Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
27 jan 2016 19:25
Beste forumleden,
Eerder ben ik in het bezit geweest van een Porsche 911 997 Carrera 4S 2006.
Deze ingeruild op een Aston Martin Vantage V8 Roadster.
Nu toch weer op zoek naar een daily driver in de vorm van een 911 Turbo of 997 4S pdk!
Nu ben ik zelf niet volledig op de hoogte van de voor- en tegens van een turbo blok.
Daarom graag jullie input over wat de sterke en zwakke punten zijn van een 997 turbo motor.
Zijn deze net als de carrera S/4S blokken gevoelig voor cilinderwand scheurtjes of totaal niet?
Las dat een turbo een Hans Mezger blok heeft en deze niet kapot te krijgen zijn, wat is hier wel of niet waar van?
Wat betreft aankoop van een 997 Turbo, nog enkele tips? Welk jaar wel, welk jaar absoluut niet?
Wellicht tips om op te letten tijdens bezichtiging?
Ik dank jullie bijzonder hartelijk!
Robin
28 jan 2016 22:08
Allereerst welkom! Als daily driver lijkt mij de PDK meer geschikt, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. En veel succes met de zoektocht!!
28 jan 2016 22:12
997 turbo mk1 heeft inderdaad het mezger blok, vanaf 997 turbo mk2 en volgens mij ook de 997 Carreras vanaf PDK de nieuwe DFI motor. Die laatste moet z'n betrouwbaarheid nog bewijzen maar qua horrorverhalen valt het wel mee meen ik. Af en toe een 997 turbo S met een opgeblazen blok. Maar als daily, tenzij je de meeste kilometers bij de oosterburen aflegt, niet erg vindt om nog vaker bij de pomp te staan en ook turbo geld te betalen voor onderhoud zou ik lekker voor een Carrera 4s PDK gaan.
29 jan 2016 1:31
Misschien draadjes samenvoegen?
viewtopic.php?f=1&t=46475
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.