Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
28 jan 2014 13:46
Veel over geschreven en gelezen.
Ik ben zeer benieuwd of er forummers met een 964 verschil merken na installatie Steve Wong chip?
In mei de Alpen in met de P, dus als het inderdaad zo is dat de P soepeler gaat lopen (koppel) binnen het 2000 - 4000 toeren bereik wil ik de 330,- euries graag investeren. Pk 's zoek ik niet.
Ik hoor graag julie ervaringen en meningen.
28 jan 2014 14:13
Je auto laten afstellen bij een tuner iedere auto andere waardes.
28 jan 2014 14:19
Ook ik ben zeer sceptisch over zo'n chip. Ik zou ook eerder naar een goede chiptuner gaan om een chip op maat te laten schrijven. Ieder blok is toch weer net iets anders en mocht je er aanpassingen aan gedaan hebben zoals andere uitlaat en/of luchtfilter dan heeft zo'n opmaat chip veel meer zin.
28 jan 2014 14:41
Even aan "Lindemans" vragen
28 jan 2014 15:44
Familie van de 'Wong Fook Hing Book Store'?
28 jan 2014 15:44
Lindemans heeft geen 964.
28 jan 2014 16:31
Op Rennlist zijn ze euforisch over de chip.
Inderdaad ik ben opzoek naar 964 ervaringen.
Ik heb een cuppijp en verder geen modificaties.
28 jan 2014 17:39
Franz schreef:Lindemans heeft geen 964.
Maar wel ervaring met "Wong"
En ach van 3.2 naar 3.6 luchthuilers, beide oude meuk
28 jan 2014 20:31
Jaaaaa Lindemans hier.
Ik heb in mn 3.2 wel merkbaar trekkracht in het middenbereik met Wong. Gek genoeg merk ik dat vooral omdat de push bij 4.000 toeren wat minder prominent is zoals iedere 3.2 rijder m wel kent. Dat komt omdat hij daarvoor al lekkerder oppakt. Ook vind ik m stationair lekkerder draaien.
Ik kan het vrij makkelijk vergelijken omdat ik zelf een chip heb gefabriceerd, waarin zowel de originele "map" alsook een kopie van de map van meneer Wong zit. Tijdens gebruik kan ik met een schakelaartje wisselen tussen beide maps, het verschil is echt goed merkbaar.
Tevens zou ik met Wongmans veilig op Euro 95 moeten kunnen rijden, tot nu toe blijkt dat ook zo te zijn.
Als ik een gevoelige IMS Lager oploop zal ik dat ook melden ....
Wong weet wel wat hij doet volgens mij, dat zal voor de 964 niet anders zijn.
28 jan 2014 22:12
Ik heb alle Rennlist-verhalen ook gelezen, en heb jouw vraag hier ook al
eens gesteld. Ben dus ook zeer benieuwd.
28 jan 2014 22:14
Heb chip in mijn 964. Loopt prima. Heb het gedaan als 'tijdelijke' oplossing omdat mijn uitlaatgassen wat minder weerstand ondervinden naar buiten, net als de ingaande lucht voor de verbranding t.o.v. standaard situatie. Om te zorgen dat hij bij zware belasting niet arm loopt, een chip gekocht met een wat rijkere map. Haal niet het maximale eruit op deze manier en na wat aanpassingen in de toekomst zal er een gecutomizede map komen, maar voor nu loopt hij stationair iets netter en voor 4000 rpm ietwat meer kracht dan met originele chip. Het zeer stabiel stationair lopen is grootste voordeel wat ik merk.
28 jan 2014 22:39
Justin schreef:Heb chip in mijn 964. Loopt prima. Heb het gedaan als 'tijdelijke' oplossing omdat mijn uitlaatgassen wat minder weerstand ondervinden naar buiten, net als de ingaande lucht voor de verbranding t.o.v. standaard situatie. Om te zorgen dat hij bij zware belasting niet arm loopt, een chip gekocht met een wat rijkere map. Haal niet het maximale eruit op deze manier en na wat aanpassingen in de toekomst zal er een gecutomizede map komen, maar voor nu loopt hij stationair iets netter en voor 4000 rpm ietwat meer kracht dan met originele chip. Het zeer stabiel stationair lopen is grootste voordeel wat ik merk.
Steve Wong of een andere chip?
28 jan 2014 23:40
Stabiel stationair. Daar zou ik graag 330 e'tjes voor investeren...
28 jan 2014 23:42
Ja ik ook want de mijne loopt af en toe onregelmatig en is ook gechipt geen Wong trouwens. Wel enorm verschil samen met hittedraad systeem en cuprorh.
28 jan 2014 23:45
had op mijn cabrio cuprohr, LM220 kit met zo'n open luchtfilter plus 100Zellen Kat. Vond het erg weinig bijzonders. Behalve dat eeuwige zuigende geluid van dat open filter. Bweeeeeh.
29 jan 2014 19:27
Iemand ervaring met de ProMax chip voor de 964?
29 jan 2014 20:25
Voor degene die zelf aan de slag willen gaan met tunen (zullen er weinig zijn maar goed, je leert er wel ontzettend van): voor 175$ heb je een Eprom-emulator (Moates Ostrich 2.0), sluit je aan op de Motronic box, computer aan, TunerPro opstarten en je kunt zelf aan de slag. Mappings zijn goed te doen, je moet alleen je even verdiepen in wat je aan moet passen.
Steve Wong doet niet veel anders
Bv wat leesvoer (geen Porsche maar de materie is hetzelfde)
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=201171http://www.forums.turbobricks.com/showt ... p?t=227153In m'n Volvo turbo-project zit ook zo'n custom gemaakte chip voor de ontsteking en ECU, leuk spul!
29 jan 2014 20:54
Ja: nullen en eenen veranderen in een eprom hoef je niet voor gestudeerd te hebben.
Maar weten wat je doet, wat het effect is, en hoe ver je kunt gaan is wel even een ander hoofdstuk.
29 jan 2014 21:25
Link naar de bron:
http://www.systemsc.com/problems.htm....ik zie er toch maar vanaf.
29 jan 2014 22:05
Zomaar een chip uitwisselen zou ik niet doen zonder meting. Meten is weten, dus naar een bedrijf waar jouw auto op de rollenbank gaat om ook de A/F ratio te meten en eventueel de mapping aangepast kan worden.
01 feb 2014 23:59
Je hebt erg conservatieve originele regelingen, je hebt specifiek op een inlaat / motor / uitlaat combinatie geoptimaliseerde progressievere regeling, en je hebt optimaal op een individuele motor ingeregelde setting.
De laatste is vast wel het best haalbare, maar dat maakt een Wong chip ( 2e in het rijtje ) nog steeds merkbaar beter dan de fabrieks instellingen van de oudere Motronic.
01 maart 2014 11:52
Hoi Kappi! Ik ben erg benieuwd naar hoe de 964 rijdt met de Steve Wong chip.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.