Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

vlakkenafdichting meningen

03 mei 2014 21:31

Beste,

Ik had graag eens jullie mening/ervaring wil weten i.v.m het gebruik van vlakafdichting pasta. Wat gebruiken jullie om de carterhelften te plakken curil af2000(groen) of loctite 574(oranje)?


Alvast dank.
Groeten Gilles

Re: vlakkenafdichting meningen

03 mei 2014 21:38

Curil T is voor rubberen delen als O ringen en keerringen zeker niet voor het carter. Standaard is Loctite 574 (oranje spul) ik heb zelf gekozen dit alleen op de interne sluitvlakken rond de krukas te gebruiken en Dirko op de randen van het carter. Als je hier over gaat lezen op Pelican vind je net zoveel meningen als mogelijkheden. Lees je goed in en neem dan zelf een beslissing.

Re: vlakkenafdichting meningen

04 mei 2014 18:41

Dirko is toch silicone, dit is toch de dood van een porsche motor? En wat is het nut als je de aansluitvlakken van de krukas plakt? Dit zit toch in het center van het motorblok en de centrale bouten die het Carter dicht houd zijn ook afgedicht? En ik heb gezien/ gehoord dat ze in het rally milieu curil af2000 gebruiken om de carters te kleven? Alvast dank.

Re: vlakkenafdichting meningen

04 mei 2014 19:10

Even goed lezen. De webbing rond de krukas met loctite 574 en alleen de rand van de case met Dirko. Je wilt inderdaad geen siliconen of vulkaniserende pakking op deze vlakken hebben. De rand kan geen kwaad mits je niet teveel gebruikt.

Reden dat heel veel mensen niet de rand met Loctite 574 doen is de uithardingstijd. Je hebt een onstabiel aantal minuten om alles dicht te krijgen en het kan dus zijn dat als je bij de rand bent de Loctite al gedeeltelijk is uitgehard en je hebt een lekkende case. Als je al heel veel motoren gedaan hebt zal dit minder een issue zijn.

Maar pakkingen zijn hetzelfde als motorolie, iedereen heeft een andere mening.
Plaats een reactie