Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
18 jan 2014 20:11
Vandaag de 964 na een week weer opgestart.
Echter start de P de 1e poging niet. Slaat aan en direct af. Dan nog een keer met een beetje gaageven erbij en het is goed. Na bezoekje MECC, zelfde euvel.
Hij loopt overigens heerlijk na de 2e start.
Wat kan dit zijn?
Bjj voorbaat dank!
18 jan 2014 20:58
Dme relais.....
Accu aan z'n eind....
18 jan 2014 21:27
DME relais is de 993 uitvoering, niet de 964 probleem relais.
Accu ligt aan lader + tester en is volgens tester (Optimate) goed. Startmotor draait prima.
18 jan 2014 21:45
Idle-Speed-Valve ...
18 jan 2014 21:55
Zat ik ook aan te denken.
Ik zal morgen eens ff proberen met contact aan, 15sec gaspedaal intrappen en vervolgens starten.
Iemand een linkje naar DYI hoe ik de isv moer schoonmaken?
19 jan 2014 0:27
Warm start de P overigens prima, stationair mooi op 800.
19 jan 2014 2:12
Is (zoals Olaf ook al aangeeft) de Idle Speed Valve, die inwendig vervuild is. Bovenaan op het plaatje 4e pijltje van links.
Even demonteren en schoonmaken met remmenreiniger oid. Klein beetje vettigheid voor de smering van het
mechanisme, zie ook
dit topic
19 jan 2014 2:18
Als we jou toch niet hadden Willem...
19 jan 2014 2:33
Ik ben ook alleen maar door schade en schande wijzer geworden
(
of zoiets)
Kom je nog eens langs voor de reiniging van je kachelbedieningspaneel
19 jan 2014 9:31
Ok, thanks.
Zijn er onderdelen die ik beter direct kan vervangen?
19 jan 2014 10:52
De idle speed valve is 1 geheel. Je kan er niks aan vervangen behalve de klep in z'n geheel.
Maar zoals al gezegd probeer de klep eerst maar even schoon te maken en weer goed gangbaar, dan is meestal de klacht
opgelost. Het kan natuurlijk ook nog dat de klep kapot is, maar dat kan je makkelijk testen door even 12v op de 2 pennetjes te zetten.
Succes
Laatst bijgewerkt door
WillemB op 19 jan 2014 12:13, in totaal 1 keer bewerkt.
19 jan 2014 12:09
Dank, laatste vraag wat is een beetje vettigheid?
19 jan 2014 12:21
Ik heb
Dry lube van Innotec gebruikt.
WD 40 schijn je beter niet te kunnen gebruiken, waarom ben ik even kwijt maar ik denk dat het te "plakkerig" is waardoor
het weer vuil aantrekt
21 jan 2014 22:55
Probleem opgelost
21 jan 2014 23:09
En kijk ook meteen even naar de electrische aansluiting op dit apparaatje
De eerste 964's hadden nog een kabel die weleens de geest wilde geven - net voor de stekker. de latere hadden een gemodificeerde kabel die minder aan stress onderhevig is ...
24 jan 2014 15:16
Vandaag de tijd gevonden om het klusje te klaren.
ISV eraf gehaald gereinigd met remmenreiniger en een doek. Licht gesmeert op 12v met potmeter er tussen en de klep is verstelbaar.
Nieuwe klemmen erop en starten maar. De P startte direc en loopt ogenschijnlijk en gevoelsmatig mooier stationair.
Ik vroeg me af of het nodig is de DME te resetten om het een en ander opnieuw in te leren?
Indien ja, hoe?
24 jan 2014 16:07
Altijd fijn als een klus geklaard is!!
24 jan 2014 18:55
@Kappi, zo modern is de electronica in een 964 nu ook weer niet
Ik heb destijds niks laten resetten. Je zou hooguit met een Hammer een eventuele fout
code kunnen laten wissen
Mooi dat het opgelost is
24 jan 2014 20:49
Ik dacht ff aan de Steve Wong chip, verhaal over mappen, etc.
Hij loopt prima, dus ik laat het zo.
24 jan 2014 20:57
Hij loopt prima, dus ik laat het zo.
Als bij een Porsche iets het doet... AFBLIJVEN.
25 jan 2014 20:04
Vandaag ff 60km gereden. Lijkt dat de P agressiever op het gas reageert, vooral tussengas.
Isv heeft zover ik kan beoordelen ook invloed op 'tussen' gas.
Waar 15min knutselen allemaal goed voor is....
25 jan 2014 21:46
WillemB schreef:Is (zoals Olaf ook al aangeeft) de Idle Speed Valve, die inwendig vervuild is. Bovenaan op het plaatje 4e pijltje van links.
Even demonteren en schoonmaken met remmenreiniger oid. Klein beetje vettigheid voor de smering van het
mechanisme, zie ook
dit topic
mooi plaatje]
heb je die ook van een 993 varia?
25 jan 2014 21:57
Sorry.....nee, heb dit plaatje hier ooit in een post gezien en opgeslagen.
Vorig jaar een keer in het
album Techniekgezet
20 feb 2014 20:18
Zojuist het idle adaption program gedraaid..........
....stationair op 850.....naald staat stil!
21 feb 2014 0:11
Ik heb denk iets gemist Kappi
Hoe wie wat waar
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.