Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

programmeerbare injectie 2.7

03 jan 2016 16:19

Hi allen,

Ik ga mijn '77 2.7 motor overzetten op programeerbare injectie, en vroeg me af of er hier ervaringsdeskundigen zijn met deze motor.

Het meeste werk is relatief triviaal. Een aantal zaken heb ik echter nog niet opgelost.

a) fuel rails. Weet iemand of er bestaande fuel rails zijn die te hergebruiken zijn? Ik heb een extra set van die aluminium spruitstukdelen die ik kan modificeren voor de injoren, dat lukt wel. Het zou alleen wel fijn zijn als er een bestaande herbruikbare brandstofrail berschikbaar is. Iemand suggesties? Ik zou het n.l. leuk vinden om zoveel mogelijk van het originele spruitstuk te hergebruiken.

b) timing wiel. De motor heeft origineel natuurlijk geen trigger wiel voor de ontsteking. Als mensen hier een elegante oplossing hebben gevonden houd ik me aanbevolen. Dat moet dan denk ik of op het vliegwiel of bij de poelie voor de dynamo erbij. Als mensen ervaring hebben met de ene of de andere oplossing hoor ik dat graag!

Re: programmeerbare injectie 2.7

03 jan 2016 18:11

Zoiets als dit? (Megasquirt)

of DTA, KMS ?

05 jan 2016 1:35

Hi het filmpje werkt bij mij niet

Ik ga voor VEMS. Werkt goed en heb ik al wat ervaring mee.

05 jan 2016 16:49

De vraag die bij mij opkomt is: Waarom?

05 jan 2016 18:36

omdat het kan! :mrgreen:

05 jan 2016 18:53

Nem aan dat er ook wel snellere nokken in gaan etc.
Dan is programmeerbare injectie wel fijn :thumleft:

05 jan 2016 20:43

Voor trigger wheels & sensor brackets:

http://www.clewett.com

06 jan 2016 0:01

Ja, op een standaard motor heeft zoiets nauwelijks nut.
Het wordt natuurlijk pas echt interessant bij toepassing van een slurbo.

06 jan 2016 6:11

je zou even naar een 3.2 kunnen kijken
die triggert vanaf het vliegwiel, maar ik weet niet precies met hoeveel tanden dat werkt en of dat dus compatible is met je EFI (meestal 36 -1 of 60 -2)
misschien kan je ook de fuelrail van een 3.2 gebruiken, afhankelijk of dat past met de injectoren die je gaat gebruiken

hier hebben ze een hoop DIY spul tegen redelijke prijzen:
http://trigger-wheels.com/store/
inclusief injector-houders die je op je standaard inlaatspruitstuk kan lassen en alu fuelrail profielen
Plaats een reactie