Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
24 aug 2014 17:11
Hallo,
Ik heb sinds 2 dagen een 924 en ben begonnen met het aan de gang brengen van de motor, deze liep nl. niet toen ik hem kocht.
Ik heb de kleppen gesteld.
ik heb het brandstofsysteem tot aan de injectoren gecontroleerd en dit lijkt allemaal correct te werken. (contact aan, pomp draait en op het moment dat ik de luchtweger omhoog beweeg komt er een straal brandstof uit de injector leidingen)
Ik heb de bougies gecontroleerd. 1 bougie werkte niet. (overige hadden wel een zwakke vonk vond ik.)
Contactpunten gecontroleerd.
Ontstekingstijdstip in meerdere standen geprobeerd.
Nokkenas timing gecontroleerd.
Helaas niet het gewenste effect.
Als ik de auto start wil hij soms aanslaan (als ik een heel klein tikje gas geef) maar hij loopt dan alsof niet alle cilinders meedoen. soms slaat hij dan ook terug (rook uit het luchtfilter) ook tijdens het starten slaat hij soms terug waardoor de motor niet meer rondstart. Het lijkt er in mijn ogen op dat het een ontstekingsprobleem is, maar ik kom er even niet meer uit. Wie heeft voor mij de gouden tip?
Gr, Paul.
24 aug 2014 17:35
Is de benzine-druk oke? [accumulator]
24 aug 2014 17:49
Oude benzine?
Super ron98 tanken zou een optie kunnen zijn?
24 aug 2014 18:11
98 is sowieso aangeraden in de 924.
Controleer de ontstekingsmodule (moet een pieksignaal leveren voor de bobine bij het starten). Als de auto eenmaal loopt is dit weer een lagere waarde. Dat is het kastje rechtsonder als je voor de bumper staat. Door oxidatie wil die na 35 jaar nog wel eens de geest geven.
Je startmotor werkt wel? Zo ja, is het contactslot in ieder geval goed.
Werkt je ksi?
24 aug 2014 19:20
Bedankt voor het meedenken.
De benzinedruk heb ik niet gecontroleerd. ik wil de injectoren nog in een ultrasoon badje schoonmaken en als ze dan een goed sproeibeeld hebben neem ik aan dat de druk goed is.
Benzine is nog niet zo oud. de vorige eigenaar vertelde me dat hij tijdens het rijden is gaan stotteren en uiteindelijk vertoonde hij de mankementen zoals ze nu zijn.
Hier zit gewoon een oud type ontsteking op met contactpunten. ik denk niet dat ik naar een module hoef te gaan zoeken.
Ik heb zelf nog een paar dingen op mijn lijstje staan, te weten;
Injectoren reinigen en daarna het sproeibeeld controleren.
Ontsteking met lamp op tijd zetten. is dit 10gr. voor BDP?
bougies, kabels en bobine vervangen (heb nog wel eea liggen om te testen.
Hierna weet ik even niet meer wat ik kan/moet doen.
Gr, Paul.
24 aug 2014 19:24
Startmotor werkt, soms zelfs te goed omdat hij dan blijft hangen
Of de KSI werkt weet ik helaas nog niet. maar loopt hij zonder KSI dan zo slecht? als ik de bougie, die ik net nieuw gemonteerd heb, eruit haal is deze nat en helemaal zwart.
24 aug 2014 20:54
Ah, even overheen gelezen. De vroege hebben inderdaad geen module.
Is de klep in je wur niet krom? Ontstekingstijdstip staat goed? (zie
http://www.porsche924-944.nl/924/Tech_info.html )
Je zegt dat 'ie weinig vonkt, bobine al gemeten? Als de bougies op de kleppendeksel liggen moet er een goede vonk zichtbaar zijn.
24 aug 2014 21:06
Thijsch schreef:Ah, even overheen gelezen. De vroege hebben inderdaad geen module.
Is de klep in je wur niet krom? Ontstekingstijdstip staat goed? (zie
http://www.porsche924-944.nl/924/Tech_info.html )
Je zegt dat 'ie weinig vonkt, bobine al gemeten? Als de bougies op de kleppendeksel liggen moet er een goede vonk zichtbaar zijn.
Of de wur krom is weet ik niet, dat kan ik binnenkort ook eens bekijken.
De ontsteking staat (of in ieder geval stond) goed. dit heb ik uiteindelijk in meerdere posities geprobeerd.
