18 jan 2015 7:13
18 jan 2015 9:19
18 jan 2015 10:46
18 jan 2015 10:53
18 jan 2015 11:11
Remmel schreef:Mee eens Ivo, NA modificatie.
Werd er gisteren niet verteld dat de 3.8 motor nog meer kans heeft op schade dan de 3.4 motor?
Ik hoor steeds meer mensen met problemen met de 3.8 S versie namelijk.
18 jan 2015 11:21
18 jan 2015 11:37
18 jan 2015 11:38
18 jan 2015 11:41
912 schreef:Het was een goede middag voor Boxster rijders (zelfde blok, basis voor alle 3.4-3,6-3,8 blokken): zij hoeven niks te doen, lekker rijden...
18 jan 2015 11:55
Frans D schreef:Ik weet niet hoe je er bij komt, dat de 3.6 een opgeboorde 3.4 is?
De boring is namelijk gelijk gebleven bij de 3.6, er is een langere slag gebruikt om meer cc te verkrijgen.
3.4 = 96 x 78 mm
3.6 = 96 x 82.8 mm
18 jan 2015 12:00
18 jan 2015 12:09
993Aventuragrun schreef: blijkbaar andere krukas & zuigers om grotere inhoud te verkrijgen, dus oneens met de stelling
18 jan 2015 12:16
18 jan 2015 12:26
18 jan 2015 12:36
18 jan 2015 12:42
18 jan 2015 12:50
993Aventuragrun schreef:Hmm ... dat maakt dan dat de langere drijfstang wellicht een + punt is, bij gelijke boring(om bij de stelling van TS te blijven).
18 jan 2015 12:56
Frans D schreef:Inderdaad en daarnaast nog eens een kortere drijfstang.
Echter bij een gelijke boring en zuigerdiameter als de 3.4, dus de cilinderdiameter van de 3.4 is gelijk aan de 3.6
Nadeel van een kortere drijfstang, is dat deze een scherpere hoek maakt en dat er tijdens de werkslag meer druk wordt uitgeoefend op de cilinderwand.
porsje911 schreef:De beste keus voor de 996 blijft uiteraard het Mezger blok
18 jan 2015 14:28
18 jan 2015 16:26
18 jan 2015 18:03
18 jan 2015 20:38