Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
17 mei 2016 13:07
Na vorige week mijn P af te hebben gehaald voor een volledig nieuw onderstel conform RS specs, en een hele nieuwe ontsteking (HKZ-module. bougiekabels/ rotor, olie, raamrubber...gisteren een stukje rijden en ineens een vreemd (omgevings?) geluid..
was dus helaas mijn bolide..
TikkerdetikVrijdag naar de specialist..dacht even dat het een lek was in het uitlaatsysteem maar denk nu meer aan de krukas/drijfstang
Kan wel janken!
17 mei 2016 14:07
Als je bedragen over hebt voor RS-specs en wat al niet meer, dan is je backup spaarpotje voor 'normaal' te verwachten panne toch ook op dikte?
Aftikken en lekker verder rijden...
Sterkte.
17 mei 2016 14:15
Beetje kort door de bocht.
Als je net 10K hebt afgetikt bij je specialist, hoop je hem voorlopig niet meer te zien...
17 mei 2016 15:07
912 schreef:Als je bedragen over hebt voor RS-specs en wat al niet meer, dan is je backup spaarpotje voor 'normaal' te verwachten panne toch ook op dikte?
Sterkte.
bedankt voor je reactie. Ik zie dit akkefietje niet echt als "normaal te verwachten" onderhoud. Wat Cazzo zegt als je je P. na 4 weken ophaalt na een fikse rekening voor een upgrade waar je idd centen voor over hebt dacht ik wel weer even vooruit te kunnen. Als mijn motor in de soep is gedraaid kan er zo weer 10k geïnvesteerd worden daar baal ik dan van ja..
grten
17 mei 2016 15:21
Ik heb het zelf ook meegemaakt zo'n tik en begrijp volledig je frustratie.
Helaas zal er een flinke reparatie aan zitten te komen, maar het hoeft niet meteen een volledige revisie te betekenen. Wacht het oordeel van de specialist maar eerst af. Het is natuurlijk wel vaak dat als het zo'n flinke reparatie aan het blok gaat doen, dat je meer gaat vervangen dan alleen hetgeen dat stuk is, maar dat is dan weer een investering in het vertrouwen van je fantatstische auto.
17 mei 2016 15:57
Ricoberg schreef: na een fikse rekening voor een upgrade waar je idd centen voor over hebt dacht ik wel weer even vooruit te kunnen. Als mijn motor in de soep is gedraaid kan er zo weer 10k geïnvesteerd worden daar baal ik dan van ja..
Ik leef met je mee, begrijp me niet verkeerd, maar dat wéét je toch als Porsche bezitter.
Dat je een keer aan de beurt bent...
óf je rijdt redelijk nieuw en gaat nat aan de afschrijving, óf je bent precies diegene die de motorrevisie moet doen....
Ik heb al jaren 10-12 mille klaar staan voor die motor.
Het gaat gewoon een keer gebeuren....
17 mei 2016 16:54
.... tegen die tijd maar eens zien of je dat voor 10 á 12 K gaat redden
17 mei 2016 17:34
Tik op klop....
17 mei 2016 17:56
10-12 K voor een 912? Gouden bougies?
17 mei 2016 17:59
Klinkt meer als een losse kopbout (klinkt inderdaad een beetje als een lekke uitlaat) dan als een tik. Niet dat het daar beter van wordt...
Balen!
17 mei 2016 18:55
ewp964c2 schreef:10-12 K voor een 912? Gouden bougies?
Je weet overduidelijk niet wat de onderdelen voor een 356/912 kosten.
17 mei 2016 19:16
Vergeet arbeidsloon niet. 4 of 6 cilinders scheelt wel iets, maar nog steeds aardig wat uurtjes..
17 mei 2016 22:29
Hoop voor je dat het een uitlaatpakking is,of anders een losse kopbout.......
18 mei 2016 17:46
Balen man, sterkte en hopen dat het mee valt.
18 mei 2016 21:39
vervelend te horen , succes met het vervolg!
19 mei 2016 21:59
ewp964c2 schreef:10-12 K voor een 912? Gouden bougies?
Jaren onder een steen geleefd? Een goede revisie voor een 912 motor kost dit bedrag of meer.
Een maand geleden heeft iemand bij diverse 912 motoren bouwers geïnformeerd om een 912 motor te bouwen die dezelfde specs heeft als mijn voormalige 912 motor....hij kon nergens onder de 20.000 euro terecht. En dan heeft ie al een complete, slechte 912 motor om mee te beginnen....
19 mei 2016 22:47
20K voor revisie van een 4 cilinder???
Wat kost zon kitsetje?
19 mei 2016 23:45
Om een type 4 goed te reviseren en wat potenter te maken, zit je inmiddels ook al gauw op €10K en dan doe je nog niet eens 'gekke dingen'.
20 mei 2016 9:33
Waanzinnige prijzen.
Wij rekenden vroeger 1000 GULDEN per cilinder voor een standaard motor (geen Porsche, een Mercedes oid).
Das dus 2000 euro voor een 4 cilindertje.
OK, dat was vroeger;
Stel 100 uur arbeid a 70 euro is 7000 euro. (is al veel)
Dan zit er in zon ding dus voor 13000 euro materiaal?
20 mei 2016 9:51
Vroeger kocht je voor 8000,- gulden een hele 912.
20 mei 2016 10:19
Tja, vroeger sleurde je je bruid aan haar haren naar je grot...
20 mei 2016 10:24
ja, die kon ik verwachten, blijft overeind: waanzinnige prijzen
20 mei 2016 11:01
horn schreef:Tja, vroeger sleurde je je bruid aan haar haren naar je grot...
Telt verleden week ook als vroeger?
20 mei 2016 12:48
uiteindelijk alleen een defect spruitstuk naar de uitlaat.
Loopt dus gelukkig met een sisser af, (wel gelijk een SSI systeem besteld en nieuwe dubbele demper). bedankt nog SjorsPorsche voor het brenegen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.