Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

911 nokkenas ontregelt zichzelf

27 apr 2014 19:25

Ik ben bezig met het tunen van een 911 blok.
wat is er verandert?
1/ 911 2.0 alu blok aangepast naar 2.8 door mittelmotor
2/ 2.8 RSR piston/cilinderset
3/ 2.7 RS krukas -0.25 met de bijpassende schelpjes
4/ 2.7 RS nokkenas
5/ nieuwe mechanische kettingspanners
6/ eigenlijk is alles nieuw of gereviseerd

Mijn probleem is als ik de nokkenas goed afstel en er met wil rijden de motor inhoud max snelheid +- 70 km/u. Als ik de nokkenas terug nameet is deze precies van positie verandert. Ik heb me al suf gezocht naar het probleem maar vind geen oplossing.

Mss dat iemand van jullie een oplossing heeft :idea:

Re: 911 nokkenas ontregelt zichzelf

27 apr 2014 21:02

Spie / pen vergeten om de nokkenas-tandwielen in de juiste positie te vergrendelen ?

Mijne gaat vrijdag weer naar Mittelmotor :-)

27 apr 2014 22:03

Dat pennetje zorgt uiteindelijk niet voor de verbinding. De spie die erachter in de nokkenas zit wel. De verbinding komt van de klemkracht van de moer. Om mee te denken wat vragen:
Heb je na het afstellen van de timing de krukas twee keer rond gedraaid en daarna de meeting herhaald? Welk aanhaal moment heb je gebruikt? Zit de veerplaat er ook tussen? Hoe ziet de draad van de nokkenas en 46mm moer eruit?

28 apr 2014 11:15

hoe je het went of keert .als je nokkenas verloopt zit er geen spie in de as die het tandwiel op zijn plaats houd
het verspringen van de ketting is geen optie of de spanner moet naar de kloten zijn en dan is de kans nog nihil
maar gok dat je hem van het begin af aan niet goed stelt zoals boven genoemde aangeeft

28 apr 2014 21:37

Ik durf het nauwelijks te vragen:
-Je draait de krukas toch wel de goede kant op tijdens afstellen?
- je gebruikt toch wel de kettingspanner vervanger tijdens afstellen?
Afbeelding

30 apr 2014 19:40

De linkse kant zat de spie erin; dit weekend ga ik de rechtse kant bekijken. Deze kettingspannervervanger heb ik nog niet gezien. Ik doe het op de manier zoals in het boek beschreven staat. Ik houd jullie op de hoogte;

30 apr 2014 19:49

Dat is later type kettingspanner.

25 mei 2014 7:58

Het probleem is opgelost. Het was de as waar de oliepomp met aangedreven was. Ze hadden me de lagers van een 2.7 meegegeven voor die as. Blijkbaar zat er wat speling op en deze is nu vervangen door een as van een 2.0l. Eind goed al goed.
Voorlopig de originele einddemper erop en binnenkort terug naar de keuring :D
Plaats een reactie