Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
14 apr 2014 8:40
Heb even gezocht kom verschillende draadjes tegen over lekkage 964. De mijne heeft er ook last van, niet in hele ernstige mate, maar ben toch wel benieuwd wie hem recent een keer heeft laten inpakken. Mijne heeft 128k gelopen.
Dus wie heeft er goede ervaring bij welke specialist en wat waren de kosten? Als je dat niet in openbaar kenbaar wilt maken, een PB mag ook.
Dank alvast voor de reacties
Gr
Marcel.
14 apr 2014 9:06
je hebt PB
14 apr 2014 10:21
Doe mij dan ook maar een "pb"
(Dan kan ik er eens over nadenken! 1 druppel na elke rit is naar mijn idee nog niet heel erg noodzakelijk namelijk)
Gr. Paul
14 apr 2014 12:39
Pw250 schreef:(Dan kan ik er eens over nadenken! 1 druppel na elke rit is naar mijn idee nog niet heel erg noodzakelijk namelijk)
Als het bij dat druppeltje blijft zou ik er niets aan doen.
14 apr 2014 12:56
Je weet echter niet hoeveel druppels je onderweg verliest
14 apr 2014 13:14
Tena man
14 apr 2014 13:14
Vandaar ook de twijfel. Oliepeil blijft gewoon "constant" dus ja, is het de moeite.....
14 apr 2014 13:18
Zolang oliepeil redelijk blijft en je nog niet uitglijdt over de olieplassen op je oprit/ garagevloer zou ik lekker blijven
14 apr 2014 13:25
Nee duidelijk verhaal, maar 1 druppel... blijft toch elke keer iets in of op de bodemplaat achter en zorgt voor (Op een lakzwarte) heel irritante "spettertjes" op de motorkap die "terugwaaien".... en aangezien ik hem elke week poets en hem schoon wil houden...
14 apr 2014 13:33
dan zou ik niet aarzelen en voor 12K mijn motor laten reviseren. Doe gelijk de koppeling als hij toch open ligt
14 apr 2014 14:42
Als je de beschermplaat onder je motor weglaat dan waait het vanzelf weg (en op de motorkap van je achterligger
) en blijft je eigen auto schoon.
14 apr 2014 14:48
horn schreef:dan zou ik niet aarzelen en voor 12K mijn motor laten reviseren. Doe gelijk de koppeling als hij toch open ligt
Duidelijk Horn
(Ben te pietluttig dus neem ik aan?!
)
14 apr 2014 15:26
964. nadruppelende soa-bak.
14 apr 2014 15:32
Pw250 schreef:Nee duidelijk verhaal, maar 1 druppel... blijft toch elke keer iets in of op de bodemplaat achter en zorgt voor (Op een lakzwarte) heel irritante "spettertjes" op de motorkap die "terugwaaien".... en aangezien ik hem elke week poets en hem schoon wil houden...
Aha daar komen dus die kleine spetters vandaan, heb ik ook, is soort beschermende wax
14 apr 2014 15:33
Luchtkoelers
zoals al eerder vermeld,een druppeltje kan geen kwaad
14 apr 2014 15:35
Pw250 schreef:(Ben te pietluttig dus neem ik aan?!
)
nee hoor. maar als je zo'n ouwe olieboot rijdt, moet je je grenzen flexibel stellen. En die stelt ieder voor zich. Maar daar hoort een prijskaartje bij...
14 apr 2014 16:37
wolf schreef:964. nadruppelende soa-bak.
Waar het hart vol van is....
14 apr 2014 17:39
horn schreef:Pw250 schreef:(Ben te pietluttig dus neem ik aan?!
)
nee hoor. maar als je zo'n ouwe olieboot rijdt, moet je je grenzen flexibel stellen. En die stelt ieder voor zich. Maar daar hoort een prijskaartje bij...
Of een 993 kopen.
14 apr 2014 17:47
Die kunnen ook druppelen
14 apr 2014 17:48
horn schreef:Pw250 schreef:(Ben te pietluttig dus neem ik aan?!
)
nee hoor. maar als je zo'n ouwe olieboot rijdt, moet je je grenzen flexibel stellen. En die stelt ieder voor zich. Maar daar hoort een prijskaartje bij...
Poets mn motorkapje dan wel een keertje extra denk ik
15 apr 2014 19:42
horn schreef:Pw250 schreef:(Ben te pietluttig dus neem ik aan?!
)
nee hoor. maar als je zo'n ouwe olieboot rijdt, moet je je grenzen flexibel stellen. En die stelt ieder voor zich. Maar daar hoort een prijskaartje bij...
Euh..... one time at bank camp, reed ik achter iemand....
15 apr 2014 20:15
Ja, klopt. Tijdens de Honk your Horn rit. Kreeg jij al mijn olie over je voorraam...
15 apr 2014 20:32
Ik heb een hekel aan poetsen en zou dus er toch onder kruipen en de bodem plaat loshalen
Om te zien waar het vandaan komt.
Sommige plekken kan je gewoon oplossen zonder 12 k uittegeven.
Olienretour pijpjes
Olie leiding onder het blok
Kleppen deksel pakkingen
Is het zoiets dan hoef je daarna ook niet te poetsen en je hebt kans dat het ineens erger word
Zijn het de cilinders die zweten dan maar ff wachten tot erger is.
Ik vind alleen als het opwaait al best erg
15 apr 2014 20:52
horn schreef:Ja, klopt. Tijdens de Honk your Horn rit. Kreeg jij al mijn olie over je voorraam...
Ging ook wel errug hard toen
Maare, de eerste 964 die nergens lekt of zweet , moet nog geboren worden.......
15 apr 2014 21:35
En niet te vergeten :
De beide "tunnels" / "behuizing" waar de distributiekettingen doorheen lopen...
Oh ja, en de zwarte kapjes waar de kettingspanners onder zitten lekken ook vaak...
Last but not least : de carters zelf doordat de rubberen ringetjes die om de carterbouten en tapeinden zitten, hard zijn geworden en niet meer afdichten.
Succes,
Dick
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.