Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

10 nov 2014 14:51

Middag,

daar ik redelijk zit te twijfelen om de motor opnieuw te laten verpakken hoor ik graag "ervaringsdeskundigen" waar op te letten en wat goede maar ook betaalbare adressen zijn!
Nee, het is geen must, ik hoef niet elke dag de vloer te dweilen en er gaan ook geen liters olie doorheen maar toch, het idee zit in mn hoofd!
En ja, als hij lekt zit er olie in, etc. En kurkdroog zal hij nooit zijn/worden.
(Ongeacht wat andere beweren :lol: )

E.e.a. mag per pb natuurlijk kwa prijs idee, adressen etc.

Thanks!!
Gr. Paul

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

10 nov 2014 14:56

Denk dat je minimaal 5k kwijt bent want de hele motor moet dan uit elkaar en kost dus veel arbeidsuren

En dan is het maar afwachten of het binnenwerk van je motor verder goed is



Je kunt altijd astara bellen

Ik vind ze schappelijk

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

10 nov 2014 15:30

Hoeveel Km's heeft je 964 gereden?

Dat opnieuw inpakken moet (ruim?) onder de € 5000 kunnen, volgens mij ...

Bij een hoge Km-stand zou ik het niet doen .... dan zou ik wachten tot het blok een revisie nodig heeft - of je besluit preventief te reviseren :idea:

Ik heb mijn 964 bij iets meer dan 220.000 Km preventief laten reviseren omdat (toen) het opnieuw inpakken net iets meer dan de helft koste van een totale revisie .... Toen de motor uit elkaar ging - bleek de revisie niet overbodig ... ookal had ik wellicht nog 25.000 km zorgeloos kunnen rijden met een niet-gereviseerd blok :popcorn:

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

10 nov 2014 15:59

150dkm "pas".... net los ;)
Inpakken lijkt mij ook voor minder te moeten kunnen... maar vandaar ook de vraag hier.
(Lezen ook experts mee toch ?!!? :roll: )

En het gaat alleen om de "boven kant" , cilinder voetpakkingen etc.
Revisie ben ik niet aan toe en de 964 ook nog niet denk ik zo. Vandaar ook de twijfel om er überhaupt aan te beginnen.

Gr. Paul

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

10 nov 2014 16:17

Tja zo'n auto is ook al bijna een kwart eeuw oud, en ja dan kan er wel eens wat gaan lekken :idea:
Bij die km stand is het verstandig (als dit nog niet is gedaan) de klepgeleiders te vernieuwen.
Is het al het type met airbag's :?: , heeft de motor al de modificatie ondergaan :?:
Als het een type is van 89 / 90 kan het best zijn dat de koppen nog koud op de cilinders zitten, zonder pakking :oops:
Dat zou ik ook aanpassen :idea:

Suc6

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

10 nov 2014 16:18

Ik heb vorig jaarnog eens een keer rond gebeld voordat ik de mijne liet reviseren, en ik kreeg steeds te horen dat alleen de pakkingen vervangen rond de 5k moest gaan kosten

Motor moet er toch uit ?

Ik ben zeer zeker geen specialist maar ik vertel maar wat men mij heeft verteld en dat waren wel Porsche specialisten

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

10 nov 2014 16:48

Geen ervaringsdeskundige :lol: , maar sluit me aan bij Olaf; alleen in combinatie met een andere klus.

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

10 nov 2014 17:33

Nee, die van jou moet nog beginnen toch Cazzo ;) :lol:

Maarre, vandaar dus ook de twijfel.
'T is de gemodificeerde van '91.... en verder loopt hij zo mooi, eigenlijk zonde om uit elkaar te trekken.
En kwa km's nog niet toe aan revisie.... althans, voor zover van buiten te zeggen. Zijn er ook vast bij die bij 80dkm al aan revisie toe zijn!

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

10 nov 2014 17:35

Lekt ie erg of zo nu en dan een druppel? Bij een druppel zou ik niets doen en lekker doorrijden.

