Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
14 mei 2016 23:24
Weet iemand raad?
Heel vaak start mijn porsche niet van de eerste keer. De startmotor draait even en dan slaat deze af. Wanneer ik een 2e maal probeer, dan start deze echter wel onmiddellijk. Een slechte batterij is het dus zeker niet.
Ik vermoed een probleem met de krukas sensor, maar 100% zeker ben ik niet.
Heeft iemand raad?
Ook is er vaak een licht pendelend toerental. Is dit normaal of niet? Een turbo 997 van een vriend heeft dit niet... Een vuile maf sensor, versleten bougies of bobijnen,..?
Hieronder een paar video's zodat het duidelijker wordt.
http://youtu.be/_a3HJ_ozf_khttp://youtu.be/B0CpG81isBQhttp://youtu.be/Iw-7guB6Vmg
15 mei 2016 0:35
niet normaal, pendelend toerental ook niet. in je eerste video zegt ie "service now"...verreweg de makkelijkste manier is om inderdaad even naar de porsche dealer te gaan en uit te lezen....
ik dacht nog aan vies brandstof filter maar dat zou eerder bij meer load problemen veroorzaken...in dit geval no idea sorry
15 mei 2016 1:14
het dansend toerental wijst in de richting van een vervuilde MAF sensor.
als dit het gevolg is, waar komt die vervuiling dan vandaan na 70 dkm? OAS, ...
15 mei 2016 9:37
Het dansend toerental had inderdaad kunnen wijzen op een defect AOS, maar ik las ergens als test:
"One possible clue is to try and remove the oil fill cap while the engine is running. If the AOS is normal, you should be able to easily remove the cap. If the AOS is failing, the cap will be under very noticeable vacuum and harder to remove."
Ik heb dit getest en er zit totaal geen vacuum op het oliedekseltje als de motor draait...
Is een defect AOS dan toch mogelijk..?
15 mei 2016 11:09
Heeft een 997 turbo dan een AOS? De 997 mk1 is in ieder geval een mezger blok met dus een dry-sump.
15 mei 2016 11:29
Het is inderdaad een mk1. Dus geen AOS?
Probleem nog niet opgelost dan..
15 mei 2016 12:58
Sorry ... Mijn fout wel AOS.
15 mei 2016 22:06
Weet uit ervaring dat als de afstelling van de krukassensor te ruim staat hij juist bij het starten tot wel 3000rpm doorschiet voordat hij netjes stationair gaat lopen. Kon ook komen door een slechte/zwakke accu, iets met geen/slecht signaal van die sensor dan. Maar als hij echt kapot is zou je motorstoringslampje sowieso moeten gaan branden..... Gelukkig tnt daar geen verdere ervaring mee.
23 mei 2016 23:40
Ik dacht ook aan de krukassensor. Maar zou het probleem dan niet elke keer aanwezig moeten zijn?
24 mei 2016 12:31
Was bij mij niet het geval, was dan wel dan niet. Sensor af laten stellen en dat probleem opgelost.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.