Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Mijn 928s4 laten reviseren.

25 jul 2014 0:22

Afgelopen tijd is mijn 928 s4 motor gereviseerd!
Dit omdat het oude blok onherstelbaar beschadigd was door het bekende flexplaat probleem...

Vorige week vrijdag opgehaald bij P&P en gelijk een mooie rit van 450 kilometer gemaakt om de boel lekker
In te rijden.
Voorzichtig aan eerst, maar na bijna 1000 kilometer in inmiddels voel ik dat alles soepeler gaat draaien.

Gister hield alleen opeens de aanjager er opeens mee uit!
Na mn vakantie eens kijken wat dit zijn kan, iemand een idee?

Re: Mijn 928s4 laten reviseren.

25 jul 2014 7:09

Misschien een kapotte zekering of een los kabeltje?

Wel fijn dat de motor nu lekker loopt! :thumleft:
En dan direct een rit van 450km....ben je heel Nederland door gereden?

Re: Mijn 928s4 laten reviseren.

25 jul 2014 8:36

Alleen de rit van Roggel naar Uithuizen is al meer dan 300 KM :lol:

Re: Mijn 928s4 laten reviseren.

25 jul 2014 14:05

Heb je Peter al gebeld?, ik ben er morgen anders wil ik ook wel navragen?

Jean-Pierre

Re: Mijn 928s4 laten reviseren.

26 jul 2014 10:23

hallo Johan,

heb je de originele klem op de flexplaat laten zitten of de verbeterde , die het probleem definitief voorkomt, gemonteerd? Peter kan die via Theo zeker leveren. Als je de originele hebt laten zitten dan zal je de inbusschroef van de klem regelmatig los moeten draaien zodat de spanning van de plaat af gaat. Zo niet dan loopt hij vroeg of laat weer kapot.

Groet Bert

Re: Mijn 928s4 laten reviseren.

26 jul 2014 20:33

Euvel al gevonden/verholpen?
Zekeringen gecheckt?

Re: Mijn 928s4 laten reviseren.

27 jul 2014 10:33

Ik heb op advies van Peter de originele laten zitten, deze gewoon bij elke beurt laten ontspannen.

Nee, ben eerst op vakantie gegaan, verder nog geen onderzoek werk gedaan naar de aanjager!



Gr.
Jan

Re: Mijn 928s4 laten reviseren.

27 jul 2014 11:44

Waarom moest je de zekeringen laten zitten?
En wat bedoel je met onstpannen?!?!?
Of gaat het over de flexplaat?

Re: Mijn 928s4 laten reviseren.

28 jul 2014 10:55

jtdijksterhuis schreef:Ik heb op advies van Peter de originele laten zitten, deze gewoon bij elke beurt laten ontspannen.

Nee, ben eerst op vakantie gegaan, verder nog geen onderzoek werk gedaan naar de aanjager!



Gr.
Jan

Hallo Jan ,

dat vind ik niet zo heel slim. Tussen wee beurten door kan het ook al misgaan. Ik heb een blok hier gehad dat bij Peter in onderhoud was en na 12k kapot liep. De originele is gewoon een fabrieksfout. De goede klem is bij Peter leverbaar en komt van Theo Jenniskens.

Groet Bert

Re: Mijn 928s4 laten reviseren.

28 jul 2014 13:28

Wat droog hier zonder fotootjes?
http://rennlist.com/forums/928-forum/36 ... orial.html
:popcorn:
Plaats een reactie