Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Verhoogd %CO2 bij 964

11 maart 2014 23:09

Hoi Allen,

Ik sta op het punt een duitse 964 uit '91 aan te schaffen maar zit met een geringe twijfel over meldingen van verhoogd CO2 percentage tijdens de TUV keuringen. De verkoper is geen officieel porsche dealer, maar heeft er wel meerdere staan. Deze geeft aan dat dit vaker voorkomt bij de 964 en dat het geen kwaad kan. Hij mist zijn kat (wat volgens de verkoper ook geen probleem is overigens.. ?!)

Dat vind ik wat kort door de bocht dus bedacht mij de volgende vragen hier te stellen:
- Komt dit inderdaad vaker voor?
- Zo ja, heeft dit een bekende oorzaak of wordt dit een zoekklus?
- Is er risico voor de motor en/of het verbruik?
- Is er risico door het missen van de katalysator?
- Komt de wagen hiermee in NL tijdens APK in de problemen?

Helaas weet ik niet hoeveel deze afwijkt.. dat maakt het niet eenvoudiger lijkt mij..

Ik wil bij deze eerste aanschaf van een porsche niet direct in de problemen stappen en zal sowieso een akk uit laten voeren. De vraag is alleen of dat ik dat bij deze wagen moet doen, of deze op voorhand al moet laten staan?

Alvast dank voor jullie reacties!

Groeten,

Baz

Re: Verhoogd %CO2 bij 964

12 maart 2014 0:48

Mijn 1990 964 had geen katverplichting; volgens mij zit die verplichting ergens bij '91 of '92. Navragen!

Re: Verhoogd %CO2 bij 964

12 maart 2014 9:09

viewtopic.php?p=1040414#p1040414 :salut:

Re: Verhoogd %CO2 bij 964

12 maart 2014 20:51

daar hoef je hem niet voor telaten staan hoor,ze hoeven dit helemaal niet temeten bij deze 964.
maar hij moet er wel onder zitten voor het oog,maar hij mag gewoon leeg zijn.
ik had er ook een lege op zitten maar de motor draaide niet mooi meer en pakte minder lekker op.
ik heb er nu 200 cellenkat op,rijd super en bij apk geen gezeur.

gr anton964
Plaats een reactie