Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
17 maart 2014 22:39
Lees net op FB bij 911events dat eigenaren van een 991 GT3 is aangeboden om de motor te vervangen. Heftig bericht. Klopt dat?
Porsche heeft vandaag aan eigenaren van de 991 GT3 laten weten dat de motor vervangen zal worden.
Enige tijd geleden werd aan de eigenaren geadviseerd niet meer te rijden en werd de auto opgehaald voor nader onderzoek. Dit om mogelijke motorbrand te voorkomen.
Uitstekende actie om het probleem op te lossen.
Fault: Connecting Rod Bolts.
Corrective Action: New Engines with New Bolts
Corrective Action Validation: Testing underway, but not yet complete
17 maart 2014 23:44
Snap niet wat drijfstangbouten met een motorbrand te maken hebben???
Dat er een drijfstang naar buiten kan komen door slechte bouten snap ik, maar dat was toch niet het probleem?
Wel vooruitgang. Porsche was gewoon om de eigenaar op te laten draaien voor de gevoelige IMS Lager.
18 maart 2014 13:00
Dit vind ik ook erg vreemd.
Sterkere bouten (met minder rek) kun je er zo in zetten maar om dan het complete blok te vervangen?
Verder weet ik niet wat de oorzaak van de brand was, ik heb zelf eens gebroken drijfstang gehad (bij een Mitsu Evo6) die een gat sloeg in het blok: olie eruit op de hete turbo met een motorbrand als gevolg.
Olie op een gloeiend heet spruitstuk doet vermoedelijk hetzelfde was dit dan de oorzaak van de brand bij de 991-GT3?
18 maart 2014 13:03
Remmel schreef:ik heb zelf eens gebroken drijfstang gehad die een gat sloeg in het blok: olie eruit op de hete turbo met een motorbrand als gevolg.
Been there, done that, got the pictures...
18 maart 2014 13:14
gave 'special edition' mini
18 maart 2014 16:13
Komt net officieel bericht van Porsche door ( op Bloomberg) Porsche to replace all 911 GT3 Models engine include 911 Turbo model
18 maart 2014 16:31
horn schreef:Been there, done that, got the pictures...
Begint een beetje een te oude grap te worden Horn...
18 maart 2014 16:32
Heb je een linkje naar dat artikel waar staat dat ook alle 911 turbo's worden voorzien van een nieuwe motor?
Dat lijkt me namelijk nogal sterk.
18 maart 2014 16:46
Dat geloof ik ook niet, de turbomotor draait veel minder hoge toeren en heeft dus geen last van drijfstangbouten die minder rek kunnen verdragen.
Probleem speelt alleen bij hoge toeren want dan komt er veel meer kracht op die bouten.
18 maart 2014 16:46
horn schreef:Remmel schreef:ik heb zelf eens gebroken drijfstang gehad die een gat sloeg in het blok: olie eruit op de hete turbo met een motorbrand als gevolg.
Been there, done that, got the pictures...
mini bbq
.
18 maart 2014 18:39
MarkS schreef:Heb je een linkje naar dat artikel waar staat dat ook alle 911 turbo's worden voorzien van een nieuwe motor?
Dat lijkt me namelijk nogal sterk.
http://www.bloomberg.com/news/2014-03-1 ... fires.html
18 maart 2014 19:15
staat nergens dat de turbo terug moet, enkel dat deze als leenauto mee gegeven worden..
goeie actie........van Porsche .
18 maart 2014 20:11
Was natuurlijk nog beter geweest als ze eerst getest hadden of hun motortjes de 9000RPM wel aan kunnen...
18 maart 2014 21:30
Tja, te snel nieuwe modellen willen uitbrengen hé
18 maart 2014 21:38
porschefabian schreef:staat nergens dat de turbo terug moet, enkel dat deze (een auto als deze) als leenauto mee gegeven worden..
goeie actie........van Porsche .
Hoezo goeie actie? Het is dat ze moeten omdat er levens op het spel kunnen staan anders zouden ze het echt niet doen!
Voor een "normaal" technisch mankement met minder vergaande consequenties (zoals plofmotor-brandstofpomp e.d.) doen ze het echt niet maar wachten ze gewoon tot je met pech langs de kant komt te staan en dan onder garantie vervangen. Lekker bij auto's in deze prijsklasse!
Just my 2c
18 maart 2014 22:00
Tsja, tis VAG he, dat gaat alleen maar over winstmaximalisatie.
18 maart 2014 22:01
horn schreef:Remmel schreef:ik heb zelf eens gebroken drijfstang gehad die een gat sloeg in het blok: olie eruit op de hete turbo met een motorbrand als gevolg.
Been there, done that, got the pictures...
Ik dacht dat jij eigenlijk 2 probleemloze Cooper-S jes had gehad?
18 maart 2014 22:33
Weet iemand of in de nieuwe gt3 Cup nog steeds de Metzger motor zit, dit was in 2013 nog wel zo.
Na het horen van deze problemen misschien begrijpelijk dat ze de productie gt3 motor niet in de cup races gebruiken maar terug vallen op de oude blokken.
Corrigeer me als ik het fout heb.
En nog een documentje van de buren.
http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... ailures%2E
19 maart 2014 12:03
Leider ist der Kunde wie üblich bei Porsche wieder Testfahrer, dit is een bekende uitspraak in duitsland. Houdt het dan nou nooit op????????????
groet Bert
19 maart 2014 18:17
Hoe zouden ze dat gaan doen met matching nummers?
19 maart 2014 18:31
Zal netjes gedocumenteerd worden natuurlijk.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.