Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Tuning 996

13 jun 2005 21:17

Hoi Luitjes,

Heeft er iemand ervaring met het tunen van een 996 met standaard 300pk. Ik zou graag advies willen krijgen en eventuele referenties. Ik zat zelf te denken aan een K&N luchtfilter in combinatie met een nieuwe chip of een opnieuw geprogrammeerde chip. Ik weet dat het bij turbo motoren een groot voordeel oplevert. Zo had ik mijn TT bij EMS laten tunen van 225pk naar 265pk met een koppel van 365nm.

Wie het weet mag het zeggen!!

13 jun 2005 21:21

Noel, John4S heeft zijn 4S helemaal tot in de naad laten tunen, en ik geloof dat hij er uiteindelijk 14pk bij gekregen heeft. Wel wat andere response op het gaspedaal geloof ik, maar dat legt hij je ongetwijfeld nog wel uit ;)

Een atmosferisch blok kan je niet zo kietelen als een turbo-blok... En dan al helemaal de Porsche blokken niet ;) ....

13 jun 2005 21:23

paSCal schreef:Noel, John4S heeft zijn 4S helemaal tot in de naad laten tunen, en ik geloof dat hij er uiteindelijk 14pk bij gekregen heeft.

Nog minder zelfs. :salut:

13 jun 2005 21:27

Rica is een uitstekend adres.
Voor Volvo's :lol:
Toch liever door een Porsche-deskundig iemand laten doen.
Cargraphic, Cartronic,Ruf,Manthey Motors,Roock,Techart etc.
En die krijgen er zeker meer dan 14 pk uit, zeker me die sportkat's eronder.

13 jun 2005 21:28

EriC4C schreef:
paSCal schreef:Noel, John4S heeft zijn 4S helemaal tot in de naad laten tunen, en ik geloof dat hij er uiteindelijk 14pk bij gekregen heeft.

Nog minder zelfs. :salut:


20+sportkat's

15 jun 2005 14:42

Je bent dan enkel wat sneller in een sprintje vanuit stilstand.

Het maximumkoppel wordt slechts aan een hoger toerental bereikt, hernemingen zijn dus wat matiger zelfs.

Pas op, dit is hetgeen ik onthouden heb uit een bespreking van de 40th anniverary, met 345 pk motor (ipv 320 pk)

Ik ben dus niet geneigd geld tehangen aan tuning die voor het gebruik dat wij ervan maken nauwelijks belang heeft, misschien integendeel...

15 jun 2005 15:54

De beste (en goedkoopste) tuning is een investering in een "track day" of slip cursus, dus een investering in je eigen vermogens anders dan in die van je auto...of rijdt je al echt helemaal op de limiet van je auto's kunnen....(ik niet in ieder geval)....

Cursus

15 jun 2005 22:32

:D En 1 rijvaardigheidscursus vind mijn vriendin nog weggegooid geld gezien de laatste ervaring :oops: .

Dit is wel de beste manier om goed te leren rijden met het vermogen wat onze auto's produceren. Iedereen kan recht uit heel hard rijden maar owee als er een bochtje komt dan snappen ze er niets meer van.

En ook ik, ga na mijn laatste ervaring een drift cursus volgen om nog een betere rijvaardigheid te verkrijgen met de P. :wink:

Re: Cursus

16 jun 2005 6:14

Gizmo schreef::D En 1 rijvaardigheidscursus vind mijn vriendin nog weggegooid geld gezien de laatste ervaring :oops: .

En ook ik, ga na mijn laatste ervaring een drift cursus volgen om nog een betere rijvaardigheid te verkrijgen met de P. :wink:


Als ik jou was, zou ik een duikcursus eerder overwegen... :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

16 jun 2005 8:20

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

(Dan toch watergekoeld Gizmo......)

.
Plaats een reactie