Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
04 dec 2014 13:03
Beste forummers,
Ik heb weer wat startprobleempjes, hij slaat niet aan bij de eerste start, het probleem ligt bij de benzine aanvoer. Dit is wel weer op te lossen door in de luchtfilter behuizing het klepje omhoog te duwen zodat ik de injectoren hoor "squeeken". Als ik dit doe start hij wel, maarja dit moet wel opgelost worden. Ik dacht zelf aan een vacuumlek of misschien de WUR. Iemand tips voor een diagnose?
grt. Rico
04 dec 2014 18:53
Ik zou de druk (koud, warm) (laten) meten. Weet je meteen of de WUR nog juist werkt.
04 dec 2014 20:59
Zet de CO eens een halve slag rijker.... righty ritchy.... (oftewel rechtsom is rijker).... 3mm inbus....
04 dec 2014 21:07
Cloaca schreef:Zet de CO eens een halve slag rijker.... righty ritchy.... (oftewel rechtsom is rijker).... 3mm inbus....
Ik ga dit gelijk proberen! Heb vorige maand wel wat met mijn stationair instelling lopen spelen...kijken of het wat doet
04 dec 2014 22:24
ah de cis. einsteinstuff.
05 dec 2014 13:56
@ Cloaca, gisteravond gelijk mijn ijskoude garage ingedoken, maar jeetje die CO adjustment screw is erg lastig bij te komen....gekeken in het 101 projects boek van demspey en uiteindelijk wel dat ienie miene schroefje gevonden, maar kon er met mijn standaard korte inbus setje echt niet bij..vermnoedelijk heb ik niet echt ergens aan gedraaid (hoorde geen klikjes en voelde ook geen weerstand), maar na deze poging hoor ik ook mijn injectoren niet meer piepen als ik de klep omhoog duw.
afijn ik vind het erg leuk om wat te sleutelen, maar denk dat ik even professionele hulplijnen ga inschakelen (lees porsche specilaist)
grten Rico
05 dec 2014 16:20
Kom op kerel, gewoon even een langere inbus regelen....
Beetje op gevoel inbus stelschroefje 6 zoeken en een halve slag naar rechts geven....
Daarna starten en kijken of hij het (beter) doet....
Als je het voorzichtig doet kan het zelfs met een draaiende motor....
09 dec 2014 10:42
Hi Cloaca,
Bedankt voor je mooie plaatjes. Ik had wel wat plaatjes gevonden, maar niet van die duidelijke die jij hier geplaatst hebt.
Helaas nog niet gelukt. Mijn injectoren hoor ik niet meer "piepen" bij het liften van de klep. wel komt er een aanzienlijke hoeveelheid brandstof ergens terecht. Bij het starten krijg ik een enorme backfire waar mijn pop-off valve er ook echt uitknalt
in de ruimte onder de pop-off valve kan ik dan een flinke plas benzine zien..
misschein is mijn benzinedruk te hoog? Ik heb vorige maand mijn benzinepomp vervangen..
grten
09 dec 2014 11:36
Haal de injectoren eens uit hun rubbers (kun je er gewoon uittrekken) en kijk of er geen brandstof uit loopt als je de auto op contact zet...
Dus even overal (injectoren) bekertjes onder zetten als je de auto op contact zet...
Er hoort pas brandstof uitkomen als je de auto start (of als je de luchtweger optilt)...
Note: Als er brandstof in je luchtfilterhuis ligt dan kon je wel eens een lekkende brandstof verdeler hebben...
09 dec 2014 12:14
Cloaca schreef:Dus even overal (injectoren) bekertjes onder zetten als je de auto op contact zet.
Geen plastic bekers als bedoeld om koffie uit te drinken, die lossen namelijk op door benzine
09 dec 2014 12:35
Cloaca schreef:Haal de injectoren eens uit hun rubbers (kun je er gewoon uittrekken) en kijk of er geen brandstof uit loopt als je de auto op contact zet...
Dus even overal (injectoren) bekertjes onder zetten als je de auto op contact zet...
Er hoort pas brandstof uitkomen als je de auto start (of als je de luchtweger optilt)...
Note: Als er brandstof in je luchtfilterhuis ligt dan kon je wel eens een lekkende brandstof verdeler hebben...
