De hele wereld afgebeld, internet afgezocht en hier gepost. Nergens iemand gevonden die met zekerheid kan vertellen hoe het zit.
Maar, ik weet het nu
door gewoon aan de gang te gaan.
Een gt3 mk1 (996) heeft maar 2 lambdasondes ipv 4 sondes die de gt3 mk2 (996) wel heeft.
De mk1 meet alleen maar voor de katalysator links en rechts, daardoor komt er geen storing, daar worden de waardes niet beïnvloed door de cat.
De mk2 meet ook achter de katalysator met 2 extra lamdasondes, en daar komt de storing vandaan omdat er door de 100 cellen kat. andere waardes komen.
Een mk2 moet dus een herprogrammering hebben om het oranje motor storingslampje uit te krijgen, Snel motorsport kan dat, ze zijn partner van Rica engineering.
Ik had na het monteren van de lambdasondes nog 2 gaten in de uitlaat achter de cat, daar heb ik 2 niet aangesloten afgeknipte ouwe lambdasondes van een vw golf in gezet.
Probleem opgelost, en wat loopt dat ding als de brandweer met die nieuwe uitlaat. Met het
originele uitlaatsysteem heb ik 373 pk gemeten, met de Manthey moet ik nog opnieuw naar de vermogensbank, wordt vervolgd. Dan zal blijken of de geclaimde winst van een uitlaatsyteem met grotere diameter en sportcats echt bijdraagt. In kilo's scheelt het wel veel, die standaard uitlaat is loodzwaar, de manthey pak je zo op, veder licht.
Hieronder de meting met standaard uitlaat.
http://vid270.photobucket.com/albums/jj ... -11-14.mp4
Laatst bijgewerkt door
jacobt op 25 jan 2015 11:15, in totaal 1 keer bewerkt.