Beste allemaal,
Ik heb 2 maanden geleden te maken had met een brandstofcomputer die de geest gaf. De 'LH-module' en een aantal andere bijkomstigheden functioneerde niet meer, de motor kreeg simpelweg geen brandstof. Hierna heb ik een vervangende brandstofcomputer (die doorgemeten is) aangeschaft en geïnstalleerd. Na 2 maanden voor het eerst weer proberen te startten. Tot mijn grote schrik startte de 8-cilinder nog steeds niet maar na een dot gas kwam die toch aan de praat, maar hoe
. Direct na de dot gas viel die ook weer uit. Vervolgens de auto herstart en op ongeveer 1500 toeren laten draaien (omdat die stationair niet blijft draaien), tot mijn verbazing bonkte de motor enorm en vol je in je stoel aardige klappen. Er is geen cilinder die hapert. Uit de uitlaat komt een grote hoeveelheid zwarte vloeistof, weet niet precies wat het is, het lijkt water met onverbrande brandstof. Na een minuut of 5 lopen wordt de uitlaatpijp ter hoogte van de katalysator roodgloeiend heet en breng ik de motor maar weer tot rust.
Wat kan hier mis zijn?
Dank voor de reacties!