cirkel op de eerste foto's omheen zat. Geeft niks, laatste foto is duidelijker..
De slang die je nu toont loopt van je oliefilter naar je oliethermostaat. Voorzichtig met losdraaien (als het al lukt...). De moeren zitten vaak muurvast op het aluminium...
Succes,
Dick
16 jan 2014 11:29
Bedankt!
Gaat lekker we komen er niet goed achter. Welke (olie) slangen/leidingen lopen vanaf het blok (zeg maar vanaf de inlaat) richting de wielkasten? Via het werkplaatshandboek kom ik er ook niet goed achter.
HULP is welkom
16 jan 2014 12:02
Er zit een Porschespecialist op loopafstand
(189,28 meter van deur tot deur
)
16 jan 2014 12:16
KLIK HIER om via deze site de onderdelen catalogus (
PET964) te downloaden.
16 jan 2014 12:32
Bedankt helemaal goed!
16 jan 2014 12:42
(Laat je wel even weten welke leiding het was)
16 jan 2014 14:04
Uiteraard! Volg dit topic zou ik zeggen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.