Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Oliedruk tussen de 4 en 5 Bar _ bij een 997 MKI

13 jun 2014 19:33

Mijn oliedruk (997-mk1) staat voortdurend tussen de 4 en de 5. Ook als ik stil sta voor het stoplicht. De motor is er recent uit geweest en heeft een nieuwe pakking gehad. Is tussen de 4 en de 5 een te hoge oliestand voor een 997?

Re: Oliedruk tussen de 4 en 5

13 jun 2014 19:41

ik weet niet wat normaal is is ie warm of koud sta je stil of rij je?

Re: Oliedruk tussen de 4 en 5

13 jun 2014 19:56

The Wolffman schreef:ik weet niet wat normaal is is ie warm of koud sta je stil of rij je?

Zowel tijdens het rijden als bij stilstand voor een stoplicht. De temp van de olie is ca. 105 graden.

Re: Oliedruk tussen de 4 en 5

13 jun 2014 20:09

  • meter stuk
  • sensor stuk
  • iets anders stuk

Bij bedrijfstemperatuur is de olie druk circa 1 + het toerental gedeeld door 1000 :wink:

Re: Oliedruk tussen de 4 en 5 Bar _ bij een 997 MKI

13 jun 2014 22:08

heb ik eigenlijk nooit echt op gelet schommelt
ik denk zolang er oliedruk is is het goed maar dat is dus niet helemaal zo :mrgreen:

Re: Oliedruk tussen de 4 en 5 Bar _ bij een 997 MKI

13 jun 2014 22:23

The Wolffman schreef:heb ik eigenlijk nooit echt op gelet schommelt


Bij het bewegen van je rechter-voet dan toch zeker :?: :wink:

Re: Oliedruk tussen de 4 en 5 Bar _ bij een 997 MKI

13 jun 2014 23:12

ik heb geen klapvoet!
:ass:

Re: Oliedruk tussen de 4 en 5 Bar _ bij een 997 MKI

13 jun 2014 23:21

.. en dan wel zo'n fluctuerende olie-druk :?: :shock:

Re: Oliedruk tussen de 4 en 5 Bar _ bij een 997 MKI

13 jun 2014 23:51

Er zit toch niet te veel olie in? Niet de meest logische, maar toch maar gecheckt.

Re: Oliedruk tussen de 4 en 5 Bar _ bij een 997 MKI

14 jun 2014 0:48

Is bij mij ook zo. Bij aankoopkeuring geen opmerking over gehad. Wel gecheckt.

Re: Oliedruk tussen de 4 en 5 Bar _ bij een 997 MKI

14 jun 2014 14:05

Als ik eraan denk zal ik er eens op letten!

Re: Oliedruk tussen de 4 en 5 Bar _ bij een 997 MKI

14 jun 2014 15:17

Is het bij de 997 niet een beetje hetzelfde als bij een 996...? Dus rond de 5 bar als de motor koud is en rond de 2 bar als de motor warm is en stationair loopt? :scratch:

In ieder geval in dit draadje over de 997 hebben ze het ook overfluctuerende oliedrukken.

http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=1373254

Re: Oliedruk tussen de 4 en 5 Bar _ bij een 997 MKI

14 jun 2014 16:28

waarschijnlijk de sensor die niet meer weet wat ie moet.......stationair 4 a 5 bar lijkt mij absurt hoog.

Re: Oliedruk tussen de 4 en 5 Bar _ bij een 997 MKI

14 jun 2014 22:05

stationair 4-5 bar bij warme olie (je zegt 105 graden) is veel te hoog

Re: Oliedruk tussen de 4 en 5 Bar _ bij een 997 MKI

17 jun 2014 8:53

Bij mij, bij de stoplichten net boven het streepje van de 1,5 en bij 120 km/uur net boven het streepje van 3,5

Re: Oliedruk tussen de 4 en 5 Bar _ bij een 997 MKI

17 jun 2014 19:01

Staat je oliedruk ook tussen de 4 en 5 bar als de auto op contact staat met niet draaiende motor?

Re: Oliedruk tussen de 4 en 5 Bar _ bij een 997 MKI

17 jun 2014 19:19

Gewoon even terug naar de garage.
Wat meestal bij Porsche aan de hand is dat het technisch wel goed zit maar de meter verkeerd aangeeft.
Heb hetzelfde gehad met de Voltmeter, calibratie was niet goed.

Re: Oliedruk tussen de 4 en 5 Bar _ bij een 997 MKI

18 jun 2014 20:35

Ik heb dit probleem (997 MK I) ook gehad, sensor bleek defect.
JUIST = bij koude motor is de druk 3.5 tot 5 bar. Als de motor warm is en je staat bijvoorbeeld voor een stoplicht is de druk 1 bar. De druk behoort liniair met het toerental mee naar 5 bar op te lopen. Ik verzocht onmiddellijk langs te komen - toen ik het defect had gemeld !

Re: Oliedruk tussen de 4 en 5 Bar _ bij een 997 MKI

18 jun 2014 20:45

Heel bizar maar inmiddels lijkt alles weer goed te functioneren. Zolang de motor koud is, zit de druk op ca. 5 Bar. Als de motor warm is dan fluctueert de oliedruk afhankelijk van het toerental. Voor een stoplicht ca. 2 bar. Afijn, dat lijkt mij dus weer goed.

De motor was er recent uitgegaan om een lekkende koppakking te vervangen. De auto heeft toen direct een 60.000 km beurt gekregen. Wellicht dat het hoog blijven van de oliedruk daar mee te maken heeft gehad.

Iedereen dank voor het meedenken! Dit is echt een topforum!
Plaats een reactie