Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

911 2,7 start niet meer, helup?

02 apr 2015 22:18

Van het weekend paasrit in het vooruitzicht dus dacht vandaag nog ff de auto wassen. Helaas 911 start niet meer... :( Vreemd verschijnsel dus graag wat hulp hierbij. Startmotor draaid en blijft soms ook draaien als ik sleutel terugdraai. Motor slaat niet aan. Als sleutel op contact staat hoor ik de bezinepomp, maar meet geen spanning op de bobine.

Iemand enige idee waar ik kan beginnen met zoeken?

Re: 911 2,7 start niet meer, helup?

02 apr 2015 22:53

Startmotor tandwiel pakt het vliegwiel niet ? draait de motor rond ?

02 apr 2015 22:54

Yep, motor draaid wel rond maar slaat niet aan.

02 apr 2015 23:05

Benzinepompt zoemt meestal ook als tie defect is maar dus niet meer pompt...

02 apr 2015 23:30

Waarschijnlijk oorzaak gevonden. Trucje gebruikt om met mijn mobiel wat foto van rondom het blok te maken om te kijken of ik iets kon vinden. Op een van de foto's zie ik dat er de slang los geschoten is. Zo foto hieronder. Ga die dus eerst maar eens vastzetten en kijken of ie dan wil starten.

Afbeelding

03 apr 2015 0:27

Allereerst wat super van jullie dat er zo snel hulp geboden en meedacht wordt :thumleft:
Slang bleek inderdaad de oorzaak te zijn (wil het dan ook meteen oplossen) Dus blower verwijderd en na wat rek en strek oefeningen gelukt de slang weer vast te krijgen :wink: Daarna starte het elfje weer als vanouds.

03 apr 2015 0:28

Mooi en startie nu weer? Bedankt voor de telefoontruuk die wist ik nog niet. Waar zouden we zijn zonder een mobiel tegenwoordig :thumleft: :cheers:

03 apr 2015 0:50

Die koperkleurige doos waar de slang lijkt losgekomen te zijn, is dat de benzinedrukregelaar ? :scratch:

03 apr 2015 7:51

Gelukkig voor je dat het een simpel slangetjes was dat los zat.
Ook wel eens leuk om te lezen dat het geen mega problemen zijn. :thumleft:
Slimme oplossing met je mobiel....

03 apr 2015 9:29

Inderdaad soms kan het gelukkig meevallen en is het een simpel slangetje :D

Ben dan wel benieuwd wat dit koperen ding eigenlijk is. Al aan het zoeken geweest in het (PET) PFD bestand van porsche maar kan hem niet vinden. Iemand enig idee? Vindt het namelijk wel leuk om direct te leren/begrijpen hoe het e.e.a bij de porsche functioneerd.

03 apr 2015 9:36

dirk l schreef:Die koperkleurige doos waar de slang lijkt losgekomen te zijn, is dat de benzinedrukregelaar ? :scratch:

Dat is een bypass die bij koud start er voor zorgt dat er voldoende lucht naar het smoorklep gaat. Wanneer er voldoende vacuĆ¼m heerst in de inlaatcollector sluit het klepje. Dit is onafhankelijk van de temperatuur van de motor.

03 apr 2015 10:09

Dank voor de uitleg :thumleft:
Plaats een reactie