Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
03 okt 2014 16:13
Beste,
Enkele maanden geleden heb ik het gewaagd een 3.3 turbo te kopen in Amerika...
Enkele weken geleden was hij eindelijk aangekomen in Luxemburg, en we zijn hem oppikken met een trailer.
Gekeurd en hij was klaar voor de weg (start altijd vlot en rijdt goed, tijdens die korte afstanden).
Na een kleine 30 km te rijden begint de wagen enorm te roken.
Witte rook waar een oliegeur aan zit, maar dan echt extreem veel rook, ook als hij Gwn staat te draaien.
Er is ondertussen al een compressietest gedaan, 15% verlies op de slechtste (wat aannemelijk is)....
Ontsteking allemaal bekeken...
Injectors blijken ook goed te zijn...
De garage vermoed dat een klepgeleiding defect zou zijn, maar ik vind dit wat raar aangezien het vrij plots is begonnen!
Dat betekent wel een dure revisie van de motorkop...
Heeft er iemand wat raad voor mij? Of iets gelijkaardig meegemaakt?
Mvg,
Alexander
Laatst bijgewerkt door
axe op 29 jul 2015 10:16, in totaal 1 keer bewerkt.
03 okt 2014 16:35
klinkt misschien standaard, maar daarmee zou ik gelijk langs een specialist rijden en niet uitgaan van de goedbedoelde adviezen.
03 okt 2014 16:44
+2. Maar witte rook dan zit je toch aan water te denken. In je benzinetank wellicht.
03 okt 2014 16:54
Vraagje is de olie al gewisseld?
03 okt 2014 17:04
Kan van alles zijn, zit er teveel olie in?
Hij gooit het dan in het luchtfilter maar rookt dan hééééél errruuug.
Heb zelf ook meegemaakt dat mijn SC plots flink ging roken, voor het stoplicht ging de rook voorbij de auto
Idd klepgeleiders en zuigerveren, kassa
03 okt 2014 17:11
Geen idee wat het is
, kan van alles zijn, ik zou direct naar een specialist gaan, fingers crossed en duimen dat het meevalt.... Als de koppen eraf moeten gaat het serieus euros kosten
03 okt 2014 17:17
De olie is al gewisseld...
Al die info komt van een garage die toch veel ervaring heeft met oudere porsche.
Dus ik denk niet dat ze er teveel olie ingedaan hebben
03 okt 2014 17:23
Ik zie in je openingspost dat de auto gekeurd is, was dat een AKK?
03 okt 2014 17:40
Dus elke keer als je 30km gereden hebt?
Niet toevallig die ene keer?
Als hij later begint te roken zou ik ook aan een "over fill" denken....
Zelf gecheckt hoeveel olie er in zit met met een warmen motor? Op de pijlstok afgelezen bedoel ik dan....
03 okt 2014 18:05
axe schreef:
Na een kleine 30 km te rijden begint de wagen enorm te roken.
Hierna nog een koude start gedaan? Rond de 30Km is alles lekker op temperatuur...... ik zou even peilen.
succes
03 okt 2014 20:05
Ik denk dat je Turbo olie opslokt en het er uit gooit. " lekke turbo" ?
03 okt 2014 20:56
Turbo stuk, trekt olie naar binnen en vernevelt het lekker de cilinders in: prachtige rookwolk.
03 okt 2014 21:28
Specialist er naar laten kijken is het enige juiste antwoord.
Hoe zeggen de wijzen het hier ook al weer?
o ja. turbo rijden is turbo betalen
03 okt 2014 21:55
cambiocorsa schreef:Turbo stuk, trekt olie naar binnen en vernevelt het lekker de cilinders in: prachtige rookwolk.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Oliekering in de turbo is lek.
04 okt 2014 11:47
Is er dan ook veel rook als hij Gwn stationair draait?
Zonder dat de turbo is aangeslaan?
Het gaat over onderstaande wagen:
http://crd.aiminspections.com/crd/car-i ... aHoImbA%3D
04 okt 2014 16:17
Ja dat kan prima, de olie loopt ook stationair door de leidingen en een lekke keerring zorgt dan voor de lekkage. En als je m start krijg je nog even een extra rookwalm, doordat ie dan nog wat olie lekt als ie niet draait. Dat is meestal t eerste waaraan je kunt zien dat een turbo aan vervanging toe is: blauwe walm bij koude start.
Mooi balen als je m net hebt. Zou er wel zsm naar laten kijken en indien mogelijk niet meer mee rijden. Wie weet zit er toch veel te veel olie in oid.
05 okt 2014 0:09
Ik hou het op een versleten turbo, geloof niet echt in een complete motor of koprevisie.
07 okt 2014 9:22
Vandaag hebben ze de intercooler er af gehaald, alles ziet er ok uit...
Wat nog een mogelijke piste:
Dat er olie lekt aan de turbo, de kant van de uitlaat...
Dat die olie direct verbrand in de uitlaat, en daardoor veel rook veroorzaakt.
Dus we gaan beginnen met de turbo binnen te steken om te controleren!
Hopelijk is het enkel de turbo!!
24 okt 2014 14:48
Update....
Turbo is trg, de lagers waren kapot en zijn vervangen...
Na het terugplaatsen van de turbo is de rook voor een 80% weg...
Er zou 1 cilinder zijn die niet goed mee wilt, bougie, injector en ontstekingskabel al vervangen.
Maar de bougie blijft nat staan...
Nog raad???
Mvg,
Alexander
24 okt 2014 14:50
De compressietest op die cilinder was wel ok!
24 okt 2014 15:10
Nat met benzine of olie?
24 okt 2014 15:57
van de benzine mag ik hopen.
Enige wat ik nog kan bedenken is dat ie toch niet goed vonkt. Als je er een nieuwe injector in hebt gezet en hij is nat, dan zal de brandstoftoevoer ws wel goed zijn.
Maar wellicht dat ie toch niet goed vonkt door een slechte verdeelkap oid. Heb je de vonk zelf gecontroleerd met de nieuwe kabel en bougie?
24 okt 2014 15:59
Na vervangen van mijne turbo (BMW330D met 210K) kwam er ook nog rook uit de pot as die goed warm werd.
Is gewoon door den olie die erin gekomen is, nun keer lekker warm rijden goe toerke doen en zal weg zijn.
05 nov 2014 18:25
UPDATE,
goed nieuws is: er is een mogelijke boosdoener gevonden!!
het zou gaan over de verdeelkop, die veel te veel benzine aan 1 cilinder geeft...
minder goed nieuws is; dat het rap over een 1800 euro gaat alleen voor dit stuk...
weet iemand waar ik daar eventueel 2dehans zou kunnen aangeraken?
en is dat dan wel betrouwbaar?
Mvg,
alexander
05 nov 2014 18:35
Zonder het onderdeel te kennen, zou ik niet voor tweede hands gaan. Natuurlijk ligt het eraan of je de auto lang wilt gaan rijden, waar ik vanuit ga, maar dan kan je het beter gewoon goed doen ( als het past in je budget)
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.