Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
12 feb 2016 23:38
Ik ben al enkele jaren een P rijder, en nieuw hier op dit naar schijnt geweldige forum, en meteen heb een een probleem te posten waarbij ik ten einde raad ben.
Enige tijd geleden kon ik plots de wagen niet meer starten, het is te zeggen, de motor slaat niet aan.
Er is een vonk aanwezig, maar geen injector puls en bougies zijn droog.
Motronic is gereviseerd
Dme vervangen, extra exemplaar maakt ook niet uit...
2sensors vervangen vh vliegwiel
Sensor 3e cyl. vervangen
Massakabel bundel aan motor losgemaakt, wat over en weer bewogen en weer vastgemaakt.
Alle zekeringen vooraan nagekeken, rondgedraaid, vijsjes wat aangedraaid.
Massa accu nagekeken.
Maw nu weet ik het niet meer.
Alle tips en hulp zijn welkom, en ik deel zelf ook graag indien nodig alle info van wat ik hoe gedaan heb.
Ik kijk al uit naar de gouden tip.
(Één ding kan ik nog denken, maar denk daar liever nog niet aan, nml topje op zijkant vliegwiel die bdp meet, als deze eruit is mag de motor en bak gedemonteerd worden...)
13 feb 2016 8:07
Hoi Noah
Van autotechniek heb ik niet zoveel verstand, maar heb hier op het forum wel iets gevonden.
viewtopic.php?f=3&t=44235Wie weet helpt het je verder. Succes en dat je maar snel de straat weer opkunt.
13 feb 2016 8:50
Brandstofpomp of opvoerpomp?
Ruik je wel benzine?
13 feb 2016 12:10
Benzine komt tot de injectoren, als ik de moer op de rail losmaak, komt er benzine uit...
maar de injectoren zelf worden niet aangestuurd.
Van geen enkele...
17 feb 2016 20:39
heb je wel een vonk? slaat hij aan op startpilot/ remmenreiniger ?
zoek een draaiende 3.2 en wissel de ecu / ecu relais en lmm even...
17 feb 2016 21:14
Heb je de benzinedruk al gemeten?
Hoe heb je vastgesteld dat de injectoren geen puls krijgen?
18 feb 2016 2:20
Staan de 2 sensoren op het vliegwiel goed afgesteld. Ze moeten op 0.1mm staan, anders doet hij niets
18 feb 2016 18:51
dacht dat deze op 0.08 moeten staan.
(Één ding kan ik nog denken, maar denk daar liever nog niet aan, nml topje op zijkant vliegwiel die bdp meet, als deze eruit is mag de motor en bak gedemonteerd worden...)
en hier heb je misschien wat an om te testen of de sensors werken.
https://youtu.be/zeFOOcLSk60
18 feb 2016 19:20
Je hebt gelijk timo 0.8mm + of - 0.3 mm
20 feb 2016 22:07
Bedankt voor de reacties, de sensors stonden sowieso goed, heb vandaag de bracket met twee sensors gedemonteerd om te kijken naar het referentiepunt op het vliegwiel. De fiche naar de injector krijgt geen pulse, en dit weet ik door het te meten... Ook droge bougie en geen benzinegeur.
Deze hangt gelukkig nog op zijn plaats, dus moet ik verder zoeken... Heb intussen een foutje gehad, een vd 2 gelijke fiches (waar drie onder elkaar links naast motor zitten) die verbonden zijn aan de galgevers, is vervormd binnen in de stekker, en niet te redden. Heeft iemand een oude kabelboom waar deze kan van gerecupereerd worden? Naar schijnt zijn deze niet meer nieuw verkrijgbaar.
21 feb 2016 22:54
Benzinedruk 2.5bar bij starten
Topje tegen vliegwiel een opgekuist want hoopte ergens dat het aan een slecht contact lag door vervuiling... Maar geen oplossing.
Weet het niet meer.
21 feb 2016 23:59
Draadbreuk, en hierdoor geen 'input' voor de injectie computer en dus geen uitgangpulse voor de injectoren?
http://youtu.be/zeFOOcLSk60
22 feb 2016 0:13
Noah schreef:Ik ben al enkele jaren een P rijder, en nieuw hier op dit naar schijnt geweldige forum, en meteen heb een een probleem te posten waarbij ik ten einde raad ben.
Enige tijd geleden kon ik plots de wagen niet meer starten, het is te zeggen, de motor slaat niet aan.
Er is een vonk aanwezig, maar geen injector puls en bougies zijn droog.
Motronic is gereviseerd
Dme vervangen, extra exemplaar maakt ook niet uit...
2sensors vervangen vh vliegwiel
Sensor 3e cyl. vervangen
Massakabel bundel aan motor losgemaakt, wat over en weer bewogen en weer vastgemaakt.
Alle zekeringen vooraan nagekeken, rondgedraaid, vijsjes wat aangedraaid.
Massa accu nagekeken.
Maw nu weet ik het niet meer.
Alle tips en hulp zijn welkom, en ik deel zelf ook graag indien nodig alle info van wat ik hoe gedaan heb.
Ik kijk al uit naar de gouden tip.
(Één ding kan ik nog denken, maar denk daar liever nog niet aan, nml topje op zijkant vliegwiel die bdp meet, als deze eruit is mag de motor en bak gedemonteerd worden...)
Van onze Zuiderburen met een 911 3.2.
ja ,tis zover , het probleem is opgelost , het was dus idd een bdp sensor die als hij warm had niets meer doorgaf van signaal,oef wat een opluchting zeg !!
wel miserie gehad om eraan te kunnen ;linker wiel en schokdemper verwijderd, dan de houder met de twee sensors gedemonteerd.De sensoren zelf zaten muurvast en de boutjes waarmee ze vast hingen braken af ;dus sensoren uitgeklopt ,bouten uitgeboord en dan mer een boormachine met schuurpapier de busjes uitgewreven .Dan de sensoren terug gemonteerd en op 0,8mm van het vliegwiel gezet ,en dan vlug getest ;.
bedankt aan iedereen die me willen helpen heeft , ik hoop dat jullie er ook iets aan hebben
grtz
22 feb 2016 0:15
Bedankt voor de reactie maar daaraan zou het niet liggen...heb deze video van in het begin vh probleem reeds bekeken en verschillende keren getest.
22 feb 2016 0:19
Wat ik niet begrijp, hoe hij zijn sensors op 0.8 kunnen zetten heeft ( met dikte plaatjes?) want je kunt onmogelijk tussen sensor en vliegwiel terwijl hij in de auto zit dus met alles er rond gebouwd... Of heb ik een speciale
22 feb 2016 2:08
Dat gaat wel, heb ik ook al gedaan. Maar gemakkelijk is anders.
22 feb 2016 8:39
Danny schreef:Dat gaat wel, heb ik ook al gedaan. Maar gemakkelijk is anders.
Kun je even specifieren hoe je het hebt gedaan?
Ofwel zie ik iets over het hoofd, maar ik kan er nergens tussen.
22 feb 2016 17:19
Misschien nog een paar domme vragen:
Gooit een alarmsysteem misschien roet in het eten?
Zit de stekker achter de motor bij linker schokdemper nog goed/goed contact?
Heb je de luchtmassameter gecontroleerd?
Ivm de kapotte stekker: ik denk dat je onderdeel N462812 moet hebben. En anders in een Bosch servicecenter vragen. Die stekkers worden nog altijd gebruikt.
Succes
22 feb 2016 20:43
Noah schreef:Kun je even specifieren hoe je het hebt gedaan?
Ofwel zie ik iets over het hoofd, maar ik kan er nergens tussen.
de auto op de brug met een steun onder de motor. dan de 2 achterste ophang bouten losdraaien. Vervolgens de brug iets omhoog laten gaan, daardoor kantelt het blok naar achteren en kan je erbij.
22 feb 2016 21:09
Beekske schreef:Misschien nog een paar domme vragen:
Gooit een alarmsysteem misschien roet in het eten?
Zit de stekker achter de motor bij linker schokdemper nog goed/goed contact?
Heb je de luchtmassameter gecontroleerd?
Ivm de kapotte stekker: ik denk dat je onderdeel N462812 moet hebben. En anders in een Bosch servicecenter vragen. Die stekkers worden nog altijd gebruikt.
Succes
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de reacties en tips!
@ Beekske: Domme vragen bestaan niet
ivm de stekker, ok, daar vraag ik naar hier in de buurt bij een Bosch center.
Wat het alarm betreft, deze was eerder al verwijderd en nadien reed de wagen gewoon goed.
Stekker reeds nagekeken en preventief contactspray ingespoten.
Luchtmassameter is toch niet nodig om enkel te starten? Of is dit een dom antwoord?
WANT...
Er is licht in de duisternis!
Deze avond alles nog even overlopen, de luchtfilter met lmm gedemonteerd, alle kabels en darmpjes gevolgd om te zien of alles mooi op zijn plaats zit, toen toch maar even geprobeerd om te starten en hij reageerde!!
Bleef niet draaien en wou nadien ook niet meer reageren dus opnieuw aan de kabelbundel "gelutst" nogmaals gestart en toen broemde hij opnieuw!
...
24 feb 2016 10:48
Gisteren wou ik nog even proberen, en "plots" was de benzinepomp vast.
Merkte dit doordat hij niet meer zoemde bij contact aan.
Had gelukkig nog een nieuwe liggen die ik ooit miskocht had 4bar ipv 6bar die ik toen moest hebben voor een andere duits.
Opnieuw deed hij raar toen ik startte, nadien de bougies eruit gehaald en deze waren doorweekt vd benzine!!
Intussen de bougiekabels doorgemeten en komen op +/- 3.3 kohm
Bij 1 naar bougie + bobijn naar delco kwam er niks op maar was gehaast dus zal deze nogmaals proberen.
Wel is er een vonk aan de bougies.
Ik denk dat ik preventief een nieuwe set bestel, alsook delcokap en rotor.
De auto spookt volgens mij...
Zal waarschijnlijk iets absurd zijn, maar intussen wel al een €1000 kwijt
Laatst bijgewerkt door
Noah op 25 feb 2016 0:35, in totaal 1 keer bewerkt.
24 feb 2016 13:18
Noah schreef:De auto spookt volgens mij...
Zal waarschijnlijk iets absurd zijn, maar intussen wel al een €1000 kwijt
heb je de rekening nog niet gezien van de b.kabels
25 feb 2016 0:35
Maakt niet uit... Hij moet asap in orde zijn.
Deze morgen kabels, delcokap en rotor besteld origineel.
09 maart 2016 8:56
Alle eerdere pistes eens opnieuw bekeken, bougiekabels, rotor en delco kap vernieuwd, alle bougies die eigenlijk recent zijn, toch maar afgekuist met zachte staalborstel, kabelboom motor eens bekeken en doorgemeten, fiche links in motorruim losgemaakt met contactspray ingespoten, alsook fiche achterin links vh motorruim.
Benzinepomp vernieuwd aangezien deze plots vast kwam na startpoging vorige week....
Brug naar beneden, benzine erin, accu aangekoppeld
Start en vroom! Eindelijk!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.