Mijn vader heeft deze week een US spec 928S gekocht (hij zit in amerika dus). Helaas zijn deze wat ondervermogend (240 vs 300pk... yakkes) door al die emmissie crap die die amerikanen hebben. Als kanttekening: er schijnt zelfs een luchtpompje op de uitlaat te zitten om zo de deeltjesdichtheid te reduceren, ja inderdaad... wat een bullshit.
Maargoed. Mijn pa is het met mij eens dat het vermogen wel opgekrikt kan worden. Echter, dit schijnt wel wat voeten in de aarde te hebben. Een kerel op flat-6.net zei al dat de koppen en brandstof injectiesysteem vervangen moeten worden.
Wie weet hier meer specifieke zaken over? Zijn de zuigers hetzelfde (misschien dat een US versie een lagere compressie heeft?), koppen moeten dus vervangen worden, brandstof injectie, en misschien ook de spruitstukken?
Maar ik zou dus graag weten wat hier allemaal vervangen moet worden, en bij voorkeur zo specifiek mogelijk. Een kostenindicatie zou leuk zijn, maar is niet verplicht
De motorcode is M28.19/20.
BTW: heeft zo'n vermogensstijging nog gevolgen voor de aandrijflijn of is dit verder hetzelfde als de europese versie?