De bobine heb ik niet gemeten maar ga ik om te proberen gewoon even uitwisselen. de vonkjes zijn best slecht te zien. ik heb voor de zekerheid de bougie met een startkabel aan de massa gelegd, maar nog steeds een heel zwak vonkje. 1 bougie was al kappot, misschien zijn de andere ook wel slecht waardoor de vonk zwak is.
24 aug 2014 21:25
Zou goed kunnen! Bij de meeste 924's zit geen sluitende historie (weet niet of dat ook op de jouwe van toepassing is) dus wie weet wanneer dat voor het laatst gebeurd is. Heb je wat foto's van de 924?
Op veel vragen is ook een antwoord te vinden op
http://www.924forum.nl/ . Daar zitten de echte connaisseurs.
24 aug 2014 21:47
Thijsch schreef: Heb je wat foto's van de 924?
27 aug 2014 19:36
Vandaag weer een stapje verder gekomen.
De injectoren ultrasoon gereinigd en sproeibeeld gecontroleerd, dit is dik in orde (weet helaas niet hoe het voor het reinigen was)
Bougies vervangen, en hierna met startkabels en een draaiende dieselmotor geprobeerd om te starten. Uiteindelijk liep hij op alle 4 de cilinders en bleef hij zelfs stationair lopen, wel bleef het dynamo lampje branden. Wanneer ik iets meer gas gaf, ging het lampje uit en ging meteen de startmotor uit zichzelf draaien. Ook het contact kon soms niet meer uit.
Na wat controles bleek de draad van de dynamo richting de startmotor aan de kant van de startmotor los te liggen en soms tegen het startrelais draadje te komen. Nadat ik de kabel netjes aangesloten had kreeg ik hem weer niet aan de gang
Als ik hem nu start geef ik eerst even vol gas en zodra ik het gas loslaat slaat de motor aan. Hij loopt dan heel even en valt weer uit. Soms krijg ik hem met het gaspedaal een klein beetje op toeren waarna hij weer vanzelf stopt. Ik ga morgen maar eens de bobine uitwisselen.
28 aug 2014 21:52
Hij loopt. Zojuist de bobine vervangen en de puntjes+condensator vervangen door een elektronisch ding (compufire) ik hoef maar naar de sleutel te kijken en hij loopt. Nu alleen de ontsteking nog ff met de lamp op tijd zetten en wat proef km's maken.
28 aug 2014 21:57
goed gedaan. volhouden en uiteindelijk loopt hij. top.
28 aug 2014 22:03
Mooi man en nu rijden. Het zijn hele fijne wagens. Ben zelf nog altijd blij met de mijne
29 aug 2014 8:09
Nog een hele hoop restpuntjes, maar komt goed.
24 sep 2014 20:59
Hallo.
mss kunnen julie mij wat tips geven
Ik heb een 924 turbo die niet wil starten , hij krijgt geen benzine
de pomp werkt en de benzine komt tot aan jet-tronnic injectie systeem maar komt niet uit mijn injectoren
hoe kan ik dit oplossen?
alvast bedankt
24 sep 2014 21:06
Waarschijnlijk bouwt de pomp, om wat voor reden dan ook, niet voldoende druk op om de injectoren te openen....
Je zou de WUR eens kunnen checken...
Laatst bijgewerkt door
Cloaca op 24 sep 2014 21:10, in totaal 1 keer bewerkt.
24 sep 2014 21:08
Hoe is de compressie?
24 sep 2014 21:34
pomp is pas nieuw,
blok was vast gelopen en ik heb er een andere ingelegd
compressie is goed
volledige injectie werkte voorheen perfect
ik heb enkel even de 2 hoofdt brandstof leidingen ontkoppeld van de jettronic en de injectoren laten reinigen
25 sep 2014 10:37
Hoe kan ik de wur testen -chekken?
18 jan 2015 0:16
als de WUR kapot is of slecht dan hebben ze meestal een hele slechte start bij warme motor,,
zou toch de druk controleren,, met een nieuwe pomp zou dat wel goed moeten zijn
zou eens kijken als je met de hand de klep indruk van de luchtmeter & injector of er dan wat uit komt,, kan de klep wel goed bewegen.
23 apr 2015 22:04
Nog actueel?
24 apr 2015 9:01
heb een begrafenis, maar zou anders graag komen kijken.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.