Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Olie bijvullen

25 jun 2005 10:34

Als forumlid weet ik uiteraard hoe je het oliepeil moet controleren. Is iemand bekend of je dan ook bij draaiende (warme) motor olie bij mag vullen? Bij een waterkoker mag je geen koelwater bijvullen als de motor op bedrijfstemperatuur is omdat dan de kans op scheuren ontstaat vanwege de te snelle afkoeling. Hoe zit dit met olie?

25 jun 2005 11:28

Sterker nog. Bij een 911 MOET het bij een draaiende motor.

Greetz,

Erick
.

25 jun 2005 11:41

Erick schreef:Sterker nog. Bij een 911 MOET het bij een draaiende motor.

Oeps.... laatst toch gewoon een halve liter bijgevuld terwijl de motor uit was en al een half uur aan het afkoelen was... :oops: :? :shock:

25 jun 2005 13:02

Greetz,

Erick
.

Oei dat wist ik ook niet. Wat is de reden dat het met draaiende motor moet? Tot nu toe altijd met stilstaande motor bijgevuld.

25 jun 2005 13:31

Bij een waterkoker mag je geen koelwater bijvullen als de motor op bedrijfstemperatuur is omdat dan de kans op scheuren ontstaat vanwege de te snelle afkoeling.

Ik kan nog wel ff een andere reden verzinnen waarom je dit beter NIET zou doen .... draai het doppie er maar es af bij lekker warme motor ... alstie draaid ... :mrgreen: (euuuu NIE doen hé :!: )

Sterker nog. Bij een 911 MOET het bij een draaiende motor.

nounounounou ... dat halve litertje ... das niet zo erg hoor als t ie uit staat ... als je een oliewissel uitvoerd volgens de Porsche-instructies moet je idd de laatste liters bijvullen met draaiende motor ... en dan nog wel als ze op temperatuur is. (de motor hé :wink: ... je hoeft de olie niet voor te verwarmen :lol: )

Dirk
:wink:
Laatst bijgewerkt door dirkie op 25 jun 2005 13:39, in totaal 3 keer bewerkt.

25 jun 2005 13:32

Greetz,

Erick
.

Als dat zo is, dan kan het zeker ook geen kwaad :D

25 jun 2005 13:33

dirkie schreef:

Ik kan nog wel ff een andere reden verzinnen waarom je dit beter NIET zou doen .... draai het doppie er maar es af bij lekker warme motor ... alstie draaid ... :mrgreen: (euuuu NIE doen hé :!: )

Daarom altijd een doek eromheen en draaien tot de eerste aanslag!

25 jun 2005 13:34

En de motor uit natuurlijk.

25 jun 2005 13:37

WdePundert schreef:En de motor uit natuurlijk.

Liefst wel jah ... de waterpomp gaat anders lekker doordraaien en een mooi kokend fonteintje veroorzaken ... wil je ech nie hebbe ... :wink:

26 jun 2005 6:51

Heb ooit eens een man in de zomer in Zwitserland zijn kokende radiator (te weinig water) zien bijvullen met water uit een bergbeekje (erg koud) - pang - hele radiator overdwars gespleten... :shock: :?

Ook niet handig... :wink:
Plaats een reactie