28 feb 2014 19:08
28 feb 2014 19:11
28 feb 2014 19:16
28 feb 2014 19:30
28 feb 2014 21:39
28 feb 2014 21:57
28 feb 2014 22:08
Maarten schreef:Blokje onder je gaspedaal lijkt me in deze de beste oplossing
28 feb 2014 22:12
28 feb 2014 22:31
28 feb 2014 22:46
28 feb 2014 23:34
28 feb 2014 23:36
01 maart 2014 0:20
01 maart 2014 1:05
01 maart 2014 1:34
01 maart 2014 10:29
01 maart 2014 11:40
01 maart 2014 11:48
01 maart 2014 17:32
01 maart 2014 18:26
01 maart 2014 18:28
01 maart 2014 18:32
04 maart 2014 13:03
04 maart 2014 14:04
caelin schreef:Als je met 'n moderne(re) diesel rijdt kun je wel degelijk een hoop brandstof besparen met tuning. Maar dan moet je 't wel grondig aanpakken. De EGR klep bijv. niet meer open laten gaan scheelt al flink wat. Alleen zitten daar meestal sensors op dus dat wordt steeds lastiger om te doen zonder dat je motor in de beveiligde modus draait. Idem voor NH3 (adblue), en/of verwijderen van DPF in de uitlaat etc. Vooral diesel motoren draaien tegenwoordig verre van optimaal voor verbruik ivm de milieu regels.
Dus je kunt veel winst behalen maar dat vergt wel flinke aanpassingen en maakt je voertuig apk ongeldig denk ik. Daarnaast is het niet goed voor 't milieu...
Bij 'n standaard atmosferische benzine motor lijkt me de winst idd erg klein.
04 maart 2014 15:32