Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
26 apr 2005 12:11
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik het beste mijn olie kan peilen?
Ik laat hem meestal goed op temperatuur komen [ streepje in het midden ] en peil dan. Dit is me ooit verteld. Maar soms gaf de peilstok minimaal aan en vulde ik een litertje bij. Nu blijkt ineens dat er weer te veel olie in zit. en heb ik de buurt regelmatig blauw gedampt...
En tot op welke hoogte kan ik het beste de olie dus bijvullen. Ik gebruik de BP 10 W 40 standaard.
26 apr 2005 13:32
He die kikker...
- Auto goed warmrijden
- Auto horizontaal plaatsen MET draaiende motor!
- Olie peilen... Moet tussen de 2 markeringen zitten...
Als ie eronder zit -> Rustigjes bijvullen, tot ie wel tussen die 2 markeringen zit... Iets onder de bovenste zou ik zeggen...
Niet lukraak olie erbij gooien... Als er nu teveel in zit -> aftappen!
Overigens, zodra je dit gedaan hebt, kijken hoe de meter op je dashboard eruit ziet (klopt het een beetje, ook bij het initiele peilen zegmaar)... Zoja, deze als indicatie gebruiken in het vervolg!
26 apr 2005 13:38
Auto goed warmrijden
- Auto horizontaal plaatsen MET draaiende motor!
- Olie peilen... Moet tussen de 2 markeringen zitten...
Niet gelijk gaan peilen maar eerst effe stationair laten lopen.
26 apr 2005 13:53
Thanks Guys...
Idd ben effe weg geweest.
een zaak verkocht en lekker rustig aan gedaan. Pluspunten opbouwen voor het gezin
26 apr 2005 14:02
michael schreef: Auto goed warmrijden
- Auto horizontaal plaatsen MET draaiende motor!
- Olie peilen... Moet tussen de 2 markeringen zitten...
Niet gelijk gaan peilen maar eerst effe stationair laten lopen.
Klopt, laat ik hem nuanceren:
- Auto horizontaal plaatsen met draaiende motor
- Rustig gordel losdoen, uitstappen, ff uitrekken, kofferklep open, peil-stok-doekje pakken, motorkap open, oliedop los, olie peilen
26 apr 2005 14:05
En niet te vergeten plasje tegen de grote boom...
26 apr 2005 15:51
Blauwe Kikker schreef:En niet te vergeten plasje tegen de grote boom...
Ligt eraan waar je olie peilt, ik doe dat vaak* op de oprit thuis
* = een paar keer per jaar, ivm. die indicator op het dashboard!
26 apr 2005 16:01
paSCal schreef:Blauwe Kikker schreef:En niet te vergeten plasje tegen de grote boom...
Ligt eraan waar je olie peilt, ik doe dat vaak* op de oprit thuis
* = een paar keer per jaar, ivm. die indicator op het dashboard!
Wat plassen of je olie peilen?
Als het de olie is , is dan je oprit horizontaal dar de meeste het niet zijn
26 apr 2005 16:15
Oke oke: Olie peilen op de oprit, en plassen tegen de boom van de buren...
26 apr 2005 16:27
paSCal schreef:Blauwe Kikker schreef:En niet te vergeten plasje tegen de grote boom...
Ligt eraan waar je olie peilt, ik doe dat vaak* op de oprit thuis
* = een paar keer per jaar, ivm. die indicator op het dashboard!
Hé Pascal dat is pas sinds kort toch dat oliepeilen één keer per jaar.
Volgens mij moest dat bij jou minimaal één keertje per rit.
26 apr 2005 19:38
En van de Honk your Horn rit - zelfde auto...
27 apr 2005 20:09
paSCal schreef:michael schreef: Auto goed warmrijden
- Auto horizontaal plaatsen MET draaiende motor!
- Olie peilen... Moet tussen de 2 markeringen zitten...
Niet gelijk gaan peilen maar eerst effe stationair laten lopen.
Klopt, laat ik hem nuanceren:
- Auto horizontaal plaatsen met draaiende motor
- Rustig gordel losdoen, uitstappen, ff uitrekken, kofferklep open, peil-stok-doekje pakken, motorkap open, oliedop los, olie peilen
En vooral je dipstick niet laten vallen in het oliecarter
Wat overigens de beste kan overkomen
27 apr 2005 20:23
horn schreef:En van de Honk your Horn rit - zelfde auto...
8-200
1 Lou schreef:En vooral je dipstick niet laten vallen in het oliecarter
Wat overigens de beste kan overkomen
Zelfs meerdere keren
bij dezelfde 911.
27 apr 2005 21:56
[/quote]
En vooral je dipstick niet laten vallen in het oliecarter
Wat overigens de beste kan overkomen[/quote]
Waar zit het carter eigenlijk bij een 911 met drysump smering......
Als je het stokkie al laat vallen komt 't in je olietankje hoor
27 apr 2005 22:01
lindemans schreef:Waar zit het carter eigenlijk bij een 911 met drysump smering......
Als je het stokkie al laat vallen komt 't in je olietankje hoor
Al goed
Ik was hem wel kwijt
27 apr 2005 23:45
Jan A. (964 C4) schreef:Hé Pascal dat is pas sinds kort toch dat oliepeilen één keer per jaar.
Volgens mij moest dat bij jou minimaal één keertje per rit.
Dit idee?
De snelheid waarmee iedereen naar mijn auto kwam, was verbazingwekkend... Net zo ze het zelf niet allemaal hadden
(maareh, is opgelost, verbruikt nu niks meer, enne, PEILEN hoefde zowieso niet zo vaak, bijvullen daarentegen
)
28 apr 2005 19:25
zal wel als 'm zo rookt
Uche Uche !
17 apr 2012 16:58
Blauwe Kikker schreef:Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik het beste mijn olie kan peilen?
Het was me nooit eerder opgevallen ... maar zag vandaag (tijdens het schoonmaken) deze sticker in de motorruimte van de 4S
17 apr 2012 17:27
Ik houd de meter ook aan. Als de motor goed warm is en sta voor het verkeerslicht dan moet de meter uitslaan en niet beneden blijven hangen.
Ik let er altijd op. (afwijking zeg maar)
17 apr 2012 17:48
Juist...zolang ik het metertje nog zie opkomen als ik voor het verkeerslicht of in de garage sta ga ik niet handmatig peilen....zo'n gedoe.
17 apr 2012 18:47
Gelukkig moet ik m'n vrouw vaker peilen dan de Porsche
Als het andersom gaat zijn, begin ik me zorgen te maken
17 apr 2012 19:08
Van Koot en Bie geleerd dat je bj een vrouw het roompotje peilt, niet de olie. Zit je toch verkeerd.
17 apr 2012 19:15
Ik moet die van mij regelmatig bijvullen
On Topic maar weer, heren
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.