26 jun 2005 0:15
26 jun 2005 1:07
26 jun 2005 11:33
26 jun 2005 11:50
26 jun 2005 11:51
26 jun 2005 12:05
26 jun 2005 12:12
Haha Anne, tegelijk achter het toetsenbord?
26 jun 2005 22:30
Anne 2.7 schreef:Stappenmotor???
Charles, kijk eerst hier even naar. Vanaf het pedaal loopt een stangelstelseltje onder de auto door om jouw voetbeweging kenbaar te maken aan de motor. Op je versnellingsbak zit een soort heveltje waar het stangenstelseltje omhoog gaat richting gasklep. Het asje waarop dat heveltje zit wordt na verloop van tijd droog zodat het stangenstel niet soepel meer loopt. Intrappen gaat prima, maar via een veer weer gas terugnemen gaat steeds slechter. Hoe warmer de motor (en de bak), hoe slechter het gaat.
Probeer eerst eens de gasklep met de hand terug te drukken wanneer het probleem zich voor doet. Kun je hem met de hand weer op normaal stationair toerental terugbrengen? Dan onder de auto het heveltje aan de bak smeren (op een brug eenvoudiger natuurlijk). Je kunt ook rigoureuzer te werk gaan en het hele heveltje demonteren, asje schoon maken, lekker invetten en monteren.
Succes.
(btw, SC '81 met 2.7 )
Geplaatst: 26 Jun 2005 11:50 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Charles, welkom op dit Forum.
Voorlopig is het enigste probleem dat jij nu hebt, is dat de auto "gemaakt" is door een monteur die niet exact weet hoe dit injectiesysteem werkt. Misschien heb jij nu dit probleem gekregen doordat de monteur bijvoorbeeld aan verkeerde dingen hebben gedraaid, waardoor dit nieuwe probleem ontstaan is.
Nu wordt het lastiger om jou op deze manier een goed advies te geven.
Eigenlijk is het enige goede advies: laat een Porsche monteur die verstand heeft van de oudere modellen er eens naar kijken.
Nu, wat anders: wat voor een auto heb jij eigenlijk. De Cabrio kwam pas eind '82 op de markt en in 1981 had de SC een 3.0 motor.
Erwin.
26 jun 2005 22:31
26 jun 2005 23:11
Charles schreef:Ik hoop Erwin dat je mij toestaat dat ik jou volgende week even bel om een afspraak met je te maken want ,naar ik begrijp, ben jij de Porschewonderdokter en ik laat graag reparaties en toekomstig onderhoud over aan een deskundige.
27 jun 2005 0:17
27 jun 2005 6:56
Charles schreef:Ik hoop Erwin dat je mij toestaat dat ik jou volgende week even bel om een afspraak met je te maken want ,naar ik begrijp, ben jij de Porschewonderdokter en ik laat graag reparaties en toekomstig onderhoud over aan een deskundige.
27 jun 2005 12:23
Anne 2.7
Geplaatst: 27 Jun 2005 0:17 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Het lijkt dus een vroege SC cabrio met 2.7 liter motor (fiveblade, groene kap) omgebouwd naar 964 WTL. Volgens mij een unieke combinatie. Mooie kleur overigens voor een cabrio.
27 jun 2005 20:25
Charles schreef:Bedankt Horn voor de hulp met de foto's.
Charles schreef:De kleur vind ik zelf ook heel mooi. Hij is ook erg mooi gespoten. Dit is trouwens gedaan bij de opleidingsschool van de Focwa in Heerhugowaard. Wordt ie als opleidingsobject gedaan onder het toeziend oog van de docent en (ik heb de rekening bijgevoegd gekregen) het kost geen drol. Helemaal gespoten (en goed!!) voor € 430,-
27 jun 2005 20:38
Renntech schreef:
dan krijg je Gerard aan de telefoon die de planning doet.
27 jun 2005 23:45
27 jun 2005 23:53
28 jun 2005 15:25
28 jun 2005 21:39
Stefx911 schreef:Ook de five-blade fan vervangen is geen slecht idee, de koeling zal een stuk beter zijn !
28 jun 2005 21:55
Charles schreef:[Ziehier de specificaties zoals op het kenteken vermeld:
Porsche 911 SC Cabriolet
Datum eerste toelating (B) 12-12-1981
Datum eerste afgifte Nederland 20-07-1996
29 jun 2005 2:30
29 jun 2005 2:35
Jeroen914 schreef:Stefx911 schreef:Ook de five-blade fan vervangen is geen slecht idee, de koeling zal een stuk beter zijn !
Uit tests blijkt dat de 5 bladige fan even veel lucht verplaatst (dus even goed koelt) als een 11 bladige fan
Reden dat de 5 bladige fan maar heel kort is gebruikt is omdat 'ie meer herrie maakt...
29 jun 2005 6:47
Charles schreef:Maar waar staat die i voor tussen jouw data?
29 jun 2005 7:12
Jeroen914 schreef:Reden dat de 5 bladige fan maar heel kort is gebruikt is omdat 'ie meer herrie maakt...
29 jun 2005 7:54