Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
19 jan 2015 19:53
Hallo ik heb een 3.0 sc uit 1979,
Heb de motor er uit liggen, en zat te denken om de motor aan te pakken,
Wil iets meer koppel krijgen, wat kun je doen aan de motor zonder al te veel kosten te maken,
Groeten
Eno
19 jan 2015 20:24
Nokkenassen van een 964 erin....
Beetje meer koppel onderin...
19 jan 2015 21:05
SSI eronder en Webers/PMO er op.
Wie gaat deze klus doen??
19 jan 2015 22:56
Ssi zitten er al onder, zit nog te twijfelen over nieuwe hoge compressie zuigers en Webers en andere nokkenassen, maar dat word me toch te duur op dit moment, dus was benieuwd wat er allemaal mogelijk is om de motor toch wat vlotter te krijgen voor een leuk bedrag, want hij loopt nog goed en verbruikt geen olie, een kennis gaat het uitvoeren, die werkt veel aan 65 er 911's
19 jan 2015 22:57
Werken Webers wel op de standaard zuigers? Geeft dat wel meer vermogen? Het is een 180 pk versie,
19 jan 2015 23:07
Niet teveel geld en vlotter....gaat niet samen. Zuigers/cilinders etc zijn duur.
Als je meer vermogen/koppel wilt, schaf een 3,2, 964 aan...
20 jan 2015 13:04
Nee dat snap ik, soms heb je met goedkopere oplossingen een net iets fellere motor, wil me 3.0 motor er in houden, heb net me auto naar 3.0 rs laten ombouwen,
20 jan 2015 13:05
Foto....
20 jan 2015 13:47
Hoe kan ik een foto plaatsen,
20 jan 2015 17:43
bully schreef: Even op de oranje letters klikken porscheowner
20 jan 2015 19:18
Yep foto's willen we.
20 jan 2015 21:00
Webers maakt het geen fluit uit wat voor compressie je hebt en zijn een beproefd recept om meer vermogen uit motoren met 'vooroorlogse' injectiesystemen te kietelen. De betere flow/vulling die je met een dergelijk restrictievrijer systeem bereikt leidt automatisch tot een hogere dynamische compressie.
Extreem ruige nokkenassen hebben weer wel behoefte aan extra statische compressie, in lagere toerengebieden zorgt de overlap tussen inlaat en uitlaat voor dat vers inlaatmengsel geremd wordt door uitlaatgas (reversion) en eenmaal in de verbarndingsruimte aangekomen bovendien gedeeltelijk weglekt in het uitlaatkanaal. Beide effecten hebben een lagere dynamische compressie tot gevolg.....pas bij hogere toeren met lekker hoge gassnelheden zal een positief effect optreden en komt de motor 'on cam'.
Verhoging van statische compressie (hoge compressie zuigers) heeft op zichzelfstaand een effect op vermogen dat te benaderen valt als functie van de vierdemachtswortel. Zo geeft verhoging van 9.5:1 naar 10,5:1 een vermogensstijging van 2,5% = (10,5 / 9,5)^1/4 . Interessanter wordt het dan ook als je compressieverhoging combineert met grotere zuigers/cilinders voor meer cilinder- inhoud.
Je uitlaat heb je al aangepakt lees ik, een goed uitlaatsysteem wordt ook wel als de 5e slag in een viertaktmotor beschreven zo groot kunnen de effecten zijn.
Als laatste kun je je nog richten op verminderen van mechanische en aerodynamische wrijving (gestroomlijnde krukas, boat tailing). En natuurlijk je materialen zo kiezen dat het heel blijft;-)
You pay your money, you make your choices!
Laatst bijgewerkt door
964HP op 20 jan 2015 21:34, in totaal 1 keer bewerkt.
20 jan 2015 21:34
Even vloeken in de kerk: how about a NOS kit?
https://www.youtube.com/watch?v=EY25EjnH7K8
21 jan 2015 9:29
Ja laat ik voor NOS gaan past goed bij de Porsche, haha, dus er zijn niet echt aanpassingen aan 3.0 motor die voor leuk prijsje te doen zijn, 40 Webers heb ik al liggen, maar ik hoorde dat die noet meer vermogen geven met de originele zuigers,
En die 964 nokkenassen er in doen,en het injectie systeem houden heeft dat zin?
21 jan 2015 19:59
Andere (originele) zuigers is ook een optie, als je RoW/Euro >1980 3.0 zuigers pakt heb je ook een hogere compressie. Deze zitten in de 204pk RoW-blokken.
21 jan 2015 23:39
+1. Gewoon alles naar eurospecs. Dan pak je zo 20 pk zonder al te veel gedoe en ben je van het ex US gedoe af.
22 jan 2015 13:44
het is een Europese motor, alleen van het bouwjaar 1979, en het is me verteld dat die motoren maar 180 pk hebben,,
wat is er later aan de motoren gewijzigd dan, alleen de zuigers of ook nog de koppen?
22 jan 2015 20:12
Ik vindt hem mooi!
22 jan 2015 20:19
porscheowner schreef:het is een Europese motor, alleen van het bouwjaar 1979, en het is me verteld dat die motoren maar 180 pk hebben,,
wat is er later aan de motoren gewijzigd dan, alleen de zuigers of ook nog de koppen?
Zoals ik al zei, de latere blokken hadden andere zuigers-> andere compressie. Vermogen steeg naar 204 pk.
23 jan 2015 0:11
Volgens mij had de 204pk versie ook weer de nokkenas van de Carrera 3.0 (die 200pk had)
23 jan 2015 12:57
Heeft iemand al eens 964 nokkenassen geplaatst?
Ben wel benieuwd wat dat opleverd, en of zin heeft om dat te gaan doen,
23 jan 2015 14:18
Ik heb vaker gezien dat een 3.0 SC motor met SSI en 964 nokkenassen zo rond de 230-235pk zit...
23 jan 2015 15:29
En er zijn geleerden de zeggen dat 964 nokkenassen maar een paar pk's toevoegen, dit is niet lonend....
Kleptiming/ontsteking goed op tijd zetten is zeer belangrijk.
Daarnaast overbodige kilo's uit de auto zoals zware stoelen, defecte airco, en andere zooi is ook een tovermiddel.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.