Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
09 maart 2015 16:35
Heerlijk die "oude" auto's! Na weer enige maanden probleemloos te hebben gereden merkte ik bokken/schokken tijdens deellast (half gas, samen met soms enorme zagen in mijn toeren) de afgelopen dagen. Bij volgas helemaal geen last.
het lijkt op dezelfde problemen van member Bruno
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=37965&hilit=deellastdaar had iemand anders melding gemaakt van dezelfde problemen en een oplossing dmv een gereviseerde warmloop regelaar.
Ik dacht eerst aan vuile injectoren dus ook een flesje gehaald en erin gegooid.
Vanochtend toch weer mijn dame uitgelaten naar kantoor en het was vrij koud nog en toen had ik veel minder/ bijna geen last. Ik zit dus ook te denken aan mijn warmloop regelaar. wat denken jullie? Voor diagnose van de WUR zou ik een benzinedruk meter nodig hebben, welke bevelen jullie aan?
bedankt alvast!
grt. Rico
10 maart 2015 11:20
Hij is inmiddels helemaal in coma
Paar goede harde backfires en slaat niet meer aan (en voor de zoveelste keer mijn lieve broer gebeld om me even te slepen..gek wordt hij van mijn voorliefde voor oldtimers haha)
Ik vermoed dat mijn luchtfilter behuizing geëxplodeerd is (het was een flinke klap
)
10 maart 2015 18:23
Zulk feest kan goed beginnen met een verkeerd afgestelde ontsteking (puntjes bijna helemaal dicht of zo). Het is te hopen dat je luchtfilterhuis nog heel is, volgens mij zijn die krengen duur. Met een beetje geluk hebben de geveerde verbindingen hun werk gedaan en is alleen de pakking er tussenuit geblazen.
16 maart 2015 12:02
Anne, bedankt voor de info. Zaterdag even wat tijd vrij gemaakt, het ligt inderdaad aan de ontsteking en heb hem weer aan de praat gekregen. Mijn luchtfilterhuis is gelukkig nog in orde.
Maar hij loopt nog steeds niet lekker. Woensdag gaat hij naar vdGugten in Bodegraven dus ik ga er van uit dat hij hem weer helemaal top top in orde kan maken.
16 maart 2015 17:30
Hoe zijn de bougiekabels? Nieuw of nog lekker origineel....
17 maart 2015 14:29
Ze zijn wit
Volgens mij dus niet de originele van 38 jaar oud, maar ik heb helaas geen historie van mijn bolide, ik denk dat er wel het eea aan vervanging toe is van mijn ontstekingssysteem.
grt. Rico
17 maart 2015 14:56
Heb van die gevlochten er op zitten.
17 maart 2015 17:14
Er is heel veel winst te behalen bij het vervangen van oude bougiekabels...
Dan kun je nog zo goed je best doen, maar krijg je hem niet goed...
17 maart 2015 17:25
André schreef:Heb van die gevlochten er op zitten.
Ik ook!!
Denk dat als ik eenmaal met het blok bezig ga, deze ook maar preventief ga vervangen.
17 maart 2015 17:37
Dat hebben de nieuwe ook nog steeds hoor...
17 maart 2015 18:49
Ricoberg schreef:Maar hij loopt nog steeds niet lekker. Woensdag gaat hij naar vdGugten in Bodegraven dus ik ga er van uit dat hij hem weer helemaal top top in orde kan maken.
Laat ze checken op valse lucht, rond de airbox. Ook de achterkant niet vergeten. Ging bij mij net zo. Auto liep niet lekker, CO was niet goed af te stellen. Bleek valse lucht te trekken aan de achterkant van de airbox a.g.v. een weggeblazen pakking.
17 maart 2015 18:53
Ik ben zelf met het probleem bezig geweest op mijn 2.7 911, ik heb er toen een klein artikel over geschreven op het Belgische Porsche forum, misschien ben je er iets mee. Trouwens wat je zegt over het uitsterven van de kennis van het K-Jetronic systeem klopt wel een beetje. Toch is het niet zo moeilijk het vergt wel een beetje studie, een testset en methodisch te werk gaan. Gelukkig bestaat het internet en vind je een boel info terug op engelstalige forum's.
http://www.porscheforum.be/index.php/forum/4-911/123531-probleem-oplossend-denken-cis-k-jetronic
17 maart 2015 19:08
Prachtig stukje naslagwerk
De eerste golfjes hadden K-jet, daar moet ook nog kennis zitten.
18 maart 2015 10:53
Cloaca schreef: Dat hebben de nieuwe ook nog steeds hoor...
Zijn ze er ook in het geel??
Brengt wat kleur in de motorruimte.
23 maart 2015 23:55
En? Al witte rook?
24 maart 2015 11:42
Hi Anne,
De HKZ module is de boosdoener, dus was inderdaad de ontsteking. Daar komt nu een nieuwe (gebruikte) in. Hopen dat ik snel weer de weg op kan.
30 maart 2015 15:37
Ricoberg schreef:Hi Anne,
De HKZ module is de boosdoener, dus was inderdaad de ontsteking. Daar komt nu een nieuwe (gebruikte) in. Hopen dat ik snel weer de weg op kan.
net gebeld door vd Gugten. Met de nieuwe HKZ nog steeds geen succes. Bleek een kabelbreuk tussen de bobine en de HKZ module
nu nog even afwachten tot mijn nieuwe lampjes erop zitten, 4 nieuwe banden, spacers achteren en motor en bak olie wissel en dan kan ik snel weer de weg op
30 maart 2015 16:09
Kleine dingen kunnen grote gevolgen hebben...