Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
21 mei 2014 8:42
Ik ben op zoek naar een goed bedrijf om het motorvermogen te laten testen.
Wie heeft er goede ervaringen met een bedrijf in NL en wat moet zoiets kosten?
21 mei 2014 9:02
Beek Autoracing in Den Haag.
BAS Autoservice in Lichtenvoorde.
Met beide zeer goede ervaringen.
Kosten van alleen meten weet ik niet, ging altijd samen met afstellen.
21 mei 2014 9:09
VAG Techniek in Nuenen. JD Engineering in Lochem.
21 mei 2014 9:36
Kunnen ze ook air-fuel meten?? ...................
21 mei 2014 9:53
zie ook een ander topic (volgensmij is die meeting niet doorgegaan)
21 mei 2014 10:37
Ringsleutel Hoogkarspel, Hurricane Heerhugowaard
21 mei 2014 11:21
Thanks!
Even rond gebeld en Hurricane lijkt mij de beste partij. Zij hebben veel ervaring met turbo motoren en een speciale coating op de rollen tegen slippen.
21 mei 2014 13:24
Gaat dit ook om de 964 die gepost staat op Rennlist?
21 mei 2014 13:27
HR Engineering in Doesburg...
21 mei 2014 13:38
Gizmo schreef:Gaat dit ook om de 964 die gepost staat op Rennlist?
Yup
21 mei 2014 14:47
Durf het bijna niet te vragen, maar doe het toch. Kan je wat daar omschreven hebt incl. foto's hier ook vermelden is echt een top project.
21 mei 2014 14:55
idee voor een voorsteltopic?
21 mei 2014 15:09
+1
21 mei 2014 15:18
Oké, ik ga er vanavond wel even aan zitten. Zo'n verzoek kan ik niet links laten liggen natuurlijk...
21 mei 2014 16:38
Het is echt om te smullen.
21 mei 2014 18:15
Hangt er helemaal van af wat je precies op de rollenbank wil doen....
De meeste rollenbanken beschikken over een enkele fan, gericht op de voorkant van je auto waar normaal gesproken radiatoren maar ook intercooler(s) zich in deze luchtstroom bevinden.
In jouw geval betekent dit dat slechts de oliekoelers worden aangeblazen en er geen flow op je intercooler staat(!) . Om die reden wordt vaak even een snelle 10 seconden power run gemaakt met koude intercooler, maar voor serieuze diagnose en map werkzaamheden is dit kansloos ongeschikt.
Manthey Racing in Duitsland heeft met allerhande ventilatieslangen perfecte faciliteiten voor luchtgekoelde achterin geplaatste motoren en idem geplaatste intercoolers. Hun Maha rollers zijn niet geschikt als je op zoek bent naar barkruk-peeka's
Dichterbij: Beek in Den Haag heeft iig veel ervaring met Porsches, ik zou ze eens bellen om te vragen hoe zij deze uitdaging aanvliegen...
Succes!
21 mei 2014 19:27
Sluit me volledig aan bij een vorige post: VAG Techniek in Nuenen, goeie gasten !
21 mei 2014 22:15
964HP schreef:
In jouw geval betekent dit dat slechts de oliekoelers worden aangeblazen en er geen flow op je intercooler staat(!) . Om die reden wordt vaak even een snelle 10 seconden power run gemaakt met koude intercooler, maar voor serieuze diagnose en map werkzaamheden is dit kansloos ongeschikt.
Ehm, mijn intercooler wordt gekoeld door een radiator onder de voorbumper...
Maar het gaat alleen om een enkele vermogens run, er hoeft zeker niets afgesteld te worden. De rollenbank in Duitsland slipte en ze hadden een probleem om een uitdraai te maken. Aangezien mijn motor net helemaal gedaan is lijkt het me gewoon leuk om een uitdraaitje te hebben. Stukje nieuwsgierigheid ook uiteraard!
21 mei 2014 22:20
dat is precies de setup die i zou willen, ook met de water to air cooler.
ik heb 2 of 3 jaar geleden met ttp gesproken en ben nog aan het bijkomen van de prijs dus zit er voor mij niet in
maar respect voor wat je heb gedaan
22 mei 2014 8:19
Ehm, mijn intercooler wordt gekoeld door een radiator onder de voorbumper...
Maar het gaat alleen om een enkele vermogens run, er hoeft zeker niets afgesteld te worden. De rollenbank in Duitsland slipte en ze hadden een probleem om een uitdraai te maken. Aangezien mijn motor net helemaal gedaan is lijkt het me gewoon leuk om een uitdraaitje te hebben. Stukje nieuwsgierigheid ook uiteraard!
Ah, zag net je voorsteltopic....altijd al onder de indruk geweest van Lotec, super dat je nu geen taartschep nodig hebt! Ik zou in dit geval ook eens praten met DP engineering. Voor zover ik weet hebben zij als enige in NL beschikking over een Dynapack Dyno die ipv van je achterwielen rechtstreeks op de naaf wordt aangesloten, gegarandeerd 0,0 slip & je elimineert ook direct alle wrijvingsverliezen van je banden zoals op conventionele rollers.
DP heeft een lekker grote fan aan de voorzijde om je chargecooler radiator aan te blazen dus dat zit wel snor. Hier een linkje
http://www.dp-engineering.nl/dyno/
22 mei 2014 11:23
Ah, zag net je voorsteltopic....altijd al onder de indruk geweest van Lotec, super dat je nu geen taartschep nodig hebt! Ik zou in dit geval ook eens praten met DP engineering. Voor zover ik weet hebben zij als enige in NL beschikking over een Dynapack Dyno die ipv van je achterwielen rechtstreeks op de naaf wordt aangesloten, gegarandeerd 0,0 slip & je elimineert ook direct alle wrijvingsverliezen van je banden zoals op conventionele rollers.
DP heeft een lekker grote fan aan de voorzijde om je chargecooler radiator aan te blazen dus dat zit wel snor. Hier een linkje
http://www.dp-engineering.nl/dyno/
Net even site bekeken, ziet er top uit! Thanks!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.