Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
28 feb 2014 9:12
....Chip is onderweg vanuit LA, ben benieuwd!
Ik verwacht er niet teveel van, maar kijk er toch naar uit.
Tevens komt vandaag de T-OBD van Tore Bergvill binnen. Is ff kijken of de stationair strak kunnen krijgen.
Overigens als ooit iemand zijn 993 of 964 aan de scantool wil hangen, dan kun je altijd langskomen (omgeving Eindhoven).
28 feb 2014 9:20
Ben benieuwd naar je ervaring.
28 feb 2014 12:32
Franz schreef:Ben benieuwd naar je ervaring.
+1 benieuwd wat die chip gaat doen.
28 feb 2014 13:14
Idem
28 feb 2014 16:35
Ga je hem op de testbank doen, voor en na de chip vervanging......
28 feb 2014 16:54
Nee, want het gaat mij niet om de PK's.
Wat ik heb begrepen is dat de motor beter oppakt tussen de 1500 & 4000 toeren. Ik heb het altijd vreemd gevonden dat je boven de 4000 toeren voelt dat de auto goed door trekt.
Ik durf de 350,- euri wel uit te geven om dit te realiseren en werkt het niet gaat de chip terug en krijg ik mijn centjes terug.
Daar ik een elektronica ga ik de standaard en SW combineren. Kan ik schakelen tussen de twee.
28 feb 2014 17:09
Gaat niet om de pk's maar a/f ratio eventueel met andere aanpassingen......beter oppakken, vlakkere verloop koppel/vermogen etc.
Als je pk's wilt dan kun je beter een andere porsche kopen....
480pk van een 997 turbo went ook...
28 feb 2014 19:09
Kappi2907 schreef:Daar ik een elektronica ga ik de standaard en SW combineren. Kan ik schakelen tussen de twee.
Een grotere eprom gebruiken waar beide in programmeert (kopieert), dan kun je met een schakelaartje switchen tussen beide "maps".
28 feb 2014 22:00
Zeer benieuwd ...
28 feb 2014 22:53
T-OBD met scantool (Rennlist) aan de praat.
Helaas niet onder Windows7, oude XP notebook werkte meteen.
Geen error codes. Morgen de Idle Adaption optie eens draaien.
Handige tool voor weinig geld.
Je kunt de injectoren, ISV, Fuel valve, etc testen.
Bv de ISV moet 2x klikken, dit is duidelijk te horen.
28 feb 2014 23:48
Hey Kappi, bij mij werkt de T-OBD gewoon onder Windows7.
Het enige wat ik nooit aan de praat gekregen heb is m'n airbag uitlezen cq in de airbag module komen,maar dat staat los van het Windows gebeuren.
linkjeBen eigenlijk wel benieuwd of dit bij jou wel gewoon lukt
01 maart 2014 8:10
Ik heb geen airbag (89, 964).
Op rennlist staat je probleem beschreven volgens mij met de oplossing.
Ligt niet aan Windows7 ben ik inmiddels achter, maar aan de USB interface van mijn HP notebook.
01 maart 2014 12:57
Zojuist the (idle) adaption gedraaid. Na 20sec klaar. Toeren stationair 880.....rock solid!
Alleen daarvoor is het de 80 euri's al waard.
Had 1 error code 43 speed 1 fan, gereset en na een stevige rit niet meer terug gezien.
01 maart 2014 23:44
Als gediplomeerd digibeet probeer ik dit verhaal te volgen, maar ...
lukt dus niet helemaal. Ik heb altijd begrepen dat je de Wong-chip
kan installeren en dan geen last hebt van foutcodes enz.
Toch ben jij druk bezig met de T-OBD. Hier had ik overigens nog
nooit van gehoord maar Google bracht uitkomst.
Ben vooral benieuwd naar jou rij-ervaring met de nieuwe chip. Maar een
uitleg in Jip en Janneke-taal over wat je zoal aan het doen bent lees ik
ook graag (nooit te oud om te leren).
02 maart 2014 10:22
Hoi Bob,
Scantool (met T-OBD) werkt prima met een SW chip aanboord. Staat overigens los van wat je allemaal kan met de scantool.
Onlangs heb ik de ISV (stationair klep). Je kunt met de Scantool na montage de klep testen (je hoort de klep open en dicht gaan).
Verder is naast de scantool OBDplot bijgevoegd. Je kunt hiermee tijdens het rijden een aantal zaken (ontsteking, AFM, etc) loggen die interessant zijn.
Deze logging vergelijk ik met de loging die ik krijg met de SW chip aanboord. Dan moet ik verschillen kunnen zien. Of je daar conclusies uit kunt trekken weet ik niet.
Vooral is het een leuke tool voor P fanaat.
Uitlezen bij de P specialist kost al snel 50,- euro. Tool heb je er zo uit
03 maart 2014 23:04
Hebbie al getest met de nieuwe sjip?
Bij mij pakt hij wat eerder op door de chip, maar heb wat aanpassingen (meer open inlaatcone, g-pipe en cat bypass
) dus had ook rijkere map nodig and als mid-term oplossing de headers chip genomen voor de 964 (loopt nu heel klein beetje te rijk). In de toekomst misschien zelf eens wat gaan pielen met een map.
Heb de T-OBD ook en vind hem ook heerlijk. Moet eigenlijk nog even een mini-laptopje op Windowds kopen voor in dashboardkastje. Kan ik hem altijd ff uitlezen
04 maart 2014 8:29
Chip is in transit......verwacht ik volgende week.
Gezien het feit dat dit weekend een nieuwe M3 mag lenen, maakt het mij niet zoveel uit (-:
04 maart 2014 8:55
Kappi2907 schreef:Gezien het feit dat dit weekend een nieuwe M3 mag lenen, maakt het mij niet zoveel uit (-:
Dat klinkt ook wel erg vervelend....zo'n nieuwe m3
06 maart 2014 17:16
Steve Wong geinstalleerd.
Wat mij direct opvalt is de felheid waarmee de P oppakt. Hij rijdt 'soepeler' in de lage toerentallen en is boven de 4500 een agressief katje geworden.
Heb wel de idle adaption moeten laten lopen om de stationair mooi te krijgen, deze is tov de stock niet beter geworden, maar ook niet minder.
Motor klinkt op een gezonde manier 'rauwer'.
Verder was het klusje van niks om de chip te plaatsen.
Binnenkort meerr.........
06 maart 2014 17:37
nais. zou er eigenlijk ook eens aan moeten.
06 maart 2014 17:39
Jij?
Da's wel heel modern voor jou. Hier heb je jouw Steve Wong chip. Vintage Steve!
06 maart 2014 18:17
ik lees al 10 jaar positief over wong. je zou eens aan de porsche moeten jongen
06 maart 2014 19:21
Mogen de klokken dan ook jonger ........?
07 maart 2014 19:02
Zelfde ervaring hier met de 3.2
13 maart 2014 17:18
Ik heb de dual chip (Stock + Steve Wong) inmiddels klaar.
Dit weekend inbouwen.
Tuimelschakelaar komt netjes op de motronic kast.
Voor degene die willen weten hoe dit moet, ff onderstaande link openen:
http://qcwo.com/technicaldomain/dual-performance-chipsNu kan ik echt testen of er een verschil is en mocht het nodig zijn de auto zonder problemen door de APK loodsen (emisie).
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.