Hi Cloaca, nog mnaals bedankt voor je hulp
De injectoren heb ik er eerder uitgehaald dus dat moet me vanavond zeker lukken..
mbt de brandstof in mijn filterhuis, de plas benzine ligt niet op mijn filterhuis (onder de brandstof verdeler) maar dus echt onder de plek waar mijn op-off valve zit (ik kan zo door het ronde gat kijken en zie daar na die grote backfire (2 keer gebeurd nu) een plas onverbrande benzine liggen..
09 dec 2014 16:52
Kun je dat verduidelijken met een plaatje en een pijl?
09 dec 2014 17:09
hierbij mijn poging. Dus onder de plek waar de pop-off valve normaal geplaatst wordt in het komvormige stukje (waar de 3 in/outlet pijpen op aansluiten) . Deze pop-off valve was er dus uit geknald en toen de rook verdwenen was uit dat gat zag ik een plas benzine liggen..
09 dec 2014 17:57
Wat je zou kunnen doen is de primer valve te checken.
Dat is een soort nozzle die tijdens het starten de eerste flow brandstof geeft...
Zit achterop de luchtweger met een stekkertje... dat blauwe ding onderaan op de foto....
Als je die loshaalt dan krijgt dat ding geen stroom.... komt er nog steeds brandstof uit dan staat hij wellicht onbekrachtigd open...
11 dec 2014 0:26
yes, gisteren weer even bezig geweest, maar ik krijg helemaal geen brandstof uit de injectoren..ook niet als ik start of del lucht weger klep lift. Heel vreemd allemaal. Nog geen maand geleden heb ik de benzine pomp vervangen door een nieuw Bosch exemplaar. Ik hoor hem goed zoemen bij omdraaien van het contact. Zal dan toch even de brandstofdruk moeten gaan meten..ga daar even een setje voor aanschaffen..
11 dec 2014 1:49
Als je zo bij de brandstofpomp kan. Kan je die ook testen. Ff slang die naar motor gaat vervangen door losse slang die naar een emmer gaat ofzo. En dan ff ff testen met contact om of uij brandstof levert. Doet hij dit en je hebt een brandstof filter.zit deze misschien verstopt?
Oh ja.oppassen met benzine altijd. Ff brandblussertje bij de hand.
11 dec 2014 10:00
Ricoberg schreef:yes, gisteren weer even bezig geweest, maar ik krijg helemaal geen brandstof uit de injectoren..ook niet als ik start of del lucht weger klep lift. Heel vreemd allemaal. Nog geen maand geleden heb ik de benzine pomp vervangen door een nieuw Bosch exemplaar. Ik hoor hem goed zoemen bij omdraaien van het contact. Zal dan toch even de brandstofdruk moeten gaan meten..ga daar even een setje voor aanschaffen..
mmm, dat is apart... je hebt toch wel 3 bar nodig om de injectoren te kunnen openen... wellicht komt die druk niet zo hoog...
12 dec 2014 12:45
Hij staat inmiddels bij Haaglanden en ik werd net gebeld dat ze vermoeden dat de WUR de boosdoener is. Heel verhaal ..lastig te krijgen onderdelen etc..maar ze gaan even verdre met de diagnose.
Heeft iemand adresjes waar je dit kan reviseren of iemand nog een WUR liggen?
grt.
12 dec 2014 12:48
Ricoberg schreef:....ze vermoeden dat de WUR de boosdoener is....
Kan heel goed hoor...
De WUR bepaald je systeemdruk...
Als dat ding defect is, of niet goed werkt, kun je dit soort symptomen krijgen...
Geert Jan Schreurs kan een WUR reviseren en testen....
Neem maar contact met hem op... hij woont in Den Haag...
04 jan 2015 16:58
Waarschijnlijk je koude start injector die niet werkt of je thermocontact op de linker distributie deksel.
04 jan 2015 17:02
Ik kan ook de druk voor je meten en eventueel reviseren email mij maar..
04 jan 2015 18:08
Oh ja? stel je eens voor zou ik zeggen....
05 jan 2015 20:02
Oké dan, ik ben Gilles Bestebroer heb zelf een 911 2.7 en de komplete motor gereviseerd en mij helemaal toegelegd op de lucht gekoelde porsches. Ook heb ik mij helemaal gespecialiseerd op het reviseren testen en het afstellen van het k jetronic systeem met een eigen test bank waar ik zowel de branstofverdeler en de warmloopregelaar kan testen zowel warm als koud. Want de kennis bij de porsche dealers is bijna niet niet meer aanwezig.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.