Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
29 jun 2015 11:59
Binnenkort krijg ik mijn 997.1 Carrera S zonder PSE. Deze heeft de standaard dubbele uitlaat eindstukken. Omdat ik het nep gehalte wat te hoog vind wil ik de eindstukken van de 'gewone' Carrera gebruiken. Nu heb ik gelezen dat bij de 997.1 de uitlaten een verschillende diameter hebben, de Carrera is kleiner dan de S. Deze eindstukken passen dus niet op mijn S. Ik heb ook gelezen dat bij de uitlaten van de 997.2 er geen verschil is tussen de Carrera en de S. Tot slot heb ik gezien dat er flink wat verschillen zijn tussen de 997.1 en de 997.2 uitlaten. Dus mijn vraag is: Kan ik eindstukken van een 997.2 Carrera op mijn 997.1 Carrera S zetten?
Zo ja, wil iemand ruilen?
01 jul 2015 9:24
Schopje. Iemand?
01 jul 2015 11:22
Geen idee. Maar Alpo in Haarlem heeft vast een aantal 997 eindstukken liggen, waardoor je ze makkelijk kunt vergelijken (en kunt kopen).
01 jul 2015 18:17
Ik kan me vergissen, maar wat mij is verteld is dat duidelijk zichtbaar is of je een sportuitlaat hebt of niet.
997 Mk1:
Bij een S heb je twee ronde pijpen naast elkaar die even groot zijn, heb je een sportuitlaat dan is het binnenste pijpje iets kleiner.
Is me niet helemaal duidelijk hoe dat bij jouw auto zit...
01 jul 2015 20:27
Alpo is een idee. Ik heb de P nog niet en hoopte de eindtukken alvast te kunnen bestellen. Als niemand het weet is dat een goede optie, dank.
@outletvalve Hij heeft geen sportuitlaat. Er gaat dus 1 pijp naar het eindstuk, net als bij een Carrera. Dit zijn degene die er nu opzitten:
Deze wil ik graag monteren:
02 jul 2015 9:10
Wel even kijken of je de juiste besteld.
-S versus -4S.
02 jul 2015 9:39
Ik begrijp dat dat niet uitmaakt, maar hierdoor heb ik wel het antwoord gevonden.
"The exhaust is the same on all 997 Carrera, S, 4, 4S, and GTS models with the only option being the PSE mentioned in this article."
Waardoor ik het volgende vond:
"997.1 "S" cars tips (3.8L cars) will fit on any 997.2. Tips from 997.1 base Carrera car which are 3.6L have a smaller ID and you can't open them up enough to fit over the diameter of the larger 997.2 exhaust tubing. Therefore you can't fit a .1 base Carrera (3.6L) tip to a 997.2 car. When taking tips from .1 to .2 the .1 tips have to have come off a 3.8L car. Not a 3.6.
Unlike the .1 cars the 997.2 exhaust tubing diameter is uniform from a base Carrera to an "S". Therefore you can take a 997.1 "S" tip and go straight onto a 997.2 base Carrera."
Het kan dus. Nu alleen nog 997.2 eindstukken vinden.
02 jul 2015 9:44
Snap 1 ding nog niet zo goed. Als ik het goed begrijp wil je originele vervangen door een versie die niet origineel is? en dat doe je om het nep-gehalte wat omlaag te krijgen? Je moet het uiteraard zelf weten hoor, maar vind je reden een beetje grappig.
02 jul 2015 10:37
Het gaat mij er om dat er vier 'uitlaten' op zitten. Dat slaat mijns inziens nergens op en al helemaal niet op een 6 cilinder. Zoals je op de eerste foto kan zien is het Halfords gehalte erg hoog bij de S eindstukken. Daarom wil ik dus de (origineel P) Carrera eindstukken hebben. Het mooiste vind ik dus zoals het bij de Sport Classic is gedaan, maar dan zou er een andere bumper op moeten en dat wil ik niet. Het grappige vind ik dus dat hoe serieuzer de 911 hoe minder uitlaten je krijgt (GT3, GT2).
02 jul 2015 10:45
Ok begrijp nu je redenering. En nog even opnieuw, iedereen moet vooral doen wat hij zelf wil!
Voor mij was het in die periode (en nog geloof ik) juist het kenmerk wat de 'S' onderscheidde van de gewone carrera (net als bij de Boxster). En ik neem aan dat je het carrera S logo op de achterzijde hebt staan, waardoor het dan dadelijk lijkt of je een gewone carrera hebt met een S logo, wat dan een beetje sneu overkomt voor diegene die dit weten. No offense hoor, om met Horn af te sluiten, wie betaalt, die bepaalt...
veel plezier met de auto straks!
02 jul 2015 11:12
Logo staat erop ja en ik vind het prima dat er (een paar) mensen zijn die dat denken. Ik maak de P met een paar kleine aanpassingen zoals ik hem mooi vind en ik maak me niet zo druk om wat iemand anders ervan vind. Degene die het echt weet zal wel even naar de remmen kijken en zien dat het echt een S is.
Ik vind de zwarte wijzerplaten eigenlijk ook mooier
Dank je wel!
02 jul 2015 12:02
zoveel Sjaken, zoveel smaken...
Ik ben blij met mijn "S" uitlaat die ik een stuk mooier vindt dan de "simpele" uitlaat voor de gewone Carrrera, EN ik ben blij met mijn witte wijzerplaten die een stuk mooier vindt.
02 jul 2015 12:12
precies. ik was destijds ook heel blij met mijn sportuitlaat, uiteraard enerzijds omdat ik daardoor dat geluid kreeg, maar stiekem ook een beetje omdat ik daardoor niet meer die standaard uitlaattips had....
02 jul 2015 12:58
Zoveel mensen, zoveel smaken...
Maar TS biedt toch heel netjes aan om te ruilen van uitlaattips (mocht het allemaal passen)?
02 jul 2015 13:05
Je zou ook nog de turbo uitlaatstukken kunnen proberen/bekijken. Al zal je dan denk ik wel wat aan de bumper moeten aanpassen...
(rode remklauwen worden vaak geverfd dus inderdaad....uitlaat stukken zijn meestal ook voor mij het kenmerk van een S vs non-S...)
Het geluid is overigens behoorlijk tam. Wellicht een optie om als je hier toch mee aan de slag gaat voor een volledig andere uitlaat te gaan?
02 jul 2015 13:31
Ik weet dat veel mensen de S stukken op een niet S zetten. Is het beter omdat het mooier is of omdat mensen dan denken dat het een S is? Als je er objectief naar kijkt, dan denk ik dat er meer mensen zijn die de Carrera eindstukken beter bij de lijnen vinden passen en dat 4 uitlaten eigenlijk niet op een 6 pitter horen. Of niet natuurlijk en dat mag ook!
Gelukkig ben ik niet alleen op de wereld
:
http://www.6speedonline.com/forums/997/ ... -tips.htmlDezelfde discussie maar dan in het Engels
Heb inderdaad ook naar de turbo eindstukken gekeken, maar die zijn flink anders qua aansluiting. Ik wil niks blijvend aanpassen aan de auto. De motor wordt gereviseerd en tegelijk wordt de Gundo Hack (extra pijp) uitgevoerd. Da's trouwens wel blijvend, maar dat telt niet
Het geluid zal hiermee ongeveer gelijk zijn aan een openstaande PSE.
02 jul 2015 15:49
Ibexx schreef:en tegelijk wordt de Gundo Hack (extra pijp) uitgevoerd. Da's trouwens wel blijvend, maar dat telt niet
Vertel eens over die Gundo Hack? nog nooit van gehoord, kost dat? Hoe blijvend is blijvend?
02 jul 2015 17:18
Als je naar de hoofddemper kijkt zit er een soort dop op. Hierop wordt met het PSE systeem een pijp op aangesloten met klep die naar de tweede uitlaat gaat. Met deze hack wordt er een buis opgelast en die wordt aangesloten op de uitgaande uitlaat.
Hier zie je boven de dop (standaard):
En dit is de aanpassing:
Kost ongeveer 250,- als het goed gedaan wordt. Je zou het natuurlijk weer dicht kunnen lassen, maar er zijn ook genoeg standaard uitlaten te krijgen voor weinig. Dus niet echt blijvend.
02 jul 2015 17:23
Hee super bedankt voor de uitleg!
En nu zijn we natuurlijk benieuwd naar het geluid
02 jul 2015 18:58
Anders ik wel. Ik heb vandaag te horen gekregen dat de revisie wat langer duurt. Dus ik kan hem pas eind juli ophalen. Je kan het op youtube beluisteren, maar er zijn wat verschillende methodes en dus geluid.
02 jul 2015 20:16
Ik heb nog een setje uitlaat sierstukken liggen van een 997.2 Carrera 4.
02 jul 2015 23:44
als je auto grijs is, dan is het wellicht wel gaaf om de eindstukken (mat) zwart te laten powdercoaten met hitte bestendige lak. Dan is het net weer wat anders en ik denk dat zwart mooi staat bij grijs? (ik bedoel dan de niet-S eindstukken)
'tis maar 'n idee
03 jul 2015 12:46
Subdriver schreef:Ik heb nog een setje uitlaat sierstukken liggen van een 997.2 Carrera 4.
Gadver, ik heb ze net via eBay besteld. Toch bedankt!
caelin schreef:als je auto grijs is, dan is het wellicht wel gaaf om de eindstukken (mat) zwart te laten powdercoaten met hitte bestendige lak. Dan is het net weer wat anders en ik denk dat zwart mooi staat bij grijs? (ik bedoel dan de niet-S eindstukken)
'tis maar 'n idee
Dat is ook precies het plan! Ik denk ook dat dat mooi combineert met het grijs. Ik zal een foto plaatsen als het gedaan is. Ik ga het eerst gewoon met hittebestendige verf doen en dan kijk of het goed houdt. Dat is meestal sterk genoeg en je ziet geen verschil. Als het niet sterk genoeg is laat ik het waarschijnlijk keramisch coaten.
03 jul 2015 14:12
In dat geval ben ik erg benieuwd naar het resultaat want zoals alle DFI turbo's krijg ik altijd zwarte roetaanslag op de eindstukken. ziet er op zich ook wel weer leuk uit maar ik overweeg dus om ze zwart te laten maken....alleen afhankelijk van wie ik dan vraag om het te doen krijg ik ja/nee op de vraag of het er dan weer afgaat....
dus. keep updating dan doe ik er m'n voordeel mee
07 jul 2015 10:07
Als je de vier eindpijpen nep vindt, kun je er idd enkele op gaan zetten. Beetje de omgekeerde wereld misschien? waarom overweeg je geen Carnewal GT Exhaust. Heb ik afgelopen weekend laten doen. Klinkt zo
https://www.youtube.com/watch?v=fE2envDXeTU
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.