Dames en heren,
Wilde een paar weken geleden mijn 911 3.2 carrera modeljaar 84 starten en merkte al meteen dat er iets niet pluis was. Motor loopt wel, maar niet mooi en bij het uit de garage rijden van de auto merk je al dat je hem niet echt lekker van de plek af krijgt.
Klonk me alsof niet alle cilinders mee deden. Motor een paar minuutje laten pruttelen, en toen aan de onderzijde gevoeld of er cilinder koud bleef. En inderdaad, rechts doet de voorste (nr 4) cilinder het niet.
Bougie vervangen, niets. Hij vonkt wel buiten de cilinder.
Heb hier ergens gelezen dat de injectors na zoveel jaar problemen zouden kunnen geven. Onder het mom van " kan geen kwaad" die verwijderd en ultrasoon laten reinigen. Weer teruggebouwd en ........nog hetzelfde.
Verdelerkap los gehad, contacten schoongemaakt, rotor ook weer blank, maar ook dat helpt niets. Heb de weerstand in de bougiekabel gemeten, is hetzelfde als bij andere cilinders.
Ook de motor in het donker laten lopen, zie (!) nergens doorslag of zo.
Dus nu sta ik op het punt om nieuwe verdelerkap en bougiekabels te gaan bestellen, maar wilde dit toch even bij jullie voorleggen, misschien dat iemand hier dit herkent en zegt "kijk daar eerst even naar" . Aangezien het nog steeds die ene cilinder is, kan ik me niet voorstellen dat het nog ergens anders in kan zitten. Of er moet iets aan de hand zijn met een klep?? Maar de motor klinkt verder prima. Er lijkt wel een soort geknetter te komen van de stroomverdeler, maar ik weet niet of dat er voorheen wel of niet was....
Ik hoop dat iemand even zijn lichtje
er op wil laten schijnen!!
Gr Marc