Bij mijn 2,7 motor was een schroefdraad uit mijn blok verdwenen waardoor deze olie lekte bij een draadeind. Om het blok niet te hoeven splitsen deze weggebracht naar zomer motorentechniek in holten. Zij gaven aan een timesert te kunnen plaatsen zonder het blok te hoeven splitsen. Omdat de kleppendeksels ook enigsinds lekte hen ook de opdracht gegeven de deksel te vlakken. Na reparatie +/- 70 km gereden, lekte het blok meer dan het deed, dus ik terug. Timesert bleek eruit getrokken te zijn, waarbij als reden werdt aangegeven dat waarschijnlijk de carterhelften niet tegen elkaar aan liggen. Het advies niet meer verder te rijden en herstellen was mogelijk door timesert van 12mm te plaatsen. Omdat ik het toch goed wil doen dit maar gedaan maar had er wel een naar gevoel over.
Dit gevoel werdt helaas bevestig bij het ophalen van de auto. Om na te gaan waar de andere lekkage vandaan kwam waren ze zo vrij geweest om olie te pijlen, om er vervolgens teveel in te gooien. Daarnaast werdt aangegeven dat de 'nieuwe' lekkage bij de cyclinderkoppen vandaan kwam, waar hij voorheen niet lekte. Al met al een naar gevoel aan overgehouden..
Vroeg mij af of er andere ervaringen zijn met dit bedrijf.
En is het verhaal tav uittrekken timesert bij carterhelften die mogelijk niet op elkaar liggen aannemelijk?
Gezien de overige ervaringen begin ik daar nu over te twijfelen.
Sorry beetje lang verhaal geworden
Laatst bijgewerkt door
Marco-911 op 13 apr 2015 20:05, in totaal 4 keer bewerkt.