Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
16 apr 2014 11:02
Ik heb een Porsche 924
maar als ik hem start loopt hij stationair 10 seconden goed en dan gaat hij stotteren en valt uit
wat kan ik d'r aan doen zit al andere bezine in
18 apr 2014 13:07
Ik zou het in 2 stappen doen:
- oorzaak opzoeken
- oorzaak verhelpen
Beetje flauw natuurlijk, maar je beschrijving van het probleem is erg summier.
Als hij aanvankelijk kort goed loopt en dan na enige tijd "dood" valt, zou ik het zoeken in de benzine toevoer.
Vuil / verstopt filter / leidingen / carburatuers, de regeling van de automatische choke wellicht. Is hij met gas bijgeven ook niet aan de praat te houden ?
18 apr 2014 14:11
Loop inderdaad de filters en pomp(en) eens bij langs....
18 apr 2014 14:58
Heeft jouw 924 een carburateur
28 mei 2014 9:30
lindemans schreef:Ik zou het in 2 stappen doen:
- oorzaak opzoeken
- oorzaak verhelpen
nee als ik gas geeft gaathij stoteren en valt uit
Beetje flauw natuurlijk, maar je beschrijving van het probleem is erg summier.
Als hij aanvankelijk kort goed loopt en dan na enige tijd "dood" valt, zou ik het zoeken in de benzine toevoer.
Vuil / verstopt filter / leidingen / carburatuers, de regeling van de automatische choke wellicht. Is hij met gas bijgeven ook niet aan de praat te houden ?
28 mei 2014 15:32
Er van uitgaande dat er geen Audi 100 motor in gemonteerd is heeft een 924 een K-Jetronic injectiesysteem. ( met één benzinepomp)
Het probleem dat jij beschrijft past ook erg goed bij het injectiesysteem dat een 924 heeft.
Een carburateurmotor kent deze storing niet op een consequente manier.
Misschien slaat de motor aan op de koudstartsproeier en slaat hij af als de koudstartsproeier na een paar seconden wordt uitgeschakeld. In dat geval werken de gewone injectoren niet om wat voor een reden dan ook.
Het kan ook zijn dat de systeemdruk te laag is en de motor nog net aanslaat, maar na inspuiten van brandstof de druk zo laag wordt dat er een paar injectoren stoppen met inspuiten en de motor afslaat.
Maar ik heb een beetje het gevoel dat je het beste een ander naar jouw probleem kunt laten kijken.
10 jun 2014 10:36
Nou als ik hem op contact zet gaat de brandstofpomp niet aan en als ik de slang naar de injector er afhaal haal komt er geen benzine
10 jun 2014 10:42
Krijgt de brandstofpomp stroom/spanning?
Zo ja dan is deze defect, zo nee dan bekabeling + zekering controleren.
Is deze in orde dan injectiecomputer wisselen cq laten repareren...
...die 10 seconden goed lopen gaat nu dus niet meer op denk ik he?, zonder brandstofpomp gebeurt er helemaal niets namelijk.
10 jun 2014 10:52
Ja met rem reinigen loopt hij perfect ik heb de filter al schoon gemaakt maar vanmiddag zet ik effe 12 volt op pomp als dat kan of kan ik dat beter niet doen
10 jun 2014 11:03
Ja dat kun je doen, gebeurt normaliter ook als je de auto op contact zet.
"Met rem reinigen loopt hij perfect"??? dat snap ik ff niet.
10 jun 2014 11:13
Als ik wat remreinige in de lucht filter spuit loopt hij goed tot dat ik stop met spuiten dan niet welk zekering is van de brandstofpomp dan ??
10 jun 2014 12:06
RTFM......
10 jun 2014 15:54
Pomp doet het staat druk op maar start nu helemaal niet alleen met remreinige
10 jun 2014 18:41
Niet de hele tijd op remmenreiniger laten lopen hoor. En als je iemand wilt laten kijken... We halen de Porsches overal op, vraag maar aan thijs
10 jun 2014 20:39
Een steile helling of ondergrondse parkeergarage lijkt me de volgende uitdaging.
11 jun 2014 9:31
als ik de auto op contact zet gaat de pomp niet aan oorzaak ???
'
11 jun 2014 10:41
Rubenrs6 schreef:als ik de auto op contact zet gaat de pomp niet aan oorzaak ???
'
Een defect...
11 jun 2014 10:45
Rubenrs6 schreef:Pomp doet het staat druk op maar start nu helemaal niet alleen met remreinige
Krijgt na het aanslaan dus geen brandstof meer, en loopt verder op remreiniger. Lees de post van Erwin nog eens goed.
11 jun 2014 15:07
Rubenrs6 schreef:als ik de auto op contact zet gaat de pomp niet aan oorzaak ???
'
Probeer eens een ander relais of de pomp te overbruggen. De pomp moet kort (aantal seconden) aanslaan als je de sleutel op contact zet, en vervolgens de druk op peil houden.
11 jun 2014 22:45
Volgens mij gaat de pomp pas lopen als je de motor start...
17 jun 2014 8:20
De pomp loopt en en druk is er nu ook
Is het misschien een idee dat ik de injectoren los draai tijdens het starten
17 jun 2014 16:34
Op één of andere manier komt de brandstof niet in je verbrandingskamer...
17 jun 2014 16:44
Defecte (of verkeerd afgestelde) wur zeg ik als internetguru.
In de haynes staat mooi beschreven hoe je 'm terug kunt zetten op de basis afstelling waarop 'ie vrijwel altijd wel wil lopen.
Je kunt ook de injectoren testen met 4 potjes, daar zul je even moeten googelen. Kun je gelijk zien of er überhaupt brandstof komt en of de hoeveelheid binnen de toleranties zit.
UpdateIk kwam het toevallig net tegen.
De brandstofpomp moet natuurlijk lopen (even elastiekje om het relais heenbinden zodat die contact maakt). Bij 4 flesjes een gat in de dop boren en daar de injectoren in steken.
Daarna de sensorplaat van de luchtweger geheel optillen en 1minuut timen. Na 1 minuut moet je in totaal ongeveer 210cc benzine verzameld hebben (52cc per flesje) Er mag maar amper verschil zitten in niveau per flesje, mijn systeem gaf maximaal 1.2% verschil tussen het volste en leegste flesje.
18 jun 2014 9:36
Ik kan die injectoren miet los krijgen maar als ik de slangetje naar de injector los maak gebeurtenis niks
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.