Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
15 jun 2014 15:38
Iemand die me een tip kan geven hoe ik mijn stationair toerental stabiel kan krijgen bij warme motor van mijn 911 3.2 uit 1984. Idle / Stationair klep en DME (motor electronica met flow sensor) is reeds uitgewisseld en maakt geen verschil. Lekkage gezocht met remmenreiniger en de slangen nagelopen en kan geen vacuüm lek traceren. Ik ben radeloos en benieuwd of iemand me nog op een goed spoor kan zetten.
15 jun 2014 16:06
Ben er achter gekomen dat als ik de rembekrachtiging vacuüm leiding los trek hij stationair langer stabiel is. Als de temperatuur verder op gaat lopen gaat hij weer hoog en laag toerental draaien.
15 jun 2014 17:24
had ik ook
paul geeris in heeze ondekte dat de lucht massameter stuk was
en loopt weer perfect
15 jun 2014 18:56
zagen. bekende kwaal. bij mij ook lmm.
15 jun 2014 20:57
Bedankt voor jullie reactie! LMM is reeds uitgewisseld geweest en maakte helaas geen verschil.
15 jun 2014 21:04
Bekabeling lmm ergens niet onderbroken?
16 jun 2014 18:33
Bedrading lijkt ook niet onderbroken. Iemand ervaring met cilinderkopsensor of kan dat geen invloed hebben.
12 jul 2014 14:43
Heb toerental opnieuw afgesteld en hij loopt prima stationair als ik de rembekrachtiging vacuumleiding er af trek. Met bekrachtiging blijft iet op en neer pendelen bij warm stationair. Lijkt wel of ie ergens te weinig lucht vandaan kan trekken (carter ventilatie?). Vooralsnog gewoon zonder rembekrachtiging genieten dan maar.
12 okt 2014 20:24
hmm ik heb hetzelfde probleem.
Als ik de oliedop van de vulhals haal loopt de motor stationair mooi stabiel.
iemand een idee?
13 okt 2014 18:58
Lijkt mij op een te hoge carterdruk. kijk eens naar de 2 slangen achter de olie vulhals. een ervan zit op een luchtomloop ventiel, haal die eens los. Als hij dan beter loopt kan dat ventiel stuk zijn.
13 okt 2014 20:04
Mennoo ik hoor graag of het bij jouw de slang achter de vulhals met ventiel betreft. Bij mij loopt hij nu met rembekrachtiging slang erop redelijk maar nog niet perfect. (ik had de stationair toerental opnieuw afgesteld en dat hielp deels)
14 jan 2015 17:32
Heb afgelopen week de ontluchtingsslang los gehaald van de inlaat. Slang zat vol met sludge (schrijf je dat zo). Ook de hals vanuit de olietank had een dikke laag bruinig residu tevens zat er wat water in de leiding. belooft dus weinig goeds voor de tank en de kwaliteit van de olie. maar dat ter zijde. in de slang zit een conische dop met een kleine opening. Waarschijnlijk om ervoor te zorgen dat er geen olie in de inlaat komt.
Mijn vermoedde is dat deze gedeblokkeerd werd door de sludge. Wel bevestigd dit mijn beslissing om de leiding te verwijderen. Dit wil je niet in je inlaat hebben.
Nu opzoek naar een dop om de inlaat af te sluiten en een filter voor de olietank ontluchter.
14 jan 2015 22:13
Alles goed schoonmaken, verversen en maar eens een flinke rit gaan maken
En geen boodschappen meer doen met je porsche.
15 jan 2015 10:34
Schoonmaken, verversen staan idd op het programma. iemand nog een suggestie hoe de tank te reinigen?
en boodschappen staat niet in de agenda
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.