Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
30 jul 2014 22:32
Mijn Porsche cayenne diesel 2009 heeft sinds kort de kuren dat hij boven de 3000 toeren begint te trillen. Ook merk ik dat de motor niet meer goed loopt dan. De dealer dacht eerst aan speling in de aandrijfas en heeft deze vervangen. $$ !!. Probleem is niet verholpen. De auto loopt verder prima, maar als ik in een versnelling doortrek of de snelheid komt rond de 160 km/uur ontstaat het probleem. Het geeft het gevoel alsof er een wiel in onbalans zou zijn, maar het moet motorisch zijn, omdat ook de trekkracht hapert dan. Als de toeren terug lopen, loopt de auto weer normaal. Iemand een suggestie waar het probleem te zoeken. B.v.d.
PS de auto heeft onlangs een nieuwe hoge druk pomp gehad met alle toebehoren, dus er is al een behoorlijke aanslag gepleegd op mijn bankrekening.
30 jul 2014 23:27
welkom
leuke dealer die op jouw kosten 'gok de goals' gaat lopen doen. "Laten we dat eens vervangen, als u dat nou betaalt, gaan wij hopen dat dat wellicht de oorzaak is". Zouden ze aan mij toch een kwaaie hebben. Maar vertel eens; waar gekocht, hoe lang al in bezit voordat dit gebeurde, regelmatig onderhoud gehad, 'begint pas bij 160 km/u - 3000 toeren'; rijdt zo'n tank 3000 toeren bij 160 km/u? wow.
31 jul 2014 9:09
Een 5-je draait 2500 toeren bij 160, net nog ff gechecked
31 jul 2014 10:24
de bak is wss aan z'n einde.
31 jul 2014 13:32
Kan inderdaad in de bak zitten. je zou hem eens kunnen laten spoelen, nieuwe olie en filterelement vervangen. kost je niet de wereld en wil nog wel eens helpen.
01 aug 2014 23:40
ik heb de auto 4 jaar in mijn bezit. Gekocht als demo auto bij een potsche dealer. De auto heeft altijd keurig zijn beurten gehad, Dit probleem is pas sinds een paar weken. Maar hoe kom ik zeker achter de oorzaak, dat is mijn grootste vraag ?
01 aug 2014 23:51
ff googlen en je vindt een hoop geschreven over schuddende KJN's
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.