Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Startprobleem

15 jun 2005 14:25

Geachte lezers,
Ik ben in het rijke bezit van een 911/964/c2 uit 1990 en heb een startprobleem.
Starten was nooit een probleem maar sinds een paar dagen krijg ik hem niet meer aan de praat,de startmotor draait rond en even lijkt de motor aan te slaan en daarna niets meer.
Als ik dan een paar uur wacht hetzelfde verschijnsel, ik ruik wel benzine bij de uitlaat dus heb het vermoeden dat er iets met de ontsteking aan de hand is, wie weet een oplossing voor dit probleem.

met vriendelijke groet,

Paul :cry:

Re: Startprobleem

15 jun 2005 21:35

Heeft ie lang stilgestaan? Dan zouden het plakkende injectoren kunnen zijn. Hoor je de benzinepomp als je het contact aan zet?

15 jun 2005 21:36

De enige :idea: die ik je kan geven: bel even met een Porsche-specialist zoals bijvoorbeeld RennTech. Klik op de oranje letters voor info.

Tips van "leken" zijn handig (of juist niet), maar van een behulpzame Porsche-specialist toch handiger. ;)

16 jun 2005 8:22

EriC4C schreef: RennTech. Klik op de oranje letters voor info.


Bij mij toch echt blauwe lettertjes hoor :wink:



Maar een 964 als de jouwe schreeuwt om een lekkere verwenbeurt, lekker alles is afstellen, nieuwe bougies en de hele reutemeteut.

16 jun 2005 20:54

Hetzelfde probleem had ik laatst met een 3.2
Inderdaad waarschijnlijk de injectoren ---> Een paar tikken erop was bij mij de oplossing. Om te voorkomen dat je dit vaker aan de hand krijgt je injectoren een keer laten reinigen.

16 jun 2005 23:36

EriC4C schreef:De enige :idea: die ik je kan geven: bel even met een Porsche-specialist zoals bijvoorbeeld RennTech. Klik op de oranje letters voor info.

Tips van "leken" zijn handig (of juist niet), maar van een behulpzame Porsche-specialist toch handiger. ;)


Eric heeft natuurlijk een punt. Je kan op een furum altijd een beetje een idee krijgen wat het kan zijn, maar meer niet. Het echte antwoord ligt natuurlijk bij een specialist.

16 jun 2005 23:39

carrera32 schreef:Hetzelfde probleem had ik laatst met een 3.2
Inderdaad waarschijnlijk de injectoren ---> Een paar tikken erop was bij mij de oplossing. Om te voorkomen dat je dit vaker aan de hand krijgt je injectoren een keer laten reinigen.


Ik heb bij Porsche een flesje injectorreiniger gehaald en bij de benzine gegooid (ultrasoon kan altijd nog dacht ik).
En niet bij een halve tank, maar bij 80 liter gegooid (op een half tankje kan altijd nog dacht ik).
En toen waren dus alle problemen met vastzittende injectoren al de wereld uit :D
Nu nog even afwachten of die oplossing voor lange tijd vruchten afwerpt 8)
Ben overigens ook overgestapt op BP Ultimate :idea:

16 jun 2005 23:40

niemand kan vanachter zijn computer bij jouw onder de motorkap kijken
het is altijd gissen en spreken uit ervaring over soort gelijke problemen

succes ermee

17 jun 2005 10:48

Het reinigen van de injectoren ..... Haarlemmerolie voor al uw motor problemen. :roll: :wink:

05 jul 2005 10:23

Heb je al eens aan het DME relais gedacht?

Ik heb ook een 964 (carrera 4, 1989) en met het vervangen van dit relais was het probleem verholpen.

05 jul 2005 11:04

Ik denk dat we hier weer met het typische Porschprobleempje zitten dat we hier al een MEER BESPROKEN hebben :wink:

05 jul 2005 13:14

k heb bij Porsche een flesje injectorreiniger gehaald en bij de benzine gegooid


Zou maar heeeeeeel goed opletten als ik jou was met die flesjes ...