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

10 nov 2014 17:37

Een druppel..... en dat worden er meer die zich verzamelen op de afdekplaat en die waaien dan weer op mn laksoewarte motorkap..... :roll:
vd zomer 3500km heen en weer Saint Tropez en geen druppel bij hoeven vullen.... Zo "erg" dus ;)

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

10 nov 2014 17:42

Nou lekker laten zitten dan.

je valt van het een in het ander, en zo te zien verbruikt hij en lekt hij minimaal.

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

10 nov 2014 17:54

Pw250 schreef:Een druppel..... en dat worden er meer die zich verzamelen op de afdekplaat en die waaien dan weer op mn laksoewarte motorkap..... :roll:
vd zomer 3500km heen en weer Saint Tropez en geen druppel bij hoeven vullen.... Zo "erg" dus ;)
Handdoek er onder en niets aan doen. Althans das mijn mening :wink:

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

10 nov 2014 17:59

Waaronder?! Onder de wagen of onder de afdekplaat?! :mrgreen: :lol:

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

10 nov 2014 19:17

Zou het ook lekker laten zitten dan.
Ik heb begrepen dat er ook een tapeind kan breken en dan kom je ws wel aan de 5 k.

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

10 nov 2014 19:22

Verpakken kost geen € 5k, althans bij die van mij kostte dat niet. Als er geen úrgentie' is dan zou ik wachten tot de eerstkomende grote beurt en het samen met de beurt doen. Scheelt weer het nodige!

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

10 nov 2014 21:38

Zonder dringende noodzaak zou ik niet zomaar dingen open trekken. Weer samenbouwen heeft ook zn risicos.

Na revisie had ik een niet goed dichte krukaskeerring, blok is onlangs onder de auto vandaan geweest i.c.m. Een grote beurt, keerring vervangen, nog steeds nat... Gaat dus kennelijk niet vanzelf goed.

Schijnt dat de keerring na 250.000 km toch een klein groefje in de krusas doet slijten waardoor hij niet goed meer sluit.
Tot de volgende grote beurt zit t mij voorlopig best...

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

10 nov 2014 22:08

Don't try to fix it when it ain't broken.

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

11 nov 2014 10:39

Ja bovenstaande is ook allemaal wat me tegenstaat maar ik ben nogal perfectionistisch... Anders ook geen twijfel ;)
En risico om iets tegen te komen bij het uit elkaar trekken zijn er natuurlijk altijd.
Maar wil er toch ook wel vanaf!

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

11 nov 2014 21:46

De kans dat je andere kleine foutjes introduceert die je nu niet hebt zou ik niet nemen, zeker niet als je zo perfectionistisch bent.

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

11 nov 2014 21:52

Kijk, je geeft je eigen antwoord :mrgreen: je wil er vanaf!


Had recentelijk ook een lekkage (bij de stuurbekrachtigings-pomp) waardoor er een klein beetje olie lekte, precies op de warmte wisselaar en dat rookte enorm, zag er niet uit en kans op fik leek me ook niet uitgesloten ookal was het minimaal.
Wat pakkingen, keerringetje, kleppendekselpakking die wat zweette ook vervangen en 1200 euro verder, geen olie en rook meer :salut:
Kortom aanpakken waar ie lekt als je d'r last van hebt, kan ook zonder dat je *alles* vernieuwt

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

10 feb 2015 17:27

Nou....het (twijfelen) mocht even duren maar de P weggebracht om opnieuw te laten verpakken..... het vervolg in mijn voorstel topic ;)

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

10 feb 2015 17:37

Grappig; een advies vragen.
Iedereen roept "niet doen"
En dan gewoon toch doen.
:res:

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

10 feb 2015 17:53

Zou het een vrouw zijn :?: :mrgreen:

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

10 feb 2015 17:54

Patricia Willems 250kg...

Re: Motor opnieuw verpakken, of niet...?!

10 feb 2015 18:01

Dan help ik m wel. IK ZOU HET DOEN!!

Kost wat en wat ze tegenkomen wordt dan ook gelijk gedaan.,.......e dat drijft vaak de prijs op. Maar daarna is ie wel weer mooi opnieuw verpakt.
Plaats een reactie