19 jan 2016 15:06
19 jan 2016 15:11
19 jan 2016 15:45
19 jan 2016 15:55
19 jan 2016 16:30
19 jan 2016 16:40
mgm schreef:Huidige optie was een onderblok kopen bij de dealer van 5200 euro ex. BTW, en die was zonder koppen. Dan moesten de koppen nog los geserviced worden.
19 jan 2016 16:47
RichardP schreef:Ik heb bedragen gehoord van 6000 euro voor het nieuwe blok (inclusief montage?).
19 jan 2016 16:51
19 jan 2016 16:52
mgm schreef: - ovalen cylinders (!)
- schraapspoortjes op de cylinder wanden
19 jan 2016 16:56
RichardP schreef:Las het hier:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=43815&hilit=6000+euro
Nog niet zo heel lang geleden.
23 jan 2016 22:29
23 jan 2016 23:18
23 jan 2016 23:45
24 jan 2016 0:26
24 jan 2016 6:00
24 jan 2016 8:17
24 jan 2016 10:05
24 jan 2016 13:16
porsche964 schreef:In oktober bij Robbert visser op de techniek dag lieten ze een luchtgekoeld blok en water koeler zien (nee wil niet de discussie) en wat je ziet is dat Porsche (net als veel merken, denk aan VW) door strengere emissie eisen, zwaardere auto's en toch betere prestaties (waar in de concurrentie bij consumenten om gestreden dient te worden) steeds meer de grenzen van de toleranties opzoekt van het materiaal. Robbert liet een drijfstang zien uit een lufti en water koeler, dat ding was half zo dik bij de water koeler, terwijl prestaties 1,5 zo groot zijn (SC met 180pk tov een 3.4 met 300pk). Kortom vroeger zat er veel meer 'marge' in het materiaal. Vroeger zeker niet alles beter, maar op onderdelen wel ruimer gedimensioneerd dan momenteel.
24 jan 2016 14:49
02 feb 2016 17:50
02 feb 2016 18:27
02 feb 2016 18:30
porsche964 schreef:In oktober bij Robbert visser op de techniek dag lieten ze een luchtgekoeld blok en water koeler zien (nee wil niet de discussie) en wat je ziet is dat Porsche (net als veel merken, denk aan VW) door strengere emissie eisen, zwaardere auto's en toch betere prestaties (waar in de concurrentie bij consumenten om gestreden dient te worden) steeds meer de grenzen van de toleranties opzoekt van het materiaal. Robbert liet een drijfstang zien uit een lufti en water koeler, dat ding was half zo dik bij de water koeler, terwijl prestaties 1,5 zo groot zijn (SC met 180pk tov een 3.4 met 300pk). Kortom vroeger zat er veel meer 'marge' in het materiaal. Vroeger zeker niet alles beter, maar op onderdelen wel ruimer gedimensioneerd dan momenteel.
02 feb 2016 22:24
04 feb 2016 23:17
24 feb 2016 23:50