23 mei 2016 23:32
24 mei 2016 0:03
24 mei 2016 10:21
25 mei 2016 17:41
25 mei 2016 21:15
26 mei 2016 9:03
26 mei 2016 9:19
26 mei 2016 9:24
26 mei 2016 9:30
26 mei 2016 9:32
26 mei 2016 9:33
26 mei 2016 10:23
964HP schreef:Probleem is niet altijd direct met een zgn borescope (minicamera) door bougiegat te herkennen aangezien het invreten van de cilinderwand op het onderste dode punt begint en zodoende wordt afgedekt door de zuiger.
26 mei 2016 10:30
MarcoB schreef:Mooi uitgebreid antwoord. Hoop dat TS niet een eendagsvlieg is en zal delen wat het is en wat de oplossing zal zijn
26 mei 2016 17:18
RichardP schreef:964HP schreef:Probleem is niet altijd direct met een zgn borescope (minicamera) door bougiegat te herkennen aangezien het invreten van de cilinderwand op het onderste dode punt begint en zodoende wordt afgedekt door de zuiger.
Inderdaad een mooi uitgebreid antwoord. Dit is altijd zeer waardevol voor de forumbezoekers!
Naar mijn weten, treedt het schafen op van van de cilinderwanden op het bovenste dode punt van de zuigers. Daar was bij mijn 996 bij cilinder 4 en 6 een aardige schaaf te ontdekken, waarna een volledige revisie is uitgevoerd. Dus volgens mij is het vrijwel altijd aan de bovenzijde van de cilinders, aan het uiteinde van de cilinders.
26 mei 2016 19:57
26 mei 2016 20:33
26 mei 2016 20:56
Maarten schreef:MarcoB schreef:Mooi uitgebreid antwoord. Hoop dat TS niet een eendagsvlieg is en zal delen wat het is en wat de oplossing zal zijn
Dream on
26 mei 2016 21:35
Geregistreerd: 23 mei 2016 23:24
Laatst bezocht: 23 mei 2016 23:43
29 mei 2016 18:03
29 mei 2016 20:03
30 mei 2016 18:31
30 mei 2016 20:32
cayenne1987 schreef:Vandaag veder gegaan maar heb het gevonden einde onderblok, zit een kantelde zuiger in, de cilinder wanden zitten al aardig wat krassen in.
Dus maar opzoek na een goed gebruikt blok, want revizeren loopt aardig in de papieren.
31 mei 2016 15:02
31 mei 2016 15:59
31 mei 2016 17:16