Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

BMW Twinscroll

15 feb 2015 11:37

BMW twin turbo

Geen Porsche maar wel leuk, zeker voor de mensen die denken dat downsizing gewoon betekent dat je er een turbo opschroeft. Je moet even het pdf artikel downloaden.

Re: BMW Twinscroll

15 feb 2015 12:40

BMW is daar 5 jaar geleden al mee begonnen. En ik kan je uit ervaring zeggen dat de prestatie van die motoren er alleen maar op vooruit is gegaan. Als je ziet wat ze aan koppel bij lage toerentallen uit een kleine cylinderinhoud halen is dat ronduit verbluffend.
Zie dan ook niet in waarom Porsche dat niet zou doen.

Re: BMW Twinscroll

15 feb 2015 12:45

Omdat het ook nog betrouwbaar moet zijn...
De gemiddelde tfsi heeft ook al moeite de 100.000km zonder problemen te halen....

Re: BMW Twinscroll

15 feb 2015 12:50

Dat is complete onzin. Ik rijd al jaren BMW en eenslordige 80k a 100k per jaar en in de afgelopen jaren 5 auto's met twin turbo tot over de 200k gereden. Nog nooit één issue met deze motoren gehad.
Dat er een aantal merken zijn die omwille van de druk in de markt voor weinig geld ook dit soort motoren willen leveren met de nodige issues doet niets af aan de downsizing icm twin-turbo

Re: BMW Twinscroll

15 feb 2015 12:53

+1, dacht dat het mij lag maar ik heb (nog) geen vertrouwen in al die opgepepte 1200 (of nog minder) cc-tjes.

Heb daarom voor de zakelijke bedrijfsbus ook voor een ander merk gekozen die nog wel een 2,5 levert en niet voor een 1,6 met 2 turbo's. Ik zie die laatste de 300.000 Km niet zonder problemen halen, zoals z'n voorganger :idea:

@maurice, wellicht heeft BMW het beter voor elkaar, maar het VAG concern heeft toch heel wat problemen met de TFSi motoren (gehad) :!:

Re: BMW Twinscroll

15 feb 2015 13:10

Cloaca schreef:Omdat het ook nog betrouwbaar moet zijn...
De gemiddelde tfsi heeft ook al moeite de 100.000km zonder problemen te halen....


Eigen ervaring of papegaien ........

Re: BMW Twinscroll

15 feb 2015 13:14

Klopt Willem, maar kijk maar eens goed naar hoe de techniek die BMW gebruikt en de TSFI techniek van het VAG concern. Dat zijn wezenlijk andere concepten.
Dat ze bij VAG veel problemen met deze motoren hebben is allemaal goed te verklaren. Heeft niks te maken met de techniek op zich maar de keuzes voor kwaliteit.

Re: BMW Twinscroll

15 feb 2015 13:24

maurice schreef:Klopt Willem, maar kijk maar eens goed naar hoe de techniek die BMW gebruikt en de TSFI techniek van het VAG concern. Dat zijn wezenlijk andere concepten.
Dat ze bij VAG veel problemen met deze motoren hebben is allemaal goed te verklaren. Heeft niks te maken met de techniek op zich maar de keuzes voor kwaliteit.


Keuze voor kwaliteit heeft alles te maken met de techniek...

Re: BMW Twinscroll

15 feb 2015 13:27

Peter schreef:
Cloaca schreef:Omdat het ook nog betrouwbaar moet zijn...
De gemiddelde tfsi heeft ook al moeite de 100.000km zonder problemen te halen....


Eigen ervaring of papegaien ........


Maakt dat uit? Jij hebt toch ook leren praten? Ben jij dan nu ook aan het papegaaien?
Bijna alle automerken kampen met deze problematiek...
De leasebedrijven snappen het en halen hun auto's al na 100.000km uit de vloot....

Re: BMW Twinscroll

15 feb 2015 13:35

Maat van me (wegenwachter) weet als geen ander wat er zoal stuk gaat onderweg en krijgen veel info van collega's.
Ook zijn dienstauto een Touran heeft veel problemen, is begonnen met een Renault 4 en deed toen al het onderhoud zelf :?
Hij mag er nu niets meer aan doen en gaat rechtstreeks naar de dealer.
Daarvoor reed hij met een soort Golf bestel en die was zeer betrouwbaar :thumleft:

Re: BMW Twinscroll

15 feb 2015 14:18

maurice schreef:Klopt Willem, maar kijk maar eens goed naar hoe de techniek die BMW gebruikt en de TSFI techniek van het VAG concern. Dat zijn wezenlijk andere concepten.
Dat ze bij VAG veel problemen met deze motoren hebben is allemaal goed te verklaren. Heeft niks te maken met de techniek op zich maar de keuzes voor kwaliteit.


Het verschil ligt er vooral bij dat VAG ook enorm kleine motorisaties bouwt, wat BMW niet doet.
De TFSI'tjes van VAG in de 2liter motoren hebben niet zo veel problemen (al schijnen sommige wel olie te zuipen).
We gaan zien of BMW het effectief beter doet als we de 3cilinders op termijn getest hebben. Maar ik verwacht wel dat zij ook zullen leren uit de fouten die VAG gemaakt heeft met te veel vermogen te halen uit een 1.2 litertje.

Re: BMW Twinscroll

15 feb 2015 14:57

BMW iets leren van VAG?
Laten we hopen van niet.

Hoorde van een chefmonteur van een PC dat de Cayenne V6 Diesel ook een drama is.

Re: BMW Twinscroll

15 feb 2015 21:13

In automotive land heeft ieder merk wel z'n eigen "zwakke plekken" :idea:

Pluk bij ieder willekeurig merk 'n monteur uit de werkplaats en hij kan je het best adviseren welk model/type/motorversie NIET te kopen :mrgreen:

Re: BMW Twinscroll

15 feb 2015 23:09

Cazzo Super Veloce schreef:BMW iets leren van VAG?
Laten we hopen van niet.

Hoorde van een chefmonteur van een PC dat de Cayenne V6 Diesel ook een drama is.

Als ze niets leren van VAG zal hun 3 cilinder net zo'n harde flop worden als die 1.2tfsi'tjes van vag.
Zomaar enorm veel vermogen uit een piepklein blokje persen gaat niet zonder gevolgen en dat hebben ze bij VAG gemerkt.
Hopelijk maakt BMW niet dezelfde fouten.

Re: BMW Twinscroll

15 feb 2015 23:12

Zou de nieuwe turbo motor die er straks aankomt ook nog aanloopproblemen krijgen :?:
Lijkt me niet verstandig de eerste versie te kopen, komen altijd weer aanpassingen :oops:
Plaats een reactie