Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

olielekkage krukas keerring laten maken of .....

25 jun 2005 18:27

Ik ben al een poosje met Pon aan het corresponderen over de olieklekkage van mijn Boxster 2.7 uit het jaar 2000 met 40.000 km en de eindkonklusie is dat ik toch wel heel erg zelf voor de kosten ga opdraaien. Dit gaat ca 650 euro kosten en dat ik daar niet blij mee ben laat zich raden. :cry:
Nu heb ik op diverse plaatsen gelezen dat de reparatie (vervangen van de keerring) een heel precies werkje is dat regelmatig verkeerd gaat en dan nogmaals moet gebeuren of zelfs nog vaker en dat eigenlijk wordt geadviseerd om zo lang mogelijk door te rijden met de lekkage (het zijn tenslotte ook geen liters olie :? )
Wat zal ik doen? Ik wil het uiteraard het liefst de auto helemaal 100 % hebben maar aan de andere kant zit de lekkage me niet echt in de weg en kost het een smak geld met het risiko van herhaling.
Overigens wil ik de reparatie bij Erwin laten doen en ik heb er wel vertrouwen in dat dit in 1 keer goed gaat. :res:

Dus: Wat is wijsheid?

25 jun 2005 18:53

doen.

Eeen lekkende krukaskeerring resulteerd ook vaak na te lang doorrijden in een koppeling (vet) die dan vervangen moet worden.

Pon zal ook meestal deze twee tegelijk vervangen.

25 jun 2005 21:16

Hi Tumtum,

Druppels op de grond? Zoja, dan zou ik toch maar gelijk doorbijten (lees vervangen die keerring). Geen druppels maar alleen wat 'zweten'? Dan zou ik voorlopig lekker doorrijden. Wel in de gaten blijven houden natuurlijk... Mijn Boxster heeft in feb. 2001 een nieuwe keerring gekregen in PZ Kassel, is 4 jaar en 30dkm later nog kurkdroog.

Groeten,
Max

Re: olielekkage krukas keerring laten maken of .....

25 jun 2005 22:21

tumtum schreef:Ik ben al een poosje met Pon aan het corresponderen over de olieklekkage van mijn Boxster 2.7 uit het jaar 2000 met 40.000 km en de eindkonklusie is dat ik toch wel heel erg zelf voor de kosten ga opdraaien. Dit gaat ca 650 euro kosten en dat ik daar niet blij mee ben laat zich raden. :cry:
Nu heb ik op diverse plaatsen gelezen dat de reparatie (vervangen van de keerring) een heel precies werkje is dat regelmatig verkeerd gaat en dan nogmaals moet gebeuren of zelfs nog vaker en dat eigenlijk wordt geadviseerd om zo lang mogelijk door te rijden met de lekkage (het zijn tenslotte ook geen liters olie :? )
Wat zal ik doen? Ik wil het uiteraard het liefst de auto helemaal 100 % hebben maar aan de andere kant zit de lekkage me niet echt in de weg en kost het een smak geld met het risiko van herhaling.
Overigens wil ik de reparatie bij Erwin laten doen en ik heb er wel vertrouwen in dat dit in 1 keer goed gaat. :res:

Dus: Wat is wijsheid?


Da's fijn, een olielek na 40.000 kilometer en vijf jaar. 650 Pleuro's doneren, dat is dan effentjes 1432,41 guldentjes Spendieren :roll: Vriendelijk bedankt, hmmmmm.

Ik denk dat je dan toch iets meer van je dealer mag verwachten, coulance of zo??

25 jun 2005 23:19

tumtum,

Zou het altijd laten repareren, kan zelf slecht tegen lekkage.
Heeft een Boxster daar ook zo snel last van?

26 jun 2005 4:03

650 euro is een lachertje :lol: .

Re: olielekkage krukas keerring laten maken of .....

26 jun 2005 7:42

infinity schreef:
tumtum schreef:Ik ben al een poosje met Pon aan het corresponderen over de olieklekkage van mijn Boxster 2.7 uit het jaar 2000 met 40.000 km en de eindkonklusie is dat ik toch wel heel erg zelf voor de kosten ga opdraaien. Dit gaat ca 650 euro kosten en dat ik daar niet blij mee ben laat zich raden. :cry:


Da's fijn, een olielek na 40.000 kilometer en vijf jaar. 650 Pleuro's doneren, dat is dan effentjes 1432,41 guldentjes Spendieren :roll: Vriendelijk bedankt, hmmmmm.

Ik denk dat je dan toch iets meer van je dealer mag verwachten, coulance of zo??


Coulance na 40.000 km en 5 jaar? :shock: :? :roll:

Lijkt me een erg lange periode en kilometrage om om coulance te vragen. Als je weet wat er in 40K km's met zo'n blok kan gebeuren...
En idd, 650 euro is een hoop geld, maar voor een reparatie aan een Porsche vind ik het erg meevallen.

26 jun 2005 9:00

boxi schreef:Druppels op de grond? Zoja, dan zou ik toch maar gelijk doorbijten (lees vervangen die keerring). Geen druppels maar alleen wat 'zweten'? Dan zou ik voorlopig lekker doorrijden. Wel in de gaten blijven houden natuurlijk... Mijn Boxster heeft in feb. 2001 een nieuwe keerring gekregen in PZ Kassel, is 4 jaar en 30dkm later nog kurkdroog.


als dit mijn wagen was en ze maken het voor 650 euro liet ik het meteen doen, lijkt me een eenmalig koopje....