Zitte wel een paar forummers (waaronder ik) die met die spullen heeeel andere ervaringen hebben opgelopen :!:

Zo'n flesje is GEEN vergelijk met ultrasoon reinigen ... blijven lapmiddeltjes die wel es heel nare neveneffecten kunnen hebbe :!:

Zo kan bv. het vuil in je benzinetank ook leuk mee los beginnen te "weken" ... en zo eenhele boel andere dingen naar de haaien helpen ...


Dirk
:wink:

05 jul 2005 19:00

dirkie schreef:
k heb bij Porsche een flesje injectorreiniger gehaald en bij de benzine gegooid

Zo kan bv. het vuil in je benzinetank ook leuk mee los beginnen te "weken" ... en zo eenhele boel andere dingen naar de haaien helpen ...


@Dirk:
Vuil blijft toch hangen in het brandstoffilter (die bij mijn Porsche na het leegrijden van de tank waarin de reiniger zat, is vervangen)?

05 jul 2005 21:37

@Nicolò: no way.

Laat bij zo'n oudje gewoon de tank reinigen.

05 jul 2005 21:55

@Lou:
Waarom zou ik de tank laten reinigen, die injektorreiniger was omdat er injectoren bleven hangen. Dat probleem is nu geheel uit de wereld. De Porsche start nu werkelijk perfect; kan er ook na een echte koude start direct mee wegrijden zonder even te moeten wachten op stabiliseren toerental o.i.d.
Het aansluitend vervangen van het brandstoffilter kwam toevallig zo uit omdat de auto de week erna een onderhoudsbeurt kreeg, waarbij ik achteraf dacht: komt prima uit, mocht er troep uit de tank zijn losgekomen, dan zit dat nu in het oude filter en weg ermee!

Mee eens, of heb je nog zwaarwegende argumenten om toch een keer de tank te (laten) reinigen? En wat komt daar allemaal bij kijken c.q. hoe gaat dat in zijn werk?

05 jul 2005 22:11

Was er mee eens tot op het moment dat na de revisie van de motor de P niet startte. Hebben ze tot laat in de nacht aan gewerkt om er achter te komen dat de injectoren, na reinigen, terug verstopt zaten.
Men heeft toen met een endoscoop in de tank gaan kijken en smurrie dat je daar tegen kwam, je gelooft het niet.
Als je dan injectorenreiniger gebruikt, komt er sowieso wat van die smurrie mee los en niet alles wordt tegengehouden door je benzinefilter. Moet ja maar es kijken hoe klein de openingetjes zijn van je injectoren, kleiner dan een speldenpunt.
Laat gewoon even nakijken of er idd smurrie in je tank zit en if so, laat ze dan reinigen. De tank moet eruit en gaat naar een specialist. Afhankelijk van de toestand van je tank, kan ze gewoon gereinigd worden of ze zagen ze middendoor (NEEN ERIC, NIET BIJ DE 964 :wink: ). Ze kan zelfs opnieuw vertind worden als er te veel roest aanwezig is.

Kostte bij mij 52.37 om te laten reinigen. Verder nog een dichting van 17.06 en wat montagemateriaal.

Uiteraard ook uurloon, maar daar heb ik geen zicht op want toen hebben ze ook andere werken aan de P uitgevoerd. Schat toch wel een klein dagje werk, in- en uitbouwen.

06 jul 2005 9:44

:^: :lol:

06 jul 2005 21:55

Lou schreef:Was er mee eens tot op het moment dat na de revisie van de motor de P niet startte. Hebben ze tot laat in de nacht aan gewerkt om er achter te komen dat de injectoren, na reinigen, terug verstopt zaten.
Men heeft toen met een endoscoop in de tank gaan kijken en smurrie dat je daar tegen kwam, je gelooft het niet.
Als je dan injectorenreiniger gebruikt, komt er sowieso wat van die smurrie mee los en niet alles wordt tegengehouden door je benzinefilter.


@Lou:
Heb het eens nagekeken in oude rekeningen: het Porsche Centrum gooit er standaard bij een beurt een flesje injectorreinioger in; don't worry, be happy. Porsche rijdt nog steeds, geen problemen, enz. Waar ik wel constant problemen mee heb, is mijn BMW van (inmiddels) bijna drie jaar oud. Misschien moet ik daarmee ook eens gaan rijden op een mengsel van benzine en injectorreiniger :wink:
Plaats een reactie