Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
03 dec 2014 15:22
Hoe kan ik het motorblok splitsen alle bouten zijn er uit en heb met een kunstof hamer geklopt op de tapeindjes en het lipje maar breekt niet open ben ook bang dat het magnesium blok afbreekt of scheurt
Wie heeft de oplossing ?
03 dec 2014 16:00
Nooit zelf gedaan, maar wel eerder es wat over gelezen hier. Blijkbaar zit er nog een moer in het distributiegedeelte die je over het hoofd kunt zien en je kan nog met een stanleymesje aan de gang:
viewtopic.php?f=3&t=36093&hilit=carterhelften
04 dec 2014 23:13
Veel geduld en blijven kloppen. Goed rond het blok. Beslist geen schroevendraaier oid ertussen steken, ookal is dit zo aantrekkelijk.
Check zeker even of je alle bouten/ moeren los hebt. Ook is de ruimte waar de oliekoeler overheen gaat en in de distributie huizen.
Ook geen stanleymesjes gebruiken bij de magnesium blokken. Gewoon goed kloppen rondom het blok. Op een gegeven moment moet hij loskomen.
05 dec 2014 0:23
daar is speciaal gereedschap voor, lijkt op een remzuiger terug steller:
05 dec 2014 11:22
En waar ga je die tussen stoppen dan?
05 dec 2014 11:33
haaa sterker nog het lijkt niet op een remzuiger terugstel tool , het is er een! (
http://www.samstagsales.com/Porsche.htm#advertise)
05 dec 2014 13:27
Je hebt goed opgelet Bas, die kun je i.d.d. goed gebruiken
05 dec 2014 13:42
Nu ben ik er nog niet
Ik ben niet van plan om een schroevendraaier te gebruiken of Stanley mesjes dit om de afdichting vlak te beschadigen
De 2 bouten achter de oliekoeler zijn ook verwijderd
De tool voor de remtangen lijkt mij ook niet bevorderend en waar plaats je deze en is voor eenmalig gebruik los is los
05 dec 2014 17:39
Targa72 schreef:Nu ben ik er nog niet
Ik ben niet van plan om een schroevendraaier te gebruiken of Stanley mesjes dit om de afdichting vlak te beschadigen
De 2 bouten achter de oliekoeler zijn ook verwijderd
De tool voor de remtangen lijkt mij ook niet bevorderend en waar plaats je deze en is voor eenmalig gebruik los is los
Lijkt me dat dat alleen kan aan de bovenkant van het blok bij de oil breather cover ( weet even het nederlandse woord niet) en aan de onderkant bij het carter gat. Nog steeds met veel beleid lijkt me. Wat spanning erop en dan toch weer kloppen.
05 dec 2014 22:31
Een magnesium blok zeg je? Dan heb ik van Erwin Jansen van Rebel geleerd dat je die twee helften maar zelden weer recht tegen elkaar aan krijgt omdat ze met het losmaken van de bouten kromtrekken. Hij heeft beschreven wat hij aan een magnesium blok heeft moeten laten doen om het weer recht gemonteerd te krijgen na revisie. Dan ben je een paar duizend euro en veel vakmanschap verder.
05 dec 2014 22:33
Een ouderwetse krik tussen de tapeinden van de bak voor wat spanning werkte op mijn '12 blokje prima.
Beleid is het toverwoord !
05 jan 2015 20:27
Inderdaad geduld is een schone zaak zelf met kloppen mijn blok gesplitst altijd daarna de grondboring controleren door de twee blok helften weer op moment in elkaar te zetten en daarna te meten. Als dan het blok scheef is moet deze inlijn geboord worden ( dure klus ) als je dit niet goed doet kan je de revisie beter vergeten want dan kan je grote problemen krijgen.
05 jan 2015 23:08
Dit is een tricky situatie. Er kan veel fout gaan. Waarom breng je het short block niet naar een specialist voor alleen dit klusje?
05 jan 2015 23:40
Misschien het moertje vergeten bij de distrebutie ketting opening
Word baak vergeten
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.