Beste pf'ers,
Ik rijd al een aantal jaar met veel plezier in mijn 3.2 uit 1984, maar ook al een tijdje heb ik last van dit probleem en na verschillende bezoeken aan de garage blijft het probleem nog steeds bestaan.
Het begon ooit als inhouden op de snelweg, ging later over naar schokken/stotteren en op het ergst was het zelfs totale uitval.
Als hij stottert blijven alle elektronische apparaten en meters gewoon werken.
Het probleem ging vaak wel (even) weg door de koppeling in te trappen en bij te gassen.
Qua weer/gereden kilometers of andere invloeden van buitenaf is er ook geen pijl op te trekken.
In de tussentijd zijn de TDC sensor, luchtmassameter, DME, benzinefilter en benzinepomp vervangen en is alles (meerdere keren) goed nagelopen.
Vlak voor de zomervakantie viel deze volledig uit bij het wachten op het stoplicht en wilde niet meer starten.
De ANWB kwam er toen achter dat er geen stroom naar de benzinepomp ging, toen is het relais gebypassed en startte hij weer direct.
Wel heeft de ANWB mij toen verteld dat dit ook nog wel eens zou kunnen komen door het alarm.
Bij de garage is dit verder nagekeken en is de relais vervangen.
Hierna ben ik op vakantie gegaan naar Zweden en heeft hij zeer goed gereden tot op de terugweg door Denemarken en Duitsland.
Hier begon hij ook weer te stotteren en viel zelfs uit op de autobahn tussen Hamburg en Bremen.
Daarop zijn we de weg afgegaan en uiteindelijk rustig naar de Porsche dealer in Bremen gereden.
Hier, onder het genot van mooie auto's en een lekkere koffie, erover gepraat en het kon natuurlijk allemaal oorzaken hebben, maar zeker weten wist ie niet.
Wel werd mij aangeraden om niet meer te hard te rijden en zijn we rustig met 120km/h max naar huis gekacheld.
Want, volgens de specialist daar, zou het heel goed kunnen zijn dat de auto niet genoeg benzine krijgt en daardoor dus hapert.
Ik ben natuurlijk constant op internet aan het zoeken naar vergelijkbare problemen, maar kom er niet uit.
Voor mij voelt het alsof hij niet (constant) genoeg benzine krijgt.
De vragen die ik nu heb, herkent iemand mijn probleem?
Zou het kunnen dat het aan mijn alarm ligt? En dan dat deze (per ongeluk) tijdens het rijden mijn benzinepomp uitschakelt?
Of zou ik mijn benzinetank plus benzine leidingen eens goed moeten nalopen en schoonmaken?
Ik neem aan dat dit niet zeer moeilijk is, maar vooral de goede voorzorgsmaatregelen en als het kan een bank vereist.
Zit er ook nog een filter tussen de benzinetank en de benzinepomp?
Alvast bedankt voor de tips!
Laatst bijgewerkt door
GTVisser op 26 aug 2015 16:16, in totaal 1 keer bewerkt.