Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

sc motor valt uit

20 feb 2015 14:03

Hallo allemaal,na een paar kilometer rijden waarbij de auto goed reed ,kwam ik bij het tankstation aan,na een kilometer of 6 rook ik een raar luchtje in eerste instantie dacht ik aan de remmen omdat ik deze aan het schoon remmen was(roestig)voor de keuring.Bij het volgende stoplicht moest ik een klein stukje achteruit om rechts af te slaan en de auto sloeg af dit heeft hij de hele verdere rit naar de keuring en huis gedaan.
Dus moest ik hem continu opvangen met gasgeven,als je niet snel genoeg bent gaan de lampjes branden en weer starten wat ie gelukkig ook gelijk doet!

Nou heb al zitten zoeken op het forum maar weet nog steeds niet waar ik aan toe ben!

Hoop er snel achter te komen,aangezien de winterstop bijna voorbij is!

Bij voorbaat dank :!:

Re: sc motor valt uit

20 feb 2015 14:20

dat is balen! Klinkt mij als een probleempje in de brandstof toevoer..heb je een benzinedruk meter?

20 feb 2015 14:26

Als je hem gewoon wat hoger stationair zet, blijft hij dan wel lopen?
Kun je eenvoudig doen om te controleren wat het rpobleem eventueel is...

20 feb 2015 14:42

nee helaas heb ik geen benzine drukmeter

dat is idd een makkelijke manier om te proberen om hem iets rijker te zetten,zou het ook met de lucht mengverhouding schroef kunnen proberen misschien

zou het ook iets met vacuum kunnen zijn?

20 feb 2015 14:47

Alleen het toerental hoger zetten.... niet rjker of armer.... gas linkage volgen en stelschroef vinden....

20 feb 2015 15:08

Oke thanks Cloaca!!!

Ik ga me best doen,hopelijk is dit het en gaat het niet een hoop geld kosten :cheers:

20 feb 2015 15:30

Naar mijn mening heb je nog steeds een probleem hoor....
Want de mechanische verstelling van je toerental verloopt niet zomaar....

Je kan wellicht de motor lopend houden om beter het probleem vast te kunnen stellen....

20 feb 2015 15:53

Volg deze link maar even, daar staan wat plaatjes ..

http://www.pelicanparts.com/techarticles/101_Projects_Porsche_911/31-CIS_Fuel_Injection/31-CIS_Fuel_Injection.htm

linksom draaien dus om je toerental op te voeren :)

20 feb 2015 16:22

En dan gaat het alleen om dit stukje...

...."The idle speed is adjusted by allowing more air to bypass the closed throttle. Using a large flathead screwdriver, simply rotate the screw clockwise to reduce the idle, and counter clockwise to increase it. The idle should be set to be about 950 rpm"....

20 feb 2015 16:35

Is het nou een SC of een gelimiteerde Porsche 911 s uit 1976?

20 feb 2015 16:51

911 s 1977 3.0 sc motor deze houd ik!
:drive:

20 feb 2015 17:19

Dus niet te koop Bully, dat je dat ook ff weet.... :mrgreen:

20 feb 2015 17:44

Shitttt :mrgreen: hoedandeze heeft ie lang stilgestaan? En waar blijven de foto's? :wink:
Plaats een reactie