21 aug 2015 17:43
21 aug 2015 17:53
Pieter_964 schreef:Hi mede PF leden,
Als ik een tijdje in de file of zo heb gereden komt de auto bij het stationairtoerental niet onder de 1400/1600 RPM, dat vind ik persoonlijk erg hoog. Heb recentelijk de ISV schoongemaakt maar het het idee dat het motormanagement het toerental gewoon erg hoog houdt. Lijkt ook of de auto direct na starten heel erg 'rijk' staat. Ik weet dat stationairloop bij een 964 vanwege het electronische motormanagement niet is af te stellen maar vraag me af of het misshcien iets anders is.
Tijdens accelereren hoor ik boven de motor uit (ook bij constante snelheid) de aircopomp draaien. Als de auto stationair draait en je staat er naast is de hoeveelheid geluid normaal, maar tijdens het rijden lijkt het echt oorverdovend...
Laatste vraag (ook even checken) hoe controleer ik of de thermostaat goed werkt. Ik hoor namelijk na een lange rit bij warme motor (olietemperatuur op 9u) de ventilator rechtsvoor helemaal niet draaien...
Graag jullie mening/ advies!
grt. Pieter
21 aug 2015 21:33