Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
27 apr 2015 0:11
Hello Hello
Vond altijd al dat mijn 993 in de file heet werd, tegen het rode aan en eigenlijk nooit een fan aan horen slaan.
Nu was ik gister mijn auto aan het wassen incl. de plastic delen van de motor, raak ik een paar draden aan
links onder en slaat er plots een fan aan, terwijl de motor zo goed als koud was.
Ik mag ervan uitgaan dat de 993 dus toch een fan heeft die bij hitte moet aanslaan. Ik meen me ook te herinneren
van mijn vorige 993 dat de fan wel eens aansloeg 10 min. na parkeren.
Ergens zit lig nu iets verkeerd denk ik, want vanochtend bij koude motor bewoog ik de draadjes een beetje en de fan sloeg aan.
Speedyf
27 apr 2015 3:26
Een 993 heeft volgens mij net als de 964 een tweede koelfan hebben die zorgt dat overtollige via de wielkasten naar buit afgevoerd
wordt.
Zie foto linksbovenaan:
Ik neem aan dat je niet de grote centrale koelfan bedoelt
27 apr 2015 7:00
Waarschijnlijk je kachelmotor, hoort altijd te draaien en slaat ook aan bij een stilstaande hete motor.
http://www.bergvillfx.com/porschehvac1.html
27 apr 2015 7:21
Vond altijd al dat mijn 993 in de file heet werd, tegen het rode aan en eigenlijk nooit een fan aan horen slaan
Dan zou ik eerst de fan van de oliekoeler (in het rechter voorscherm) eens (laten) controleren
27 apr 2015 8:14
Hi
Het is de heater/blower / engine cooling fan die aanslaat.
En het ziet er iets anders uit bij de 993, maar het zou de NTC sensor kabel kunnen zijn, maar dan moet ie bij de 993 iets lager zitten.
Zal inderdaad ook de koeling rechtsvoor gelijk laten checken.
Thanks
27 apr 2015 8:57
CCU uitlezen is mijn advies.
Kan met een 'Hammer' of bv Scantool van Tore Bergvil.
[H05]
;Climate control trouble codes
11=Inside temperature sensor
12=Left mixing chamber temperature sensor
13=Right mixing chamber temperature sensor
14=Evaporator temperature sensor
15=Rear fan temperature sensor
21=Oil cooler temperature sensor
22=Defrost flap motor
23=Footwell flap motor
24=Fresh air flap motor
31=Left mixing flap motor
32=Right mixing flap motor
33=Left heater blower motor
34=Right heater blower motor
41=Condenser blower motor
42=Oil cooler blower motor
43=Rear blower motor speed 1
46=Rear blower motor speed 1
44=Rear blower motor speed 2
45=Inside sensor blower motor
47=Rear blower motor speed 2
27 apr 2015 10:54
Ga morgen wel even langs Tim Abbot the specialist. Maar hier een foto ter illustratie. In rood als ik links onder aan de kabeltjes rammel springt de fan aan. Koude en warme motor.
Groen is niet op aangesloten zie ik, zit wel slangetje op bij de 964 foto hierboven.
[img]
[img]http://i.imgur.com/P3zstGg.jpg[/img][/img]
[url][url=http://imgur.com/P3zstGg]
[/url][/url]
27 apr 2015 11:16
Groen:
Hoort een ontluchtingsslang naar je dubbele ontsteking op te zitten. Deze ontluchting voorkomt het voortijdig
vergaan van de aandrijfriem in de dubbele ontsteking. Als deze knapt tijdens draaiende motor kun je je
spaarvarken kapot slaan.
27 apr 2015 21:53
Zou ook even naar de kabelboom daar laten kijken
Komt vaker voor dat die vergaan is, weet ik uit ervaring
02 mei 2015 17:45
Ja Rob,
de kabelboom hangt al met tape aan elkaar, dus moet gewoon gefixed worden.
02 mei 2015 17:58
Bij mij lagen de kernen bijna geheel bloot en tegen elkaar aan
Het ideale recept voor brand zeg maar
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.