Re: olielekkage krukas keerring laten maken of .....

26 jun 2005 9:25

horn schreef:
Coulance na 40.000 km en 5 jaar? :shock: :? :roll:

Lijkt me een erg lange periode en kilometrage om om coulance te vragen. Als je weet wat er in 40K km's met zo'n blok kan gebeuren...
En idd, 650 euro is een hoop geld, maar voor een reparatie aan een Porsche vind ik het erg meevallen.



Laat ze het netjes opknappen voor € 650,- !!!! Voor die prijs is het de moeite waard.

By the way: toevallig géén "Gebrauchtwagen Garantie" meer?

26 jun 2005 11:22

doen

bij het geen wat ze moeten doen is 650 eurotjes niks

26 jun 2005 17:58

doen , en mocht het euvel zich herhalen dan heb je wel p-garantie op de reparatie.
Dus een OPC is belangrijk

26 jun 2005 18:07

ik hou ook niet van olielekken
dus herstellen maar.
,mijn 996 had het ook voor , en deftig hersteld geweest
bravo rs motors (onder garantie-

27 jun 2005 9:59

Voor dat geld zeker laten repareren, als je ziet wat ze ervoor moeten doen. Motor moet helemaal uit elkaar, brrr ik krijg er nog kippevel van als ik er aan terugdenk.

27 jun 2005 11:08

Sandra en Eric schreef,

Motor moet helemaal uit elkaar

Nee toch????

27 jun 2005 11:44

Sandra & Eric schreef:Voor dat geld zeker laten repareren, als je ziet wat ze ervoor moeten doen. Motor moet helemaal uit elkaar, brrr ik krijg er nog kippevel van als ik er aan terugdenk.

bij de 996 en boxster denk ik dat alleen de boite eruit moet,
max 6-8 uren werk aan liet ik mij wijsmaken.
Voor uw 964 weet ik het niet .

27 jun 2005 13:55

als een reparatie van 650 nou al te duur wordt... :roll:

27 jun 2005 17:33

Hallo,
Ik ben nieuw hier en ben belg.
Mijn boxster laat ook een druppel vallen.
Hij heeft 62000 km.
Model 2001.
Juist gebeld met Rs motors(dealer van west vl.)
Enkel de versnellingsbak moet eruit om de ring te vervangen.
Dit is zo tot en met model 2002.
Vanaf 2003 moet de motor er ook eruit.

27 jun 2005 18:02

Het blijkt zeker een precisiewerkje te zijn. Daarenboven is bij de 996 de keerring gemodificeerd ondertussen.
In elk geval staat mijne nu al bijna 20.000km droog (gemodificeerde keerring bij PCZ Eindhoven geplaatst) in tegenstelling tot de keerring die bij Hoogenboom geplaatst werd (na 10.000km ongeveer alweer lekkage).

27 jun 2005 21:53

Sjonnie schreef:Het blijkt zeker een precisiewerkje te zijn. Daarenboven is bij de 996 de keerring gemodificeerd ondertussen.
In elk geval staat mijne nu al bijna 20.000km droog (gemodificeerde keerring bij PCZ Eindhoven geplaatst) in tegenstelling tot de keerring die bij Hoogenboom geplaatst werd (na 10.000km ongeveer alweer lekkage).


Top zaak he? :wink:

27 jun 2005 22:33

Hallo,

Ik heb de keerring van mijn 996C4 ook bij PCZ in Eindhoven laten vervangen. ± 6000 km mee gereden en nog steeds droog. Ben overigens een rustige rijder, zal ook wel verschil uitmaken. De reparatie is weliswaar duur, maar je hebt wel 2 jaar garantie op de reparatie en dat is toch wel een erg prettig gevoel. Op al die Porsche forums lees je namelijk dat de 996 wel erg vaak last heeft van een lekke keerring. Bij PCZ werd me verteld dat ze al talloze keerringen vervangen hadden en dat voor iedere reparatie alles opgemeten wordt (de krukas schijnt nog weleens iets te verschuiven). Als je P. dus een nieuwe keerring ingebouwd krijgt, weet je zeker dat je krukas nog goed zit. Dik tevreden over PCZ.

Groeten,

jo996

28 jun 2005 7:21

Okay, iedereen bedankt voor alle tips , meningen en raad.
Ik heb een afspraak gemaakt en over 3 weken zal hij weer helemaal droog de garage in kunnen :D

28 jun 2005 13:01

Tja, ik heb weinig verstand van auto´s, maar bij de 964 moest de motor uit elkaar!
zal wel anders zijn gezien het bedrag!!

succes

28 jun 2005 13:04

Sandra & Eric schreef:Tja, ik heb weinig verstand van auto´s, maar bij de 964 moest de motor uit elkaar!
zal wel anders zijn gezien het bedrag!!

succes


Zal wel niet dezelfde keerring geweest zijn...

28 jun 2005 13:20

ach whatever.........

29 jun 2005 0:20

Bij mijn 996 werd ie aan 60.000km vervangen, na 1 week opnieuw en dan geen olie meer gezien tot ik hem aan 97.000km verkocht
Plaats een